Κοπάζει η αγοραστική φρενίτιδα των καταναλωτών, με αφορμή την πανδημία του κορονοϊού, όπως δείχνουν τα νεότερα στοιχεία. Ειδικότερα, ο ρυθμός αύξησης των συνολικών πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ φαίνεται ότι υποχωρεί σημαντικά, αν και διατηρείται η αυξημένη ζήτηση σε ορισμένες κατηγορίες, κυρίως δηλαδή στα είδη προσωπικής υγιεινής.
Τα τελευταία στοιχεία της IRI καλύπτουν και την πρώτη εβδομάδα μετά την Κ. Δευτέρα και δείχνουν ότι τα δεδομένα πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ αλλάζουν σημαντικά. Μετά από την άνοδο κατά 35,9% όσον αφορά τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά της εβδομάδας 24/02/20 – 01/03/20, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα πριν την Κ. Δευτέρα (04/03/19 – 10/03/19), καταγράφηκε ηπιότερος ρυθμός αύξησης τζίρου. Συγκεκριμένα, την εβδομάδα 02/03/2020-08/03/2020, δηλαδή αμέσως μετά την Κ. Δευτέρα, η αύξηση του τζίρου ήταν και πάλι αξιοσημείωτη, όμως περιοριστικέ σε ποσοστό 5,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (11/3/2019-17/3/2019).
Το 15μερο από 24 Φεβρουαρίου έως και 8 Μαρτίου 2020, οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 22,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο που αφορά στις εβδομάδες πριν και μετά την Κ. Δευτέρα, δηλαδή από 4 έως και 17 Μαρτίου 2019.
Σε συγκρίσιμη ημερολογιακή βάση, στο φετινό συγκεκριμένο δεκαπενθήμερο σε σχέση με το ίδιο περσινό, καταγράφηκε αύξηση 11,9% σε 340 κατηγορίες προϊόντων, οι οποίες, σύμφωνα με την IRI, εμφάνισαν τζίρο 272,8 εκατ. ευρώ έναντι 243,9 εκατ. ευρώ.
Την εν λόγω περίοδο η κατηγορία τροφίμων κατέγραψε αύξηση τζίρου κατά 8,8%, τα είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας ενισχύθηκαν κατά 27,4% και τα καθαριστικά κατά 25%. Αξίζει να σημειωθεί ότι περί τις 86 κατηγορίες προϊόντων που δεν αφορούν σε προϊόντα που εμπίπτουν στις τρεις προαναφερθείσες μεγάλες κατηγορίες κατέγραψαν μείωση τζίρου κατά 2,1% στο συγκεκριμένο διάστημα.
«Πρωταγωνιστική» θέση στο καλάθι της νοικοκυράς στη περίοδο της πανδημίας εξακολουθούν να έχουν προϊόντα όπως τα αντιβακτηριακά μαντηλάκια και τζέλ, τα κρεμοσάπουνα, το οινόπνευμα, τα καθαριστικά σπιτιού, τα γάντια. Ωστόσο, μετά το στοκάρισμα σε τρόφιμα όπως όσπρια και μακαρόνια, οι καταναλωτές στρέφονται και στα συσκευασμένα αρτοσκευάσματα, το γάλα μακράς διάρκειας και στα κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα.
Στη λίστα με τα 10 top selling προϊόντα την εβδομάδα που ακολούθησε την Κ. Δευτέρα φιγουράρουν: τα αντισηπτικά μαντηλάκια με αύξηση 281%, το οινόπνευμα με αύξηση 111%, τα σαπούνια με 99% ενώ σε ο,τι αφορά τα τρόφιμα το συσκευασμένο ψωμί και τα τυποποιημένα κρουασάν, το γάλα μακράς διάρκεια, τα κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα ενισχύονται με ρυθμό άνω του 50% για τα αρτοσκευάσματα και του 43% για τις άλλες κατηγορίες που αναφέρονται.