ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstocks

«Μάχη» για να μην σπάσει η αλυσίδα εφοδιασμού της αγοράς

Να μείνουν οι αποθήκες ανοικτές και λειτουργικές και τα οχήματα εν κινήσει επιδιώκει πάση θυσία η κυβέρνηση, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα ελλείψεων στην αγορά.

Αγωνιώδη προσπάθεια για να μην προσβληθεί από τον ιό η εφοδιαστική αλυσίδα, δηλαδή αποθήκες και εταιρείες logistics, καταβάλλει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αν και τα στελέχη του κλάδου εμφανίζονται καθησυχαστικά. Χθες στο υπουργείο υποστήριζαν χαρακτηριστικά πως «η κυβέρνηση καταβάλλει κάθε προσπάθεια να στηρίξει τον κλάδο και είναι αποφασισμένη να διασφαλίσει ότι οι αποθήκες θα μείνουν ανοιχτές και λειτουργικές και  τα οχήματα θα παραμείνουν εν κινήσει. Πάση θυσία!»

Μάλιστα, στις οδηγίες που εξέδωσε το υπουργείο για τις εταιρείες του κλάδου αναφέρεται πως «είναι πατριωτικό μας καθήκον η εφοδιαστική αλυσίδα να παραμείνει πάση θυσία ανοιχτή». Είναι προφανές πως στην κυβέρνηση φοβούνται μήπως μία διαταραχή στην αλυσίδα εφοδιασμού των σουπερμάρκετ προκαλέσει έλλειψη σε κάποια προϊόντα η οποία με τη σειρά της μπορεί να οδηγήσει σε ανησυχία και σε πιθανές ανεξέλεγκτες καταστάσεις. 

Οι εταιρείες logistics υποστηρίζουν πως έχει κινητοποιηθεί ολόκληρος ο μηχανισμός τους, παράλληλα με τη λήψη μέτρων ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία τους. Στο υπουργείο εξηγούν πως, αν και υπάρχει ανησυχία για τυχόν κρούσματα του κορονοϊού που μπορεί να θέσουν εκτός λειτουργίας ολόκληρες αποθήκες, οι προσπάθειες επικεντρώνονται στους οδηγούς φορτηγών. 

Όπως επισημαίνεται και στις οδηγίες του υπουργείου, «οι οδηγοί των αυτοκινήτων (εταιρικών ή συνεργατών) είναι αυτοί που κρατούν την εφοδιαστική αλυσίδα ανοιχτή, ταξιδεύοντας και σε μη ασφαλείς περιοχές, με κίνδυνο να μολυνθούν πολλές φορές. Οφείλουμε να τους βοηθούμε με κάθε δυνατό τρόπο να παραμείνουν υγιείς και εκτός χαρακωμάτων! Η ΟΦΑΕ και Π.Σ.Χ.Ε.Μ. έχουν εκδώσει αυστηρές οδηγίες προς τους οδηγούς, τόσο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού όσο και κατά την είσοδο και παραμονή των φορτηγών στις εγκαταστάσεις των εταιρειών»

Στο πλαίσιο των μέτρων που έχουν ληφθεί τα υπουργεία Υποδομών και Ανάπτυξης συνιστούν στους οδηγούς τα παρακάτω:

α. Να λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης (χρήση χειρουργικής μάσκας, γαντιών, αντισηπτικών, προστατευτικά παπουτσιών μιας χρήσης κ.λπ.). Αν, όμως, οι προμήθειες του οδηγού στα παραπάνω υλικά έχουν εξαντληθεί, ο φύλακας στην είσοδο πρέπει να έχει διαθέσιμα, να του τα παράσχει

β. Να ακολουθούν πιστά τους κανόνες που ορίζουν οι εταιρείες και τα μέτρα προστασίας που τυχόν έχουν λάβει

γ. Να παραμένουν στην καμπίνα του οχήματος καθ’ όλη τη διάρκεια φόρτωσης/εκφόρτωσης ή σε ενδεδειγμένο χώρο αναμονής  

δ. Να ανταλλάσουν τα συνοδευτικά έγγραφα με τη χρήση γαντιών μιας χρήσης και χειρουργικής μάσκας σε πλαστικό φάκελο, ο οποίος απολυμαίνεται μετά από κάθε χρήση  

ε. Να τηρούν αποστάσεις ασφαλείας με όσους έρχονται σε επαφή / έχουν συνεργασία».

Για τις αποθήκες, από την κυβέρνηση υποστηρίζουν πως «πρέπει να υπάρχει μία, τουλάχιστον, εφεδρική ομάδα σε περίπτωση που υπάρξει κρούσμα και η ομάδα ενός διαμερίσματος μπει σε καραντίνα. Πρέπει ο υπεύθυνος να το φροντίσει, αξιοποιώντας υποχρεωτικές άδειες και υπεργολάβους.

Η αποθήκη, όπου τυχόν εμφανιστεί κάποιο κρούσμα, θα απολυμανθεί και θα πρέπει να υπάρχει βάρδια να τη λειτουργήσει (για 14 μέρες, τουλάχιστον, μέχρι να επιστρέψει -καλώς εχόντων των πραγμάτων- η προηγούμενη).  Φυσικά, πρέπει να προβλεφθεί και εφεδρεία οδηγών (και εφεδρικά οχήματα - εταιρικά και υπεργολάβου)».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο Απ. Βακάκης, η Jumbo και η εκτόξευση στα κόστη μεταφοράς container

Έντονη ανησυχία ακόμη και για αθέμιτες πρακτικές στις θαλάσσιες μεταφορές εκφράζει ο επικεφαλής της Jumbo, καθώς τα κόστη αυξάνονται ακόμη και κατά 800%. Διεθνής προβληματισμός, δυσμενείς προβλέψεις των αναλυτών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θριάσιο: Κινδυνεύουν 250 εκατ. ευρώ, εισαγγελέας για τη σύμβαση Σπίρτζη

Τη σύμβαση παραχώρησης του Χρήστου Σπίρτζη για το μεγάλο Εμπορευματικό Κέντρο απορρίπτει η Κομισιόν και θέτει ζήτημα επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων, ενώ προχωρά έρευνα από τις εισαγγελικές αρχές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποια είναι τα έργα που θα σώσουν την Αθήνα από το κυκλοφοριακό χάος

Το α' εξάμηνο του 2025 δημοπρατείται ο κόμβος Σκαραμαγκά, ενώ έρχεται στο προσκήνιο ο άξονας Ελευσίνα - Οινόφυτα για λιγότερα φορτηγά στον Κηφισό. Πρόταση της Lamda για τη σήραγγα Ηλιουπόλεως.