ΓΔ: 1423.56 1.17% Τζίρος: 74.76 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Αύξηση 5% στην εγχώρια αγορά λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών το 2020

Η συνολική αγορά λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών εκτιμάται ότι θα κινηθεί ανοδικά τη διετία 2019-2020, σε ποσοστό όμως, που δεν αναμένεται να υπερβεί το 5% (ετησίως) σε αξία.

Σημάδια ανάκαμψης, μετά από συνεχή πτώση τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζει η εγχώρια αγορά λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, υποβοηθούμενη από το αγοραστικό ενδιαφέρον για «έξυπνες» συσκευές με υψηλή συνδεσιμότητα. Η συνολική αγορά λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών εκτιμάται ότι θα κινηθεί ανοδικά τη διετία 2019-2020, σε ποσοστό όμως, που δεν αναμένεται να υπερβεί το 5% (ετησίως) σε αξία. Η ανοδική πορεία της αγοράς τα τελευταία χρόνια και τα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης που διαθέτει, επιβεβαιώνεται και από τη δυναμική είσοδο μεγάλων αλυσίδων λιανικής πώλησης στο εμπόριο λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών.

Την ανάκαμψη της αγοράς στηρίζει το αυξημένη αγοραστικό ενδιαφέρον για «έξυπνες» συσκευές με υψηλή συνδεσιμότητα. Ήδη, μετά από χρόνια συνεχούς πτώσης, οι πωλήσεις στον κλάδο ανακάμπτουν από το 2016. Σύμφωνα με κλαδική μελέτη, που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP, αυξήθηκαν κατά 3% - σε όγκο το 2018 σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, με την αξία τους να ενισχύεται κατά 5,6% (σε τιμές χονδρικής) την ίδια περίοδο.

Η συνολική εγχώρια αγορά των λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών (σε τεμάχια) ακολούθησε διαχρονικά ανοδική πορεία κατά τη χρονική περίοδο 1993-2008, με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής της τάξης του 4%. Το χρονικό διάστημα 2009-2015, όλες οι κατηγορίες των εν λόγω προϊόντων ακολούθησαν φθίνουσα πορεία, ενώ από το 2016 έδειξαν σημάδια ανάκαμψης.

Αιτίες της πτώσης

Η δραστική μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών λόγω της οικονομικής συγκυρίας έπληξε καίρια το σύνολο της εμπορικής δραστηριότητας και κατ’ επέκταση, το εμπόριο των εν λόγω συσκευών. Ωστόσο, η σταθεροποίηση, που παρουσιάζει το οικονομικό περιβάλλον το τελευταίο χρονικό διάστημα, έχει επιδράσει θετικά στο εγχώριο χονδρικό εμπόριο.

«Η αύξηση των τουριστικών καταλυμάτων (ενοικιαζόμενα δωμάτια, airbnb) προκειμένου να ικανοποιηθεί η αυξανόμενη τουριστική κίνηση και ο εξοπλισμός τους με ηλεκτρικές οικιακές συσκευές, είχε ως αποτέλεσμα τη συγκράτηση της πτωτικής πορείας της αγοράς», αναφέρει η σχετική μελέτη.

Όπως προσθέτουν οι συντάκτες της έρευνας, η ζήτηση για τα εν λόγω προϊόντα καθορίζεται από πληθώρα οικονομικών και δημογραφικών παραγόντων, όπως το διαθέσιμο εισόδημα, ο βαθμός δανεισμού των νοικοκυριών, η οικοδομική δραστηριότητα νέων κατοικιών και οι ανακαινίσεις παλαιοτέρων, η δημιουργία νέων νοικοκυριών.

Οι εταιρείες του κλάδου

Η κατηγορία των ψυγείων - ψυγειοκαταψυκτών καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής αγοράς σε αξία (34%), ενώ ακολουθούν τα πλυντήρια ρούχων (28%) και οι ηλεκτρικές κουζίνες (21%). Οι επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, διακινούν σημαντικό αριθμό προϊόντων και εμπορικών σημάτων και είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία εισαγωγικές. Όπως τονίζει η έρευνα, η εγχώρια παραγωγή των λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών είναι συγκεντρωμένη σε ελάχιστες επιχειρήσεις και περιορίζεται σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων. «Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων είναι έντονος και επιδεινώνεται από τον σχετικά υψηλό βαθμό συγκέντρωσης, που παρατηρείται σε ορισμένες κατηγορίες συσκευών, καθώς πολύ λίγες επιχειρήσεις (με όλα τους τα εμπορικά σήματα) αποσπούν το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς», σημειώνει η ICAP.

Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, το σύνολο του ενεργητικού των επιχειρήσεων του δείγματος παρουσίασε αύξηση κατά 8,1% το 2018, ενώ, αντίθετα, μειωμένα ήταν τα ίδια κεφάλαια (-7,5%). Τόσο οι μεσομακροπρόθεσμες, όσο και οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις, διευρύνθηκαν κατά 14,5% και 19,2% αντίστοιχα την ίδια περίοδο.

Από την άλλη, oι συνολικές πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση κατά 8,9% το 2018 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ το συνολικό μικτό κέρδος αυξήθηκε με τον ίδιο ρυθμό περίπου. Το λειτουργικό αποτέλεσμα ήταν κερδοφόρο το 2018 έναντι ζημιών το 2017, με συνέπεια το καθαρό αποτέλεσμα να παρουσιάσει ανάλογη βελτίωση και το 2018 να αποκτήσει θετικό πρόσημο. Τέλος, τα EBITDA σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση (κατά 59% περίπου) το 2018/17. Από τις 16 εταιρείες του δείγματος, 11 ήταν κερδοφόρες το 2018.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Agores, Pliromi, Karta, Cards, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 3,84 δισ. ο τζίρος του λιανικού εμπορίου τον Απρίλιο με άνοδο 12,1%

Η αύξηση στον κύκλο εργασιών του Απριλίου έναντι της περασμένης χρονιάς προήλθε από το άλμα 101,9% της πώλησης άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων, και της αύξησης 34,8% του λιανικού εμπορίου χαλιών
Logistics, Exagoges, Exports, Limani, Port, Emporio, Trade
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξημένο κατά 15% το εμπορικό έλλειμμα στο πρώτο τετράμηνο του έτους

Στα 11 δισ. ευρώ πλησιάζει το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας με τις εξαγωγές να έχουν υποχωρήσει κατά 6% από την αρχή του χρόνου, ενώ οι εισαγωγές έχουν σημειώσει μικρή άνοδο.
Agores, Pliromi, Karta, Cards, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξήθηκε κατά 5,2% ο όγκος πωλήσεων του λιανικού εμπορίου τον Μάρτιο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, υπήρξε διψήφια αύξηση σε Φαρμακευτικά- Καλλυντικά, Τρόφιμα- Ποτά- Καπνό και Μεγάλα καταστήματα τροφίμων. Ενισχυμένος ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών κατά 10,9%.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιχειρηματικές ευκαιρίες στη Λ. Αμερική των 600 εκατ. καταναλωτών

Οι δυνατότητες για τις επιχειρήσεις παρουσιάστηκαν σε δύο ημερίδες, που οργάνωσαν το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, σε συνεργασία με το Επιχειρηματικό Συμβούλιο Ελλάδας-Λατινικής Αμερικής.