ΓΔ: 1383.48 0.12% Τζίρος: 20.36 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:10:09 DATA
Φώτο: Shutterstock

Μόλις δύο στις 10 βιοτεχνίες της Θεσσαλονίκης εξάγουν τα προϊόντα τους

Πάνω από το 35% των επιχειρήσεων με εξαγωγικό προσανατολισμό άρχισαν να εξάγουν 10 χρόνια πριν, εν μέσω της οικονομικής κρίσης, το 17,6% προ πενταετίας και το 23,5% πριν από 15- 20 έτη.

Μόλις δύο στις 10 βιοτεχνίες της Θεσσαλονίκης (ποσοστό 24%) πραγματοποιούν εξαγωγές, με την πλειονότητα αυτών να διοχετεύουν τα προϊόντα τους κυρίως στις αγορές των Βαλκανίων, όπως προκύπτει από τη δίμηνη έρευνα «Οικονομικό Βαρόμετρο», που εκπόνησε η εταιρεία δημοσκοπήσεων «Interview», για λογαριασμό του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), σε δείγμα 445 επιχειρήσεων - μελών του.

Σύμφωνα με την έρευνα, που πραγματοποιήθηκε κατά το διάστημα Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου, το 47,1% όσων εξάγουν διοχετεύουν τα προϊόντα τους στις αγορές των Βαλκανίων, το 5,9% στη Δυτική Ευρώπη, το 29,4% στην Κεντρική Ευρώπη, το 5,9% στην Αμερική και το 11,7% στη Μέση Ανατολή.

Πάνω από το 35% των επιχειρήσεων με εξαγωγικό προσανατολισμό άρχισαν να εξάγουν 10 χρόνια πριν, εν μέσω της οικονομικής κρίσης, το 17,6% προ πενταετίας και το 23,5% πριν από 15- 20 έτη. Αντίστοιχο είναι το ποσοστό (23,5%) και όσων θεώρησαν κλειδί για την ενίσχυση των επιχειρήσεών τους την εξωστρέφεια και άρχισαν να εξάγουν πριν από 20 χρόνια.

Στην ερώτηση «τι ποσοστό επί του συνόλου του τζίρου σας κατευθύνεται στο εξωτερικό;» το 58,8% όσων εξάγουν απαντούν «5%-10%» και το 11,8% «10%-20%», ενώ για το 29,4% των ερωτηθέντων το εν λόγω ποσοστό είναι 20%- 30%. Τεχνολογικός εξοπλισμός και μηχανήματα βρίσκονται στην κορυφή της λίστας προϊόντων που εξάγουν οι βιοτεχνίες της Θεσσαλονίκης, με ποσοστό 29,4% και για τις δύο κατηγορίες, ενώ ακολουθούν τα είδη κλωστοϋφαντουργίας με 23,5%, τα τρόφιμα με 11,8% και τα έπιπλα με 5,9%.

Το 44,9% όσων δεν εξάγουν απαντούν πως δεν έχουν επενδύσει στην εξωστρέφεια τους, καθώς επέλεξαν να επικεντρωθούν στην εγχώρια αγορά. Το 27,5% αναφέρει ως λόγο αποχής από τις εξαγωγές τα θεσμικά εμπόδια, το 18,5% «δείχνει» τη δυσκολία δημιουργίας δικτύου για την προώθηση των προϊόντων της επιχείρησης, το 5,6% δηλώνει ότι αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας, ενώ για το 3,5% η ελλιπής ενημέρωση είναι ο λόγος που δεν εξάγει.

Ικανοποιητική κρίνει την κατάσταση της επιχείρησής του το 43% των ερωτηθέντων επιχειρηματιών, καλή το 29%, ενώ κακή τη χαρακτηρίζει το 28%. Για τους επόμενους έξι μήνες, το 57% εκτιμά πως η κατάσταση της επιχείρησής του θα είναι η ίδια, το 21% υπολογίζει πως θα είναι καλύτερη, ενώ το 22% χειρότερη. Το 87% απαντά πως θα διατηρήσει το ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης του το επόμενο δίμηνο, το 9% δηλώνει πως θα προσλάβει προσωπικό και το 4% πως θα απολύσει. Περαιτέρω, το 41% των ερωτηθέντων απαντά πως ο τζίρος της επιχείρησης του παρέμεινε ίδιος, το 42% πως κατέγραψε μείωση, ενώ το 17% πως αυξήθηκε. Αναφορικά με τον δείκτη οικονομικής συγκυρίας, αυτός συνεχίζει να βρίσκεται σε θετική τροχιά, ήτοι στις 3,4 μονάδες, οριακά βελτιωμένος σε σχέση με το διάστημα Ιουλίου-Αυγούστου, όποτε ήταν στις 3,1.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σ. Εφραίμογλου: Εμβάθυνση των επιχειρηματικών συνεργασιών με Μαυροβούνιο

Η πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών τόνισε πως με την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μπορούν να υπάρξουν γόνιμες επαφές και να υποστηριχθούν νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες.
ETBA-Viotexniki-Stegi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επέκταση της συγκοινωνίας στο Επιχειρηματικό Πάρκο της Θεσσαλονίκης

Εντός του Πάρκου λειτουργούν περίπου 700 επιχειρήσεις, οι οποίες, με την επέκταση της Δημόσιας Συγκοινωνίας, θα μπορούν πλέον να εξυπηρετούν τις ανάγκες μετακίνησης των εργαζόμενων τους.
europa 2 celestyal crystal thessaloniki
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βέλγιο και Ολλανδία προσεγγίζει τουριστικά η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας

«Με συντονισμένες ενέργειες προβολής σε χώρες όπου οι τουρίστες προτιμούν να ταξιδεύουν κατά τη χαμηλή περίοδο, στοχεύουμε στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου» ανέφερε η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Βίκυ Χατζηβασιλείου.