Η μάχη για νέους πελάτες εντείνεται στη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, με τους παρόχους να διευρύνουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν, επιστρατεύοντας δημιουργικές λύσεις που στηρίζονται σε νέες τεχνολογίες, όπως παρατηρείται και από τη νέα κίνηση της ΔΕΗ.
Εδώ και καιρό, πάροχοι προσφέρουν κίνητρα όπως δώρο εγγραφής και διευκολύνσεις πληρωμών ώστε να δελεάσουν νέους πελάτες και να διευρύνουν το μερίδιο της αγοράς που κατέχουν.
Υπό τις νέες ασφυκτικές συνθήκες της αγοράς, όμως, οι προμηθευτές προχωρούν σε νέες προσφορές που ενίοτε δεν έχουν καμία σχέση με την ηλεκτρική ενέργεια.
Με το κόστος του ρεύματος να διαβρώνει σημαντικά των προϋπολογισμό τόσο των νοικοκυριών όσο και των επιχειρήσεων, η αναζήτηση της καλύτερης λύσης απασχολεί όλο και περισσότερο τους καταναλωτές.
Ο αυξημένος ανταγωνισμός, όπως και το νέο κύμα συγχωνεύσεων που αναμένεται στον κλάδο, επίσης δείχνουν ότι η αγορά εισέρχεται σε νέα φάση ωρίμανσης προς όφελος του καταναλωτή.
Προχωρώντας σε ένα νέο βήμα διεύρυνσης των παρεχόμενων υπηρεσιών, η ΔΕΗ θα διευκολύνει τις πληρωμές που θα λαμβάνει από τους 5,6 εκατ πελάτες της. Σε καταχώριση στο ΓΕΜΗ, η ΔΕΗ αναφέρει στην είσοδό της στις ηλεκτρονικές πληρωμές, ιδρύοντας τη θυγατρική DEI e-Money Services με αρχικό κεφάλαιο 42 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία θα λειτουργεί ως ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος, προσφέροντας υπηρεσίες wallet που επιτρέπουν τις τοποθετήσεις και τις αναλήψεις μετρητών σε λογαριασμό πληρωμών, σύμφωνα με τις κανονιστικές πράξεις της Τράπεζας της Ελλάδος.
Παρατηρητές της αγοράς σχολιάζουν ότι αυξάνονται οι πιέσεις προς τους παρόχους να προσφέρουν καινοτόμες λύσεις καθώς συχνά εξετάζονται περισσότερα κριτήρια από τους καταναλωτές που σκέφτονται να αλλάξουν προμηθευτή.
«Ο καταναλωτής έχει γίνει πολύ πιο απαιτητικός», αναφέρει υψηλόβαθμος στέλεχος από πάροχο στο Business Daily. «Δεν αρκεί πια να παρέχεις μόνο χαμηλή τιμή. Τα κριτήρια με τα οποία θα επιλέξει ένας πελάτης τον πάροχο είναι πολλά», προσθέτει ο ίδιος.
Από τη στιγμή που τα τιμολόγια παραμένουν ακόμα σε υψηλά επίπεδα, άλλες πρωτοβουλίες στοχεύουν σε κρίσιμα θέματα καθημερινότητας, όπως η συντήρηση ενός σπιτιού.
Η Elpedison προωθεί στους πελάτες της αυτόν τον καιρό την υπηρεσία Home Repair, που καλύπτει έκτακτες ζημιές ή βλάβες σχετικά με κλειδαριές, υδραυλικές εγκαταστάσεις και υαλοπίνακες, μεταξύ άλλων. Για τους νέους πελάτες, καλύπτει το κόστος μετακίνησης του τεχνικού, εργασίας και υλικών μέχρι το ποσό των 80 ευρώ ανά επίσκεψη.
Στη Ζενίθ στοχεύουν στο θέμα της υγείας. Η εταιρεία παρέχει στους πελάτες της την οικογενειακή κάρτα υγείας Ευ Ζην με δωρεάν Check up και διαγνωστικές εξετάσεις. Ακόμα, οι πελάτες της έχουν πρόσβαση σε ένα δίκτυο 3000 παρόχων υγείας σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Θεσσαλία και μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, δωρεάν ή σε προνομιακές τιμές.
Τα μερίδια αγοράς
Σε ό,τι αφορά τα μερίδια αγοράς, η θέση της ΔΕΗ συνεχίζει να ενισχύεται εις βάρος των εναλλακτικών παρόχων. Με βάση τα στοιχεία που αναφέρονται στο μηνιαίο δελτίο του ΑΔΜΗΕ, το μερίδιο της ΔΕΗ ανάμεσα στους εκπροσώπους φορτίου αυξήθηκε τον Αύγουστο στο 54,27% από το 53,9% τον προηγούμενο μήνα. Πρόκειται για ποσοστό που αφορά το σύνολο της αγοράς (ΥΤ, ΜΤ, ΧΤ).
Η Μυτιληναίος βρίσκεται στη δεύτερη θέση και ακολουθούν η ΗΡΩΝ και η Elpedison. Συγκεκριμένα, η Μυτιληναίος τον Αύγουστο έχει μερίδιο αγοράς 15,1% (από 14,59% τον Ιούλιο) και ακολουθούν η ΗΡΩΝ (με 9,41% από 10,28% τον Ιούλιο), η Εlpedison (με 5,55% τον Αύγουστο από 5,54% τον Ιούλιο), η NRG (με 5,16% τον Αύγουστο από 5,41% τον Ιούλιο), η Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας (με 3,29% τον Αύγουστο από 3,07% τον Ιούλιο), η Ζενίθ (2,71% τον Αύγουστο από΄2,66% τον Ιούλιο) και η Volton (1,33% τον Αύγουστο από 1,30% τον Ιούλιο).