ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:04 DATA
Φωτο: Shutterstock

Διατηρούνται και φέτος τα μηδενικά τέλη για όλα τα «καθαρά» αυτοκίνητα

Δεν υιοθέτησε το υπουργείο Οικονομικών τις προτάσεις ειδικής επιτροπής για αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας. Θα αναρτηθούν γύρω στις 15 Νοεμβρίου και θα προβλέπεται κλιμάκωση προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής.

Στον πάγο βάζει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας του έτους 2025, από τις οποίες θα προέκυπταν μικρές ή μεγάλες επιβαρύνσεις για τα «καθαρά» αυτοκίνητα.

Τα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧΕ, του 2025, θα αναρτηθούν στο taxisnet στα μέσα Νοεμβρίου και θα είναι στα ίδια επίπεδα με φέτος και τα προηγούμενα έτη.

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΟ, για πολιτικούς λόγους, αποφάσισε να παγώσει την αναμόρφωση των τελών κυκλοφορίας και να θέσει στο αρχείο τις προτάσεις της επιτροπής που είχε συγκροτήσει, για να εισηγηθεί αλλαγές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πόρισμά της επιτροπή προτείνει την διατήρηση της πλήρους απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας μόνο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και την επιβολή για πρώτη φορά τελών ή την αύξησής τους για τα υπόλοιπα «καθαρά», υβριδικά ή όχι, πλην των παλαιάς τεχνολογίας για τα οποία είναι ήδη σε υψηλά επίπεδα. Αναλυτικότερα:

  • Για τα αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας από 1η Ιανουαρίου 2021 και μετά, προτείνεται να απαλλάσσονται εκείνα που εκπέμπουν έως 122 γραμμάρια CO2 και ανάλογα με τους ρύπους το ποσό των τελών κλιμακώνεται αλλά είναι μικρότερη επιβάρυνση σε σχέση με εκείνα της προηγούμενης δεκαετίας (2010-2020). Η επιτροπή πρότεινε την κατάργηση της ολοκληρωτικής απαλλαγής και την επιβολή ενός ελάχιστου τέλους, καθώς και την αλλαγή της κλιμάκωσης των ρύπων, ώστε να επιβαρύνονται εκείνα που εκπέμπουν περισσότερους ρύπους.
  • Για τα αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας από 1η Νοεμβρίου 2010 έως και 31 Δεκεμβρίου 2020 που απαλλάσσονται εκείνα που εκπέμπουν έως 90 γραμμάρια CO2 ενώ το ποσό των τελών κλιμακώνεται ανάλογα με τον όγκο του CO2, προτάθηκε η απαλλαγή να αντικατασταθεί με ένα «συμβολικό» τέλος και να γίνουν αναπροσαρμογές και στους συντελεστές υπολογισμού των τελών για εκείνα που εκπέμπουν περισσότερους ρύπους.
  • Για τα αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας έως τις 30 Οκτωβρίου 2010, που υπολογίζονται με μοναδικό κριτήριο τον κυβισμό, προτείνεται να παγώσουν και να μην αυξηθούν καθώς είναι ήδη σε υψηλά επίπεδα.

Το ΥΠΕΘΟ αποφάσισε ωστόσο να μην εφαρμόσει τις αλλαγές τουλάχιστον από το 2025 και έτσι τα τέλη κυκλοφορίας θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα.

Θα κοστίζει η παράταση πληρωμής

Τα τέλη κυκλοφορίας θα αναρτηθούν στο κόμβο της ΑΑΔΕ περίπου στις 15 Νοεμβρίου και οι κάτοχοι των αυτοκινήτων θα έχουν προθεσμία για την ηλεκτρονική πληρωμή τους έως την 31η Δεκεμβρίου 2024.

Από φέτος, η παράταση πληρωμής θα κοστίζει, αφού:

  • Όσοι τα πληρώσουν από την 1η έως την 31η Ιανουαρίου θα επιβαρυνθούν με πρόστιμο 25% επί του ύψους των τελών κυκλοφορίας.
  •  Όσοι τα πληρώσουν από την 1η έως την 28η Φεβρουαρίου θα πληρώσουν πρόστιμο ίσο με το 50% των τελών κυκλοφορίας.
  • Όσοι τα πληρώσουν από την 1η Μαρτίου και μετά θα πληρώσουν πρόστιμο ίσο με το 100% των τελών κυκλοφορίας.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σαρωτικοί έλεγχοι στα Ι.Χ. για ασφάλιση, ΚΤΕΟ και τέλη κυκλοφορίας

Δύο φορές τον χρόνο θα γίνεται ο ηλεκτρονικός έλεγχος, θα επιβάλλονται βαριά πρόστιμα και θα αφαιρούνται τα στοιχεία κυκλοφορίας σε περίπτωση υποτροπής. Όλες οι νέες διατάξεις του νομοσχεδίου που δόθηκε σε διαβούλευση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χατζηδάκης: Αίτημα στην Κομισιόν για αύξηση των δαπανών άνω των 3 δισ.

Από τα 3 δισ. το 1 θα διατεθεί σε αύξηση των τακτικών δαπανών του προϋπολογισμού, ενώ επιπλέον 1 δισ. θα πάει σε συντάξεις και 850 εκατομμύρια στις φρεγάτες Belharra, τόνισε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.