ΓΔ: 1403.87 -0.96% Τζίρος: 129.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
Φωτο: Pixabay

Επιβραδύνθηκε η ανάπτυξη της αγοράς των ηλεκτρονικών φαρμακείων

Έρευνα της Convert Group πιστοποεί την μικρή αύξηση κατά 1% των πωλήσεων των ηλεκτρονικών φαρμακείων στην χώρα μας το πρώτο εξάμηνο φέτος, καθώς και την αύξηση της μέσης τιμής του καλαθιού παρά την μείωση του όγκου αγορασθέντων ειδών.

Μικρή επιβράδυνση της ανάπτυξης των πωλήσεων των ηλεκτρονικών φαρμακείων καταδεικνύει η τελευταία έρευνα της Convert Group για τα e-phamacies στην Ελλάδα. Ειδικότερα, ο τζίρος των online φαρμακείων ενισχύθηκε μόλις κατα 1% το πρώτο εξάμηνο του 2024, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, με τις πωλήσεις λιανικής να αγγίζουν τα 145 εκατ ευρώ σε αξία.

Τα στοιχεία της έρευνας της Convert αντλούνται από δείγμα 94 φαρμακείων, με την συμμετοχή των 13 από τους 15 μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς. Η καταγραφόμενη επιβράδυνση έρχεται να αντιστρέψει την εντυπωσιακή εικόνα της συγκεκριμένης αγοράς, η οποία γνώριζε διαχρονικά διψήφια ποσοστά ανάπτυξης, κυρίως εξαιτίας των μεγάλων εκπτώσεων σε σχέση με τα φυσικά σημεία πώλησης, την ευκολία εξυπηρέτησης καθώς και την μεγαλύτερη ποικιλία σε σχέση με το φαρμακείο της γειτονιάς.

Η απότομη αλλαγή στην αγορά ωστόσο ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο, λόγω της εναρμόνισης με τις οδηγίες του Υπουργείου Ανάπτυξης για τον τρόπο αναγραφής και επικοινωνίας των εκπτώσεων σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, η οποία φαίνεται ότι επηρέασε την αντίληψη που είχε το ευρύ κοινό για τον εκπτωτικό προσανατολισμό των online φαρμακείων.

Επιπρόσθετα, η σημαντική μείωση των γεννήσεων, που καταγράφεται τα τελευταία 2 χρόνια σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, οδήγησε σε μειωμένες αγορές της κατηγορίας βρεφικών ειδών στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, σε ποσοστό 16% σε αξία, προβληματίζοντας περαιτέρω τους φαρμακοποιούς και τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Και η κατηγορία των προϊόντων προσωπικής περιποίησης όμως είχε μειωμένες πωλήσεις κατά 3% συγκριτικά με το περσινό εξάμηνο, συνεισφέροντας περαιτέρω στην πτωτική πορεία του κλάδου, καθώς συνθέτει το 50% του συνολικού τζίρου. Σταθερές παρέμειναν οι πωλήσεις των αντιηλιακών προϊόντων, ενώ κατά 4% ενισχύθηκε ο τζίρος της κατηγορίας μακιγιάζ, αποτελώντας ωστόσο μόλις το 3% του συνολικού τζίρου.

Περαιτέρω, ανοδικά κατά 1% κινήθηκαν οι πωλήσεις των βιταμινών και συμπληρωμάτων διατροφής το υπό εξέταση διάστημα, ενώ κάμψη κατά 6% είχε η κατηγορία των προϊόντων υγείας. Η μελέτη της Convert πιστοποιεί περαιτέρω την αύξηση της μέσης αξίας του καλαθιού σε 45,4 ευρώ το πρώτο εξάμηνο φέτος, από 44,8 ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, παρά το γεγονός ότι ο μέσος όγκος των αγορασθέντων ειδών μειώθηκε σε 4,2 από 4,1. Παράλληλα, σταθερά στα επίπεδα του 38% παρέμειναν οι προσφορές, όπως προκύπτει από την επεξεργασία του δείγματος φαρμακείων που συμμετείχαν στην έρευνα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρατηρήθηκε μικρή βελτίωση του τζίρου των online φαρμακείων κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, με τις πωλήσεις να διευρύνονται σε 75 εκατ ευρώ, από 69 εκατ ευρώ το πρώτο τρίμηνο, αλλά να παραμένουν οριακά χαμηλότερα από τα 76 εκατ ευρώ του αντίστοιχου τριμήνου του 2023. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert, το 2023 έκλεισε με πωλήσεις ύψους 281 εκατ ευρώ για τα online φαμακεία στην χώρα μας, αυξημένες κατά 4% συγκριτικά με το 2022, οπότε είχαν διαμορφωθεί σε 269 εκατ ευρώ, κι έχοντας βελτιωθεί κατά 12% συγκριτικά με το 2021 -έτος με σημαντικούς περιορισμούς ακόμη εξαιτίας της πανδημίας.

Η Convert υπολογίζει σε περίπου 305 τα ηλεκτρονικά φαρμακεία που ήταν ενεργά στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του έτους, με 15 εξ αυτών να συνεισφέρουν το 61% του συνολικού τζίρου και την θετική μεταβολή στις πωλήσεις τους να ανέρχεται σε 1% συγκριτικά με πέρσι. 56 φαρμακεία συνεισφέρουν το 28% του καταγραφόμενου τζίρου, έχοντας ενισχύσει τις πωλήσεις τους κατά 5% στο φετινό εξάμηνο, ενώ τα υπόλοιπα 234 συνεισέφεραν το 11% του κύκλου εργασιών, παρουσιάζοντας όμως υποχώρηση πωλήσεων κατά 11% συγκριτικά με πέρσι.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε κάμψη και το δεύτερο τρίμηνο η κλωστοϋφαντουργία στην ΕΕ

Αν και παρατηρείται μικρή βελτίωση συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του έτους, εξαγωγές, εισαγωγές και τζίρος παρέμειναν σε αρνητικό έδαφος, συνέπεια της υποτονικής κατανάλωσης πανευρωπαϊκά. Μικρή αποκλιμάκωση στο κόστος παραγωγής για την κλωστοϋφαντουργία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παρέμεινε σε πτωτική τροχιά ο τομέας της ένδυσης και το α' εξάμηνο

Μείωση κατά 14% κατέγραψαν οι εξαγωγές ενδυμάτων το πρώτο εξάμηνο φέτος, ενώ άγγιξαν το 22% οι απώλειες στην κλωστοϋφαντουργία. Ανοδική η εξέλιξη των εγχώριων λιανικών πωλήσεων ενδυμάτων, οι οποίες ενισχύθηκαν κατά 4%.
vivlia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φρέναραν» οι τιμές στα σχολικά είδη, αυξημένος τζίρος στην αγορά

Αισιοδοξεί ο εμπορικός κόσμος για την εξέλιξη της φετινής περιόδου σχολικών αγορών, καθώς αρκετά είδη διατίθενται με μειωμένες τιμές. Ανησυχία για τις πλατφόρμες με πάμφθηνα είδη από την Κίνα που λειτουργούν χωρίς έλεγχο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε συνθήκες «τέλειας καταιγίδας» έχει εισέλθει η βιομηχανία ένδυσης

Η κάμψη της κατανάλωσης διεθνώς συναντά την αναστάτωση στην διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα, φέροντας την βιομηχανία ένδυσης σε αναζήτηση του στίγματος της επόμενης ημέρας, όπου η παραγωγή ενδυμάτων φαίνεται ότι θα είναι αρκετά μειωμένη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι... φυλές του ηλεκτρονικού εμπορίου: Πρώτοι σε συναλλαγές οι Millenials

Η ταχύτητα των συναλλαγών αλλά και η μεγάλη γκάμα προϊόντων αποτελούν τα βασικά θέλγητρα του ηλεκτρονικού εμπορίου για τους Έλληνες καταναλωτές, ανεξαρτήτως ηλικίας, σύμφωνα με έρευνα της Nexi Ελλάς.