ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
businessdaily-Manousakis-ADMHE
Φωτο: ΑΔΜΗΕ

ΑΔΜΗΕ: Δεν θα γίνει η σύνδεση με Κύπρο αν δεν αλλάξει απόφαση η ΡΑΕΚ

Όπως επισημαίνει ο Μάνος Μανουσάκης, η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Κύπρου, «δημιουργεί αρνητική παρούσα αξία άνω των 100 εκατ. ευρώ για το έργο».

Hχηρό καμπανάκι κινδύνου για το project της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ, Great Sea Interconnector, κρούει ο Μάνος Μανουσάκης, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, με δήλωσή του στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Όπως επισημαίνει ο κ. Μανουσάκης, η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Κύπρου, «δημιουργεί αρνητική παρούσα αξία άνω των 100 εκατ. ευρώ για το έργο. Δημιουργεί θέμα ασφάλειας δικαίου για την επένδυση και θέμα εμπιστοσύνης στις διοικητικές αποφάσεις και πρέπει να αναθεωρηθεί άμεσα προκειμένου να συνεχιστεί το έργο» καλώντας την Ρυθμιστική Αρχή να αναθεωρήσει στήαση καθώς «με τα δεδομένα που δημιουργεί αυτή η ρυθμιστική απόφαση κανένας επενδυτής δεν θα γινόταν μέτοχος».

«Αν η απόφαση δεν αλλάξει τις αμέσως επόμενες ημέρες, το έργο θα σταματήσει. Η εξέλιξη αυτή θα ήταν ιδιαίτερα αρνητική για τους καταναλωτές της Κύπρου, καθώς θα χαθεί η ευκαιρία να μειωθεί το πολύ υψηλό κόστος ενέργειας που πληρώνουν σήμερα», καταλήγει.

Σύμφωνα με ολόκληρη τη δήλωση του κ. Μανουσάκη:

«Η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Κύπρου που ανακοινώθηκε χθες στον ΑΔΜΗΕ καθιστά το έργο του Great Sea Interconnector, μη βιώσιμο. Η απόφαση αυτή ανατρέπει την προηγούμενη απόφαση μεθοδολογίας εσόδου (ΡΑΕΚ 022/2023, 25/1/2023, Παράρτημα 1), η οποία είχε ληφθεί όταν το έργο είχε ο προηγούμενος φορέας υλοποίησης και βάσει αυτής ο ΑΔΜΗΕ έλαβε την επενδυτική απόφαση να γίνει φορέας υλοποίησης του έργου, τον Οκτώβριο του 2023. Αυτή η ανατροπή δημιουργεί αρνητική παρούσα αξία άνω των 100 εκατ. ευρώ για το έργο. Δημιουργεί θέμα ασφάλειας δικαίου για την επένδυση και θέμα εμπιστοσύνης στις διοικητικές αποφάσεις και πρέπει να αναθεωρηθεί άμεσα προκειμένου να συνεχιστεί το έργο. Είμαστε σε συνεννόηση με τη ΡΑΕΚ για να κατατεθεί αίτηση αναθεώρησης τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Η Ελλάδα έχει ήδη δεσμευτεί μέσω της απόφασης της ΡΑΑΕΥ ώστε οι Έλληνες καταναλωτές να πληρώσουν το μερίδιο που τους αναλογεί στην ηλεκτρική διασύνδεση κατά τη διάρκεια της κατασκευής της ώστε να είναι το έργο βιώσιμο. Αναμένουμε μία αντίστοιχη απόφαση και από την κυπριακή πλευρά.

Το ποσό που καλούνται να πληρώσουν οι Κύπριοι καταναλωτές κατά την κατασκευή της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Κύπρου είναι μόλις 0,6 λεπτά του ευρώ ανά KWh, κόστος το οποίο θα ανακτηθεί από τη μείωση που θα προκαλέσει στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, ήδη από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της.

Θέλω επίσης να ξεκαθαρίσω ότι ο ΑΔΜΗΕ έχει την οικονομική ευρωστία να κατασκευάσει το έργο, αλλά υπό τα δεδομένα που δημιουργεί αυτή η ρυθμιστική απόφαση κανένας επενδυτής δεν θα γινόταν μέτοχος.

Συνεπώς αν η απόφαση δεν αλλάξει τις αμέσως επόμενες ημέρες, το έργο θα σταματήσει. Η εξέλιξη αυτή θα ήταν ιδιαίτερα αρνητική για τους καταναλωτές της Κύπρου, καθώς θα χαθεί η ευκαιρία να μειωθεί το πολύ υψηλό κόστος ενέργειας που πληρώνουν σήμερα».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

AΔΜΗΕ - Meridiam: Μνημόνιο για είσοδο στον Great Sea Interconnector

Αντικείμενο του Μνημονίου είναι η είσοδος της Meridiam στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας Great Sea Interconnector, η οποία είναι υπεύθυνη για την υλοποίηση του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας- Κύπρου- Ισραήλ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Τεράστια ευκαιρία για την Ελλάδα η πράσινη μετάβαση

Απαραίτητη προϋπόθεση για να εκμεταλλευτεί η Ελλάδα το άφθονο ανανεώσιμο δυναμικό που διαθέτει είναι να αναπτύξει έγκαιρα τις ενεργειακές της υποδομές, είπε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ.
businessdaily-ADMHE
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Την καταβολή 25 εκατ. ετησίως στον ΑΔΜΗΕ ενέκρινε το Υπουργικό στην Κύπρο

Από τις δηλώσεις που έκανε ο υπουργός Ενέργειας της Κύπρου δεν δόθηκαν διευκρινίσεις για το θέμα της απόδοσης (WACC) και τον διαμοιρασμό του κόστους του γεωπολιτικού κινδύνου της διασύνδεσης.