ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:38:55 DATA
Φώτο: Shutterstock

Αύξηση - έκπληξη κατά 10% στην κατανάλωση μπύρας το πρώτο εξάμηνο

Ποιοι ήταν οι παράγοντες που «απογείωσαν» την κατανάλωση μπύρας το πρώτο εξάμηνο του έτους και γιατί οι ρυθμοί αύξησης θα πέσουν το δεύτερο εξάμηνο.

Με εξαιρετικές επιδόσεις, σχεδόν ανέλπιστες, κλείνει το πρώτο εξάμηνο για την αγορά της μπύρας. Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς μιλώντας προς το BD, τα δύο τριήμερα του Μαρτίου – της Καθαράς Δευτέρας και της 25ης Μαρτίου – η σύμπτωση του Πάσχα με την Πρωτομαγιά, αλλά και οι υψηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν σχεδόν από τον Απρίλιο, «απογείωσαν» τις πωλήσεις της ζυθοποιίας.

Όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, η αύξηση του όγκου των πωλήσεων στο πρώτο εξάμηνο του έτους ήταν περίπου 10%. Πρόκειται για μία εντυπωσιακή επίδοση συγκρινόμενη με ένα μάλλον δύσκολο περυσινό εξάμηνο, δεδομένου ότι τόσο τον Μάιο, όσο και τον Ιούνιο επικρατούσαν σχετικά χαμηλές και κυρίως άστατες καιρικές συνθήκες.

Βέβαια οι υψηλές αποδόσεις του πρώτου εξαμήνου δεν αναμένεται να επαναληφθούν και στο δεύτερο εξάμηνο του 2024. Σύμφωνα με τις προβλέψεις των ίδιων πηγών το περσινό δεύτερο εξάμηνο ήταν καλό, ως εκ τούτου αναμένεται πα πράγματα να κινηθούν μάλλον οριακά. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, «αν η αγορά κλείσει με αύξηση 3% θα είμαστε ευχαριστημένοι». Έτσι με βάση τα δεδομένα αυτά εκτιμούν ότι στο σύνολο του έτους οι συνολικές πωλήσεις της αγοράς θα αυξηθούν περί το 5% με 6%.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι φέτος οι εταιρείες πραγματοποίησαν περιορισμένες, σχεδόν οριακές ανατιμήσεις. Δεν φαίνεται να ξεπέρασαν το 2%, ενώ παράλληλα «τρέχουν» προσφορές, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός στην εν λόγω αγορά είναι εξαιρετικά υψηλός. Ως  εκ τούτου η αύξηση της αξίας των πωλήσεων στο σύνολο της αγοράς δεν θα υπερβεί το 7%.

Βεβαίως για την αγορά της μπύρας αποφασιστικό ρόλο παίζει το μέγεθος του τουριστικού κύματος κάθε χρόνο. Φέτος, όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές ο τουρισμός εξελίσσεται εξαιρετικά – εν αντιθέσει με το δίμηνο του Μαΐου -  Ιουνίου του 2023 - και δεν φαίνεται να υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιδιωτική ετικέτα και προσφορές, τα δύο «αντίδοτα» για την ακρίβεια

Ανέβηκε σχεδόν σε 27% η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, ενώ πάνω από το 27% των πωλήσεων γίνονται με προσφορές. Έπεσε στο 0,2% ο πληθωρισμός των τροφίμων στο πεντάμηνο.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτριο πρώτο δίμηνο στα σούπερ μάρκετ με μείωση αξίας και όγκου πωλήσεων

Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,6% και η αξία τους κατά 0,2%. Η κατηγορία των τροφίμων απώλεσε το 0,8% του όγκου των πωλήσεων της, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς το 0,5% και τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού το 1,2%.
super market-trofima-ielka-prosfores-xristougenna
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κύμα ανατιμήσεων τον Ιανουάριο έφερε υποχώρηση της κατανάλωσης

Τι δείχνει η ακτινογραφία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ τις τέσσερις εβδομάδες του Ιανουαρίου. Μειώσεις ή οριακές αυξήσεις στον όγκο των πωλήσεων και σημαντική άνοδος του τζίρου λόγω των συνεχών ανατιμήσεων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Private label και προσφορές «τρώνε» τα κέρδη της βιομηχανίας τροφίμων

Οι εταιρείες προχωρούν σε ανατιμήσεις για να προστατεύσουν την κερδοφορία τους, αλλά χάνουν συνεχώς μερίδια από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ σχεδόν οι μισές πωλήσεις τους γίνονται μέσω προσφορών.
Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σπεύδουν να σώσουν τα κέρδη τους οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων

Αποφασισμένες να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους ακόμη και αν χάσουν μερίδιο στην αγορά είναι οι βιομηχανίες και εταιρείες εισαγωγής καταναλωτικών προϊόντων. Έρχονται σημαντικές ανατιμήσεις στα ράφια.