ΓΔ: 2055.51 -0.19% Τζίρος: 148.02 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Φώτο: Shutterstock

Εντείνονται οι επενδύσεις για κατασκευή μπαταριών στην Ευρώπη

Οι ισχυρές απαιτήσεις βιωσιμότητας θα πρέπει να δραστηριοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων η οποία θα πρέπει να στηρίξει επενδύσεις σε γιγα-εργοστάσια.

Αν η παραγωγή των μπαταριών που προορίζονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματοποιείται στην Ευρώπη, θα υπάρξει μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 37% της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε σχέση με την σημερινή παραγωγή η οποία γίνεται στην Κίνα. Αυτό αναφέρει μελέτη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), η οποία ανεβάζει το ποσοστό της μείωσης στο 60% αν χρησιμοποιηθεί ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Σε περίπτωση που υλοποιηθεί αυτός ο στόχος θα εξοικονομηθούν περίπου 133 Mt CO2 μεταξύ 2024 και 2030, γεγονός που ισοδυναμεί με τις συνολικές ετήσιες εκπομπές ρύπων της Τσεχίας.

Η παραγωγή κυψελών μπαταρίας στην Ευρώπη σε σύγκριση με την αντίστοιχη παραγωγή στην Κίνα θα εξοικονομήσει κατά μέσο όρο 20-40% των εκπομπών άνθρακα. Οι πηγές νικελίου θα είναι 85-95% χαμηλότερες σε εκπομπές ρύπων από την περίπτωση που το μετάλλευμα έρθει από την Ινδονησία, ενώ το λίθιο θα έχει λιγότερες εκπομπές μέχρι και 50% σε σχέση με αυτό που έρχεται από την Κίνα.

Οι μπαταρίες και τα μέταλλα, πλέον, μπαίνουν στα πλάνα της Ευρώπης που θέλει να αυτονομηθεί πάνω σε αυτό τον τομέα. Οι ισχυρές απαιτήσεις βιωσιμότητας θα πρέπει να δραστηριοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων η οποία θα πρέπει να στηρίξει επενδύσεις σε γιγα-εργοστάσια.

Η Γαλλία, η Γερμανία και η Ουγγαρία έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο όσον αφορά την κατασκευή των συγκεκριμένων εργοστασίων. Στη Γαλλία, η ACC ξεκίνησε την παραγωγή της στο Pas de Calais, ενώ τα εργοστάσια της Verkor στη Δουνκέρκη και της Northvolt στο Schleswig Holstein της Γερμανίας προχωρούν χάρη στις γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις.

Η Φινλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία και η Ισπανία διαθέτουν σήμερα αντίστοιχα εργοστάσια με μεγάλη παραγωγική ικανότητα. Όμως η εφοδιαστική αλυσίδα σήμερα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα. Η έκθεση διαπιστώνει ότι η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει το 56% της ζήτησης μπαταριών έως το 2030, αλλά μόνο δύο εργοστάσια έχουν ξεκινήσει την εμπορική τους λειτουργία μέχρι στιγμής. Μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, η περιοχή θα μπορούσε επίσης να καλύψει όλες τις ανάγκες της σε επεξεργασμένο λίθιο και να εξασφαλίσει μεταξύ 8% και 27% των ορυκτών μπαταριών από την ανακύκλωση στην Ευρώπη.

«Ο αγώνας μπαταριών μεταξύ Κίνας, Ευρώπης και ΗΠΑ εντείνεται. Η ΕΕ πρέπει να βάλει τέλος σε κάθε αβεβαιότητα σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση του κινητήρα της και να θέσει εταιρικούς στόχους για EV για να διαβεβαιώσει τους επενδυτές των gigafactory ότι θα έχουν μια εγγυημένη αγορά για το προϊόν τους», τόνισε μεταξύ άλλων η διευθύντρια για τις αλυσίδες εφοδιασμού οχημάτων και μετακίνησης στην T&E, Julia Poliscanova.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα η Ευρώπη έχει αναπτύξει τεχνογνωσία για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος στον τομέα της επεξεργασίας λιθίου, με την Γηραιά Ήπειρο να είναι μια από τις κορυφαίες ηπείρους στην ανάπτυξη καθαρών τεχνολογιών άμεσης εξαγωγής λιθίου και η πρώτη ήπειρος που στοχεύει στην εμπορευματοποίηση της διύλισης νικελίου (στη Φινλανδία).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βάνες φυσικού αερίου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εγκρίθηκε η επιχορήγηση ΕΣΠΑ για νέο αγωγό φυσικού αερίου στη Δ. Μακεδονία

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ ο αγωγός υψηλής πίεσης προς τη Δυτική Μακεδονία, έργο 188,3 εκατ. ευρώ και «hydrogen ready», με κρίσιμες συνδέσεις και ρόλο στην τηλεθέρμανση και την ενεργειακή μετάβαση.
Αντλίες πετρελαίου αγοράς
ΔΙΕΘΝΗ

Lukoil: Επαφές για πώληση των ξένων περιουσιακών της στοιχείων

Η Lukoil ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε συζητήσεις για πώληση των ξένων περιουσιακών της στοιχείων, μετά τις κυρώσεις Βρετανίας και ΗΠΑ. Η εταιρεία διαβεβαιώνει για ομαλή μεταβίβαση και διατήρηση θέσεων εργασίας.
Μάνος Μανουσάκης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μανουσάκης: Τα τρία μεγάλα έργα του ΑΔΜΗΕ για την επόμενη πενταετία

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης, παρουσίασε έργα 6 δισ. ευρώ για διεθνείς και νησιωτικές διασυνδέσεις, που ενισχύουν την ενεργειακή ασφάλεια και τη μετάβαση της χώρας.
Βασίλης Κικίλιας Βουλή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κικίλιας: Ενίσχυση συνεργασίας Ελλάδας–Αιγύπτου σε ναυτιλία και ενέργεια

Σε θετικό κλίμα η συνάντηση του Βασίλη Κικίλια με τον Αιγύπτιο Υπουργό Πετρελαίου Karim Badawi στο Κάιρο, με επίκεντρο τη συνεργασία Ελλάδας–Αιγύπτου σε ναυτιλία και ενεργειακά έργα.
Θοδωρής Τζούρος
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τζούρος: Η Ελλάδα εξελίσσεται σε περιφερειακό κόμβο ενέργειας στην Ευρώπη

Την μεγάλη προοδο της Ελλάδας στην ενεργειακή ανεξαρτησία και την ανάπτυξη των ΑΠΕ υπογράμμισε ο Γενικός Διευθυντής, Chief Corporate & Investment Banking της Τράπεζας Πειραιώς, Θοδωρής Τζούρος.