Αναθέρμανση της αγοραστικής κίνησης παρατηρείται από τις αρχές της εβδομάδας, καθώς οι πασχαλινές αγορές τίθενται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, στην τελική ευθεία για το Πάσχα. Εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου σημειώνουν στο BD ότι από το Σαββατοκύριακο, και ειδικότερα την Κυριακή, ξεκίνησε να καταγράφεται αυξανόμενη δυναμική στην αγορά, σε συνέχεια ενός μακρού διαστήματος που δοκίμασε τις αντοχές των εμπόρων.
Συγκρατημένα αισιόδοξος για την εξέλιξη των εσόδων της φετινής πασχαλινής περιόδου δηλώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, κ. Σταύρος Καφούνης, επισημαίνοντας παράλληλα τα προβλήματα που οι Έλληνες καταναλωτές αντιμετωπίζουν εξαιτίας κυρίως του αυξημένου πληθωρισμού τροφίμων. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τον δείκτη του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, το τέταρτο τρίμηνο του 2023 οι μικρές και πολύ μικρές εμπορικές επιχειρήσεις κατέγραψαν μείωση τζίρου κατά 3% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, ενώ και οι πρώτοι τρεις μήνες του 2024 ήταν πολύ δύσκολοι, με το 60% των εμπόρων να αναφέρει περαιτέρω κάμψη της αγοραστικής κίνησης. Στο περιβάλλον αυτό, η αύξηση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα και κατ’ επέκταση των πωλήσεων τους αποτελεί στοίχημα φέτος, δεδομένων μάλιστα των υψηλών αποθεμάτων που αρκετές εμπορικές επιχειρήσεις -κυρίως ένδυσης, υπόδησης κι οικιακού εξοπλισμού- έχουν συσσωρεύσει.
Το ίδιο σημείο επισημαίνει από την πλευρά του και ο αντιπρόεδρος του ΕΣΑ και του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, κ Νίκος Κογιουμτσής, υπογραμμίζοντας ότι το πασχαλινό τραπέζι και τα δώρα των νονών σε αγαπημένα πρόσωπα αποτελούν τις προτεραιότητες για τους καταναλωτές φέτος. «Υπήρχε νωχελικότητα στην αγορά κατά την προηγούμενη περίοδο, με αποτέλεσμα οι έμποροι να έχουν αντιστοίχως προσαρμόσει τις προσδοκίες τους για την εξέλιξη των τζίρων την πασχαλινή περίοδο», επισημαίνει ο κ. Κογιουμτσής. Ο ίδιος παράλληλα σημειώνει ότι η αγορά κινείται σε διαφορετικές ταχύτητες, με τις επιχειρήσεις που βρίσκονται εντός τουριστικών περιοχών να αναμένουν σταθερά έσοδα σε σχέση με πέρσι, χάρη στις δαπάνες των ξένων επισκεπτών, και τις επιχειρήσεις που βρίσκονται σε περιφερειακές αγορές να δοκιμάζονται. «Θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε την εξέλιξη του διμήνου Απριλίου - Μαΐου για να συγκρίνουμε με την αντίστοιχη περσινή περίοδο για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα», καταλήγει ο κ. Κογιουμτσής.
Θετικά μηνύματα εκπέμπει από την πλευρά του ο κ. Νίκος Μουστάκας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ομώνυμης αλυσίδας παιχνιδιών. «Είμαστε ευχαριστημένοι με την αγοραστική κίνηση μέχρι στιγμής και το γεγονός ότι το Πάσχα φέτος πέφτει σχετικά αργά σημαίνει ότι οι πασχαλινές αγορές συνδυάζονται και με άλλα είδη, που αφορούν στην καλοκαιρινή περίοδο», υποστηρίζει ο κ. Μουστάκας. Η αλυσίδα αναμένεται να προσθέσει ένα ακόμη κατάστημα στο τέλος του μήνα, στην περιοχή της Γλυφάδας, περαιτέρω επεκτείνοντας το δίκτυο της σε μία περιοχή ολοένα κι αυξανόμενου εμπορικού ενδιαφέροντος.
Στην εξίσωση της αγοραστικής δυναμικής θα πρέπει να προστεθεί τέλος και η περίπτωση της κινεζικής πλατφόρμας Temu, η οποία κάνει ολοένα και δυναμικότερη την παρουσία της πανευρωπαϊκά και στη χώρα μας. Σύμφωνα μάλιστα με ασφαλείς πληροφορίες, οι παραγγελίες για την ελληνική αγορά φαίνεται ότι αγγίζουν τις 15.000 ημερησίως, παίρνοντας αυξανόμενα μερίδια αγοράς από το οργανωμένο λιανεμπόριο κι απασχολώντας σε σημαντικό βαθμό και τις εταιρείες ταχυδιανομών, κάποιες εκ των οποίων αφοσιώνονται αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση του κινεζικού κολοσσού...