ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Ekptoseis, Discounts, Sales
Φωτο: Shutterstock

«Βουτιά» τζίρου 20% στις εκπτώσεις, ποια είδη προτίμησαν οι καταναλωτές

Ο πληθωρισμός τροφίμων αποδυνάμωσε την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Μόνο τα προσιτά είδη ένδυσης και υπόδησης διασώθηκαν από την πτώση των πωλήσεων.

Κατώτερα των προσδοκιών του εμπορικού κόσμου κινήθηκε η αγοραστική κίνηση κατά τη διάρκεια των φετινών χειμερινών εκπτώσεων, αντανακλώντας το γενικότερο κλίμα οικονομικής αβεβαιότητας. Η περίοδος που ολοκληρώνεται στο τέλος του Φεβρουαρίου παρουσίασε κάμψη μεσοσταθμικά που κυμάνθηκε μεταξύ 15% και 20% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας, και τα οποία αναμένεται να δημοσιεύσει τις επόμενες ημέρες πιο αναλυτικά.

Εκπρόσωποι των εμπόρων σημειώνουν στο BD ότι το ενδιαφέρον πλέον στρέφεται στους ξένους επισκέπτες που αναμένεται να φθάσουν μαζικότερα από τον Μάρτιο στην χώρα μας, τονώνοντας τους τζίρους στην αγορά. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, κ. Νίκο Κογιουμτσή, οι κατηγορίες ένδυσης και υπόδησης κινήθηκαν σχετικά υποτονικά, σε συνέχεια ενός εξίσου υποτονικού φθινοπώρου και ελαφρώς θετικότερης εορταστικής περιόδου.

«Είναι σαφές ότι ο πληθωρισμός των τροφίμων έχει επηρεάσει την αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών, με τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς να εξαντλούνται στα σούπερ μάρκετ, για τα βασικά καταναλωτικά αγαθά», επισημαίνει ο κ. Κογιουμτσής, υπογραμμίζοντας ότι οι αυξήσεις στα τρόφιμα υπερβαίνουν κατά πολύ τον πληθωρισμό σε ένδυση/υπόδηση, ο οποίος κινείται γύρω στο 3,5%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η φετινή χειμερινή εκπτωτική περίοδος άρχισε νωρίτερα από ποτέ, στις 8 Ιανουαρίου, με αποτέλεσμα αρκετοί καταναλωτές να έχουν καλύψει τις ανάγκες τους το ακριβώς προηγούμενο διάστημα των εορτών, μειώνοντας έτσι τη δυναμική της εκπτωτικής περιόδου. Σημειώνεται ότι το πρώτο δεκαήμερο των εκπτώσεων παραδοσιακά συνεισφέρει ποσοστό έως και 60% ή και 70% του συνολικού τζίρου της περιόδου προσφορών, κάτι που δεν συνέβη φέτος.

Εκπρόσωποι των εμπόρων σημειώνουν επίσης ότι η αγορά παρουσιάζει μεικτή εικόνα, με διαφορετικές ταχύτητες ανά κατηγορία ειδών. Έτσι, κάποιες κατηγορίες ταχυκίνητων ειδών -όπως τα πιο προσιτά ενδύματα και υποδήματα- παρουσίασαν θετική δυναμική, σε αντίθεση με άλλες, όπως το πιο ακριβό ένδυμα, τα πιο βαριά χειμερινά είδη αλλά και τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, που παρουσίασαν κάμψη φέτος σε σχέση με πέρσι.

Πέρα πάντως από τον πληθωρισμό των τροφίμων, σαφώς αρνητικό παράγοντα που επηρέασε τη ζήτηση φέτος αποτελούν και οι εξελίξεις στην Μέση Ανατολή και η παράμετρος των ανταρτών Χούθι. Μάλιστα, σύμφωνα με εκπροσώπους του εμπορικού κόσμου, νέες αυξήσεις τιμών βρίσκονται προ των πυλών, εξαιτίας της αύξησης των κόστους των μεταφορικών ναύλων από χώρες της Ασίας, εάν δεν τεθεί υπό έλεγχο η κατάσταση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προσφορές ακόμη και 80% στην αγορά αλλά οι καταναλωτές δεν συγκινούνται

Ο Οκτώβριος έκλεισε με κάμψη πωλήσεων έως 25% στα είδη ένδυσης κι υπόδησης, ενώ κι ο Νοέμβριος μέχρι στιγμής εξελίσσεται υποτονικά, προϊδεάζοντας για μειωμένο τζίρο σε σχέση με την περυσινή περίοδο της Black Friday.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο μηδέν ρίχνουν τις εξαγωγές γούνας οι διεθνείς κυρώσεις στη Ρωσία

Παραγγελίες αξίας 20 εκατ. ευρώ από τη Ρωσία έχουν μείνει σε εκκρεμότητα. Οι επιχειρήσεις του κλάδου αναμένουν την έγκριση από την ΕΕ του ελληνικού προγράμματος στήριξης για τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δύσκολη χρονιά το 2020 για την ένδυση, με αισθητή πτώση του τζίρου

Ο συνολικός κύκλος εργασιών 102 επιχειρήσεων για το 2020 μειώθηκε κατά 20,8% και διαμορφώθηκε στα 592,1 εκατ. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 70% και ανήλθαν σε 3,6 εκατ., ενώ το περιθώριο καθαρού κέρδους διαμορφώθηκε στο 0,6%. 
Παιδικά ρούχα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ζητείται «ανάσα» χαμηλού ΦΠΑ για όλα τα βρεφικά και παιδικά είδη

Μετά τις επιλεκτικές μειώσεις συντελεστή ΦΠΑ σε ορισμένα βρεφικά είδη, οι εταιρείες του κλάδου έτοιμου ενδύματος ζητούν από την κυβέρνηση να επεκτείνει τις μειώσεις όλα τα βρεφικά και παιδικά ενδύματα και υποδήματα.