Ως περιορισμένης διάρκειας αλλά σημαντική θα είναι η αρνητική επίπτωση για το λιμάνι του Πειραιά από τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης DBRS.
Όπως σημειώνει σε έκθεσή του για τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης και πώς επηρεάζονται τόσο από τις επιθέσεις των Χούθι όσο και από τις ακραίες καιρικές συνθήκες στη Βόρεια Ευρώπη «για το λιμάνι του Πειραιά, το πέμπτο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, οι όγκοι έχουν παραμείνει μέχρι στιγμής αρκετά σταθεροί με μικρές επιπτώσεις από τις διαταραχές. Ωστόσο, αναμένουμε πτώση του φορτίου γύρω στο 30% ή και περισσότερο σε αυτό το λιμάνι. Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση, ιδίως όταν τα πλοία που έρχονται από την Ασία και τη Μέση Ανατολή αρχίσουν να καταφθάνουν στην Ευρώπη. Οι κολοσσοί της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM, Cosco Container Lines, Evergreen Line και Orient Overseas Container Line αποφάσισαν να σταματήσουν τα τριήμερα δρομολόγιά τους από την Ασία προς τον Πειραιά, ο οποίος αποτελεί ενδιάμεσο σταθμό για τη Βόρεια Ευρώπη. Παράλληλα, η Maersk και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αλλάξει δρομολόγιο προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, το οποίο δεν εισέρχεται στην Ανατολική και Κεντρική Μεσόγειο Θάλασσα. Η είσοδος στο κέντρο της Μεσογείου προσθέτει επιπλέον ημέρες στην ήδη μακρύτερη διαδρομή».
Εκτιμά ότι ο συνδυασμός των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα και της επιδείνωσης των καιρικών συνθηκών στη Β. Ευρώπη θα επηρεάζουν, για μικρό χρονικό διάστημα, τις επιδόσεις των εμπορικών λιμένων της Ευρώπης.
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα θα έχει μεγαλύτερες επιπτώσεις στους λιμένες Ανατολικής και Νότιας Μεσογείου, με πρόσκαιρη μείωση των όγκων, ενώ πολύ πιο ήπιες θα είναι αυτές για τους λιμένες της Βόρειας Ευρώπης.
Σε ό,τι αφορά την Ανατολική Μεσόγειο ο οίκος σημειώνει ότι οι λιμένες της περιοχής θα «δουν» προσωρινή πτώση του όγκου τους έως ότου οι αλυσίδες εφοδιασμού επανέλθουν στο φυσιολογικό. Αναμένει ότι αυτά τα λιμάνια θα επηρεαστούν δυνητικά περισσότερο από την επαναδρομολόγηση προς την Ευρώπη, με κάποια πιθανή συμφόρηση από τον Φεβρουάριο, καθώς αναμένει μείωση του αριθμού των μεγάλων πλοίων.
Προβλέπει ότι αυτή η περιοχή της Μεσογείου θα εξυπηρετείται από περισσότερες μεταφορτώσεις από δυτικούς κόμβους. Καθώς περίπου το 40% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου της Ιταλίας βασίζεται στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας, υπάρχουν κίνδυνοι που σχετίζονται ιδίως με τον όγκο των ιταλικών λιμένων. Μέχρι στιγμής, ο αριθμός των φορτηγών πλοίων στο λιμάνι της Γένοβας (Ιταλία) έχει μειωθεί περίπου κατά 40% τις τελευταίες εβδομάδες, έχοντας ανακάμψει τώρα στο -20% από τους όγκους της 1ης Νοεμβρίου. Το λιμάνι της Gioia (Ιταλία) είναι επίσης περίπου 80% από τον όγκο φορτίου την 1η Νοεμβρίου.