ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
DBRS
Φωτο: Shutterstock

DBRS: Πόσο θα αντέξει ο Πειραιάς τις επιθέσεις σε Ερυθρά Θάλασσα

Πτώση γύρω στο 30% ή και περισσότερο των φορτίων για το λιμάνι του Πειραιά, προκαλεί η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι κινήσεις των ναυτιλιακών και τα ισχυρότερα πλήγματα.

Ως περιορισμένης διάρκειας αλλά σημαντική θα είναι η αρνητική επίπτωση για το λιμάνι του Πειραιά από τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης DBRS

Όπως σημειώνει σε έκθεσή του για τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης και πώς επηρεάζονται τόσο από τις επιθέσεις των Χούθι όσο και από τις ακραίες καιρικές συνθήκες στη Βόρεια Ευρώπη «για το λιμάνι του Πειραιά, το πέμπτο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, οι όγκοι έχουν παραμείνει μέχρι στιγμής αρκετά σταθεροί με μικρές επιπτώσεις από τις διαταραχές. Ωστόσο, αναμένουμε πτώση του φορτίου γύρω στο 30% ή και περισσότερο σε αυτό το λιμάνι. Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση, ιδίως όταν τα πλοία που έρχονται από την Ασία και τη Μέση Ανατολή αρχίσουν να καταφθάνουν στην Ευρώπη. Οι κολοσσοί της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM, Cosco Container Lines, Evergreen Line και Orient Overseas Container Line αποφάσισαν να σταματήσουν τα τριήμερα δρομολόγιά τους από την Ασία προς τον Πειραιά, ο οποίος αποτελεί ενδιάμεσο σταθμό για τη Βόρεια Ευρώπη. Παράλληλα, η Maersk και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αλλάξει δρομολόγιο προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, το οποίο δεν εισέρχεται στην Ανατολική και Κεντρική Μεσόγειο Θάλασσα. Η είσοδος στο κέντρο της Μεσογείου προσθέτει επιπλέον ημέρες στην ήδη μακρύτερη διαδρομή».

Εκτιμά ότι ο συνδυασμός των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα και της επιδείνωσης των καιρικών συνθηκών στη Β. Ευρώπη θα επηρεάζουν, για μικρό χρονικό διάστημα, τις επιδόσεις των εμπορικών λιμένων της Ευρώπης. 

 

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα θα έχει μεγαλύτερες επιπτώσεις στους λιμένες Ανατολικής και Νότιας Μεσογείου, με πρόσκαιρη μείωση των όγκων, ενώ πολύ πιο ήπιες θα είναι αυτές για τους λιμένες της Βόρειας Ευρώπης. 

Σε ό,τι αφορά την Ανατολική Μεσόγειο ο οίκος σημειώνει ότι οι λιμένες της περιοχής θα «δουν» προσωρινή πτώση του όγκου τους έως ότου οι αλυσίδες εφοδιασμού επανέλθουν στο φυσιολογικό. Αναμένει ότι αυτά τα λιμάνια θα επηρεαστούν δυνητικά περισσότερο από την επαναδρομολόγηση προς την Ευρώπη, με κάποια πιθανή συμφόρηση από τον Φεβρουάριο, καθώς αναμένει μείωση του αριθμού των μεγάλων πλοίων.

Προβλέπει ότι αυτή η περιοχή της Μεσογείου θα εξυπηρετείται από περισσότερες μεταφορτώσεις από δυτικούς κόμβους. Καθώς περίπου το 40% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου της Ιταλίας βασίζεται στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας, υπάρχουν κίνδυνοι που σχετίζονται ιδίως με τον όγκο των ιταλικών λιμένων. Μέχρι στιγμής, ο αριθμός των φορτηγών πλοίων στο λιμάνι της Γένοβας (Ιταλία) έχει μειωθεί περίπου κατά 40% τις τελευταίες εβδομάδες, έχοντας ανακάμψει τώρα στο -20% από τους όγκους της 1ης Νοεμβρίου. Το λιμάνι της Gioia (Ιταλία) είναι επίσης περίπου 80% από τον όγκο φορτίου την 1η Νοεμβρίου.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-OLP-Limani-Peiraias
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπεγράφη σύμφωνο συνεργασίας ανάμεσα σε ακτοπλόους και λιμάνια

Συμφωνήθηκε να υπάρχει κοινή δράση για την αντιμετώπιση προβλημάτων που έχουν σχέση με τις υποδομές την ασφάλεια και τη λειτουργία των λιμένων και τη συνεργασία τους για τη μετάβαση σε «πράσινες» μορφές ενέργειας και εναλλακτικών καυσίμων.
Korkidis-EBEP
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Β. Κορκίδης: Αυτή τη περίοδο το παγκόσμιο εμπόριο έχει ανάγκη από ηρεμία

H μηνιαία διέλευση καθαρού φορτίου από το Σουέζ είναι άνω των 100 εκατ. τόνων πλήττοντας, πρωτίστως, το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, τον Πειραιά, που υποδέχεται εβδομαδιαίως 50.000 κοντέινερς διερχόμενα από το Σουέζ.