ΓΔ: 1401.31 0.26% Τζίρος: 7.25 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:53:00 DATA

Ανεβάζει τα ακίνητα στα νότια προάστια ο νέος ποδηλατόδρομος των 12 χλμ.

Για τις 15 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί ο διαγωνισμός από την Περιφέρεια Αττική για την κατασκευή του έργου, το οποίο θα διασχίζει 6 παραθαλάσσιους δήμους, με συνολικό προϋπολογισμό 23,7 εκατ. ευρώ.

Σημαντική ώθηση στην αξία των ακινήτων της Αθηναϊκής Ριβιέρας εκτιμάται ότι θα δώσει η κατασκευή του νέου ποδηλατόδρομου που μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.

Οι τιμές των ακινήτων στην παραλιακή ζώνη αναμένεται να ενισχυθούν ακόμα περισσότερο, σε μια περιοχή όπου η ζήτηση για κατοικίες ξεπερνάει κατά πολύ την προσφορά. Ωστόσο, στα εμπορικά καταστήματα ίσως υπάρξουν όχι μόνο κερδισμένοι αλλά και χαμένοι.

Για τις 15 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί ο διαγωνισμός από την αναθέτουσα αρχή (Περιφέρεια Αττικής) για την κατασκευή του έργου, το οποίο θα διασχίζει 6 παραθαλάσσιους δήμους, με συνολικό προϋπολογισμό 23,7 εκατ. ευρώ.

Το αντικείμενο του έργου αφορά στη μελέτη και την κατασκευή ποδηλατόδρομου – πεζόδρομου, στο τμήμα της ακτογραμμής της Αθηναϊκής Ριβιέρας, από τον Δήμο Καλλιθέας έως το Δημαρχείο του Δήμου Βάρης-Βούλας – Βουλιαγμένη με εκτιμώμενο συνολικό μήκος περίπου τα 12 χιλιόμετρα.

Τα οφέλη

Τα οφέλη για τους κατόχους σπιτιών κοντά από τα οποία θα περνάει ο ποδηλατόδρομος είναι πολλά και μεταφράζονται σε υψηλότερες τιμές των περιουσιακών στοιχείων.

Όπως φαίνεται και σε διάφορες περιοχές της Αθήνας όπου δημιουργήθηκε ποδηλατόδρομος τα τελευταία χρόνια αναβαθμίζονται γειτονιές καθώς αποκτούν πιο φιλικό πρόσωπο και συχνά περισσότερο πράσινο.

Καλό παράδειγμα είναι ο ποδηλατόδρομος που ενώνει το Γκάζι με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Εδώ, διασχίζει σημεία σε παλαιότερα υποβαθμισμένες περιοχές όπως ο Ταύρος και η Καλλιθέα, που είναι πλέον από τις πιο περιζήτητες της περιοχής.

Μελέτες του εξωτερικού αποδεικνύουν τις μακροχρόνιες αλλαγές που σημειώνονται σε περιοχές που αυξάνεται η χρήση του ποδηλάτου.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει έκθεση του Urban Land Institute, στο Ντάλας των ΗΠΑ, οι τιμές των ακινήτων εκτοξεύθηκαν μέχρι 80% με την κατασκευή ενός ποδηλατόδρομου 5,6 χλμ (Katy Trail).

Επίσης, στο Ράντνορ της Πενσυλβανίας οι κατοικίες που βρίσκονταν σε απόσταση 400 μέτρων από έναν νέο ποδηλατόδρομο κέρδισαν σε αξία περίπου $70.000 σε σχέση με τα σπίτια που είχαν τα ίδια χαρακτηριστικά αλλά ήταν σε θέση έξω από αυτή την ακτίνα, σύμφωνα με στοιχεία του 2011.

Στα εμπορικά καταστήματα ενισχύεται επίσης η ζήτηση αλλά επικρατεί μια άλλη εικόνα. Έρευνες δείχνουν ότι πεζοί και ποδηλάτες έχουν διαφορετικό καταναλωτικό προφίλ από τους οδηγούς των αυτοκινήτων.

Συγκεκριμένα, ξοδεύουν περισσότερα στα τοπικά καφέ, εστιατόρια και μικρά καταστήματα της περιοχής ενώ οι οδηγοί αφήνουν περισσότερα λεφτά στα μεγάλα σούπερ μάρκετ και πολυκαταστήματα, δηλαδή σημεία που προσφέρονται και θέσεις στάθμευσεις στους πελάτες. Στη λίστα με τους χαμένους συμπεριλαμβάνονται και τα βενζινάδικα και τα συνεργεία αυτοκινήτων.

Το έργο

Το εκτιμώμενο συνολικό μήκος είναι περίπου 12 χιλιόμετρα [έναντι των αρχικών περίπου 22 χιλιομέτρων, τα οποία αναφέρονται στο δελτίο του έργου (investment fiche)]. Συγκεκριμένα, η διαφορά αυτή προκύπτει από τα εξής σημεία:

  • Το τμήμα από το λιμάνι του Πειραιά έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), μήκους περίπου 4 χλμ., θα υλοποιηθεί ως ξεχωριστό έργο κατασκευής ποδηλατοδρόμου – πεζοδρόμου, από τον Δήμο Πειραιά.
  • Το τμήμα από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) έως τα Ολυμπιακά Ακίνητα, μήκους περίπου 1,5 χιλιομέτρου, θα υλοποιηθεί ως μέρος του έργου της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, με αναθέτουσα αρχή την Περιφέρεια Αττικής.
  • Τμήμα που διέρχεται από τη Μαρίνα Αλίμου, περίπου 1 χλμ. ποδηλατοδρόμου – πεζόδρομου , το οποίο εντάσσεται στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου της από 2020 Σύμβασης Παραχώρησης ΤΑΙΠΕΔ-Ελληνικού Δημοσίου-ΕΤΑΔ-παραχωρησιούχου «ΜΑΡΙΝΑ ΑΛΙΜΟΥ - ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΑΛΙΜΟΥ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ», σύμφωνα και με την έγκριση του γενικού σχεδιασμού της Μαρίνας Αλίμου.
  • Τμήμα, μήκους περίπου 1 χλμ. το οποίο διέρχεται εντός των ακινήτων της επένδυσης του Ελληνικού.
  • Τμήμα που διέρχεται από τον Δήμο Γλυφάδας, μήκους περ. 2,5 χλμ., το οποίο υλοποιείται ως μέρος ξεχωριστού έργου με τίτλο «Ανάπλαση Παραλιακού Μετώπου Γλυφάδας», με Αναθέτουσα Αρχή τον Δήμο Γλυφάδας.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ώθηση από τις μειώσεις επιτοκίων στον τομέα των εμπορικών ακινήτων

Το πρώτο εξάμηνο του 2024, οι επενδύσεις σε γραφεία ανήλθαν στα 278 εκατ. ευρώ και η αγορά κινείται μόνο από εγχώριους παίκτες. Μεγαλύτερη συναλλαγή η πώληση του ιστορικού κτιρίου στην Κοραή 4.
The Ellinikon
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Πυρετός» για νέα γραφεία στο Ελληνικό, «στήνεται» οικονομικό κέντρο

Η περιοχή της Λεωφόρου Βουλιαγμένης δίπλα στο μεγάλο έργο αστικής ανάπλασης προσελκύει αγοραστές οικοπέδων για νέα συγκροτήματα γραφείων. Αύξηση της τάξεως του 20% στα μισθώματα γραφείων «βλέπει» η αγορά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Θεσσαλονίκη περνάει την Αθήνα στην κούρσα τιμών των ακινήτων

Το γ’ τρίμηνο του 2023 οι τιμές των οικιστικών ακινήτων στη Θεσσαλονίκη αυξήθηκαν κατά 15.4% έναντι αύξησης 14,6% στη Αθήνα. Ποια πλεονεκτήματα έχει η συμπρωτεύουσα ως προορισμός επενδύσεων σε κατοικίες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί παραμένει 15ος πιο ακριβός δρόμος στον κόσμο η οδός Ερμού

Μικρή προσφορά ποιοτικών ακινήτων και κατανάλωση που ενισχύεται από τη φοροδιαφυγή κρατούν την οδό Ερμού σταθερά στις υψηλότερες θέσεις των ακριβών δρόμων παγκοσμίως με ενοίκιο 3.480 ευρώ/τ.μ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υποχωρεί το ενδιαφέρον ξένων για αγορά ακινήτου στην Ελλάδα

Κλονίζεται η οικονομία της Γερμανίας και οι αγοραστές από την κεντρική Ευρώπη αναβάλλουν την αγορά δεύτερης κατοικίας στην Ελλάδα. Οι κατασκευαστές απαντούν με «κρυφές» μειώσεις τιμών στην Αττική.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τελειώνει το πάρτι στα ακίνητα της Μυκόνου, στρέφονται αλλού οι ξένοι

Μετά την κάμψη στον τουρισμό, εμφανίζονται και τα πρώτα αρνητικά σημάδια στα ακίνητα. Πτωτικές πιέσεις στις τιμές πολυτελών κατοικιών. Η έλλειψη νέων υποδομών «ενόχλησε» τους ξένους επενδυτές στα ξενοδοχεία.