ΓΔ: 1407.91 0.45% Τζίρος: 18.61 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:09:35 DATA
Ekptoseis, Sales, Discounts
Φωτο: Shutterstock

Πρωτοχρονιάτικος «μποναμάς» από ΔΙΜΕΑ σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις

Πολλές λιανεμπορικές επιχειρήσεις θα έρθουν αντιμέτωπες με πρόστιμα για πλασματικές εκπτώσεις στη διάρκεια της Black Friday. Τι βρήκαν οι έλεγχοι.

Ένα «πακέτο προστίμων» ετοιμάζει η ΔΙΜΕΑ για λογαριασμό της γενικής γραμματείας Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης ως πρωτοχρονιάτικο «δώρο» σε μεγάλες και μικρές λιανεμπορικές επιχειρήσεις, για πλασματικές εκπτώσεις στη διάρκεια της – παρατεταμένης – Black Friday!

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του BD οι έρευνες που πραγματοποιήθηκαν διαθέτουν σοβαρά ευρήματα παραπλανητικών εκπτώσεων ήδη έχει ξεκινήσεις η – συνήθης – αλληλογραφία με τις εγκαλούμενες επιχειρήσεις. Παράλληλα με βάση τη ρύθμιση που αφορά στο πλαφόν του μικτού περιθωρίου κέρδους, οι έλεγχοι είναι συνεχείς και δεν αφορούν μόνο τις πολυεθνικές εταιρείες, αλλά και τις εγχώριες βιομηχανίες.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες μέχρι τώρα από τα υπάρχοντα ευρήματα δεν προκύπτουν παραβατικές πρακτικές. Αξίζει να σημειωθεί επ΄ αυτού ότι πηγές της αγοράς έχουν επισημάνει προς το BD – όπως έγραψε προ ημερών - ότι φαίνεται να υπάρχει διακριτική συμπεριφορά των προαναφερομένων υπηρεσιών σε βάρος των πολυεθνικών εταιρειών, αφήνοντας – έλεγαν – την εγχώρια βιομηχανία στο απυρόβλητο.

Εν τω μεταξύ πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης μιλώντας προς το BD επεσήμαναν ότι μέχρι το τέλος του Μαρτίου του 2024 πρόκειται να νομοθετηθεί νέα ρύθμιση με την οποία θα ενισχύεται η προστασία του καταναλωτή από fake προσφορές. Πρωτίστως η ρύθμιση θα αφορά στην κατάργηση των «προσφορών» διαρκείας πχ «1+1» ή «2+1» ή «3+1».

Και τούτο διότι δεν θεωρούν ότι πρόκειται για πραγματικές προσφορές, αλλά για «κόλπο» του μάρκετινγκ. Επίσης η πρόσφατη αναφορά του υπουργού κ. Κώστα Σκρέκα σύμφωνα με την οποία οι εταιρείες που θα έχουν κάνει ανατιμήσεις δεν μπορούν να κάνουν εκπτώσεις, έχει προκαλέσει σημαντικές παρανοήσεις για το τι πρόκειται να νομοθετηθεί. Αρμόδιες πηγές του υπουργείου έλεγαν προς το BD ότι εταιρείες οι οποίες έχουν ανατιμήσεις τα προϊόντα τους φυσικά και θα μπορούν να κάνουν προσφορές, αυτό δεν μπορεί να απαγορευτεί.

Αλλά δεν θα ονομάζεται προσφορά ή έκπτωση. Όπως εξηγούσαν αν μία εταιρεία έχει ανατιμήσει ένα προϊόν από τα 8 στα 10 ευρώ και συγχρόνως κάνει προσφορά στα 8 ευρώ, αυτό κατά το υπουργείο δεν είναι προσφορά. Και τούτο διότι δεν ενδιαφέρει τον καταναλωτή αν η εταιρεία αύξησε την τιμή του προϊόντος της, αυτό που ενδιαφέρει τον καταναλωτή είναι η σύγκριση κι αν η προσφορά είναι πραγματική.

Στην προκειμένη περίπτωση, κατά το υπουργείο Ανάπτυξης, η προσφορά δεν είναι πραγματική. Έτσι η εταιρεία μπορεί να το κάνει, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα το αποκαλεί προσφορά ή έκπτωση. Διότι αυτό θα θεωρείται παραπλάνηση του καταναλωτή.

Είναι προφανές ότι οι εν λόγω ρυθμίσεις αλλά σημαντικά την ακολουθούμενη εμπορική πρακτική των επιχειρήσεων με προφανή στόχο να «φρενάρουν» τις ανατιμήσεις του 2024. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι επί αυτών θεμάτων υπάρχει διαρκής συζήτηση με τους φορείς της αγοράς και ιδιαίτερα με τον ΣΕΒΤ και την ΕΣΕ

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πέφτει ο ρυθμός των ελέγχων στην αγορά, δεν αναμένονται μεγάλα πρόστιμα

«Αδύναμα» τα ευρήματα από ελέγχους σε πολυεθνικές για τα περιθώρια κέρδους, δεν δικαιολογούν νέα μεγάλα πρόστιμα. Πιο ήπια στάση των ελεγκτικών μηχανισμών απέναντι στις ελληνικές βιομηχανίες.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πολυεθνικές αρχίζουν μειώσεις τιμών 5% μετά την πίεση από την κυβέρνηση

Σε 71 κωδικούς μειώνει τις τιμές η Procter & Gamble, ενώ αποφάσισε να κινηθεί στην ίδια κατεύθυνση και η Unilever. Στις 17 ανέρχονται οι εταιρείες που έχουν ήδη γνωστοποιήσει μειώσεις σε 213 κωδικούς συνολικά.