Την εφαρμογή του πετυχημένου μοντέλου που ακολουθήθηκε για το Νεώριο Σύρου, ανέφερε πως θα ακολουθήσει και για τα ναυπηγεία Ελευσίνας, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή των βουλευτών του ΚΙΝΑΛ.
Ο υπουργός σημείωσε πως όλοι εργάζονται για να διατηρηθεί σε λειτουργία το ναυπηγείο, για να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας και για να ανθίσει το ναυπηγείο και υπογράμμισε πως το ναυπηγείο Ελευσίνος μέχρι πριν από λίγες εβδομάδες, με βάση την τελευταία ενημέρωση, είχε συνολικές υποχρεώσεις 261 εκατ. ευρώ, χωρίς σε αυτά να συμπεριλαμβάνονται οι απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού που φθάνουν στα 100 εκατ. ευρώ.
Τις διαβεβαιώσεις αυτές έδωσαν διαδοχικά από το βήμα της Βουλής, οι τρεις αρμόδιοι υπουργοί, Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, Εργασίας Γιάννης Βρούτσης και Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος, απαντώντας σε σχετικές επίκαιρες ερωτήσεις των βουλευτών του ΚΙΝΑΛ, Βασίλη Κεγκέρογλου, Γιώργου Μουλκιώτη και Δημήτρη Μπιάγκη.
«Μπορεί να ανακάμψει η ναυπηγική βιομηχανία της χώρας που είχε πέσει σε τεράστια παρακμή. Δεν θέλουμε να κλείσουν τα ναυπηγεία Ελευσίνας, αλλά να γίνει εν λειτουργία η εκκαθάριση τους. Εργαζόμαστε να βρούμε λύση πάνω στο επιτυχημένο μοντέλο που χρησιμοποίησε και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και έγινε η εξυγίανση των Ναυπηγείων της Σύρο», τόνισε ο κ. Γεωργιάδης, απαντώντας στην ερώτηση του Δημήτρη Μπιάγκη.
«Το χρέος της εταιρείας που έχει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, η οποία δεν είναι δημόσια αλλά ιδιωτική, ενδεχομένως να ξεπερνά τα 350 εκατ. ευρώ γι αυτό και ο προηγούμενος διαγωνισμός κηρύχτηκε άγονος» σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης και έδωσε έμφαση στο «ζωηρό ενδιαφέρον που έχει δείξει η αμερικάνικη εταιρία ΟΝΕΞ για την εξαγορά τους», η οποία έχει και τα Ναυπηγεία Σύρου.
«Έχουμε σκοπό να αξιοποιήσουμε την εμπειρία των ναυπηγείων Σύρου και το ζωηρό ενδιαφέρον της αμερικάνικης εταιρίας ΟΝΕΞ, η οποία έχει να παρουσιάσει εκπληκτικά αποτελέσματα από τη λειτουργία τους. Ο τζίρος της τον Νοέμβριο ήταν 22 εκατ. ευρώ και το δεύτερο εξάμηνο αναμένεται να ξεπεράσει τα 35 εκατ. ευρώ, ενώ αυξήθηκαν οι θέσεις εργασίας και οι παραγγελίες είναι συνεχείς. Ο ίδιος ο επενδυτής εξέφρασε ενδιαφέρον να του μεταβιβαστεί με την ίδια διαδικασία και το Ναυπηγείο Ελευσίνας. Το θέμα τέθηκε από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τράμπ στη συνάντηση που είχαν, υπάρχει ζωηρό αμερικανικό ενδιαφέρον να ολοκληρωθεί έμπρακτα η συνεργασία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης και συμπλήρωσε:
«Απαράβατος όρος της κυβέρνησης προς τον νέο επενδυτή είναι στην ενδιάμεση λειτουργίας τους να βάλει τα 18 εκατ. ευρώ για την πληρωμή των δεδουλευμένων των εργαζομένων και να δώσει 15 εκατ. ευρώ για να μπορέσουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας να ολοκληρώσουν την κατασκευή των δύο πυραυλακάτων και να τις παραδώσουν στο Πολεμικό Ναυτικό».
Παράλληλα, ο υπουργός Ανάπτυξης έστειλε αυστηρό μήνυμα και στον νυν ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Ελευσίνας Νίκο Ταβουλάρη, ότι ή θα βρει τα χρήματα και θα εξοφλήσει τις υπέρογκες οικονομικές του υποχρεώσεις ή θα υπογράψει για τη μεταβίβαση τους. «Ο κ. Ταβουλάρης έχει λύση. Ή θα βρει τα χρήματα ή θα πρέπει να ακολουθήσει το σχέδιο της κυβέρνησης για την μεταβίβαση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, εν λειτουργία, στην ΟΝΕΞ. Για να ξεκινήσει το σχέδιο πρέπει να υπογράψει ο κ. Ταβουλάρης. Αν δεν υπογράψει θα κλείσουν», ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης.
«Δεν υπάρχει περίπτωση να ανανεωθούν, μετά τις 31 Μαρτίου που λήγουν, τα συμβόλαια του Πολεμικού Ναυτικού χωρίς να πάρει στην ώρα του τις δύο πυραυλακάτους», επισήμανε επίσης ο υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων και κατέληξε τονίζοντας: «Η Ελλάδα μπορεί να γίνει ανταγωνιστική. Η επιτυχία των ναυπηγείων Νεωρίου αποδεικνύει ότι μπορούμε να το κάνουμε. Όπως το κάναμε με τη Σύρο πάμε να το κάνουμε και στην Ελευσίνα».
Διαβεβαιώσεις ότι, η λύση που δρομολογεί η κυβέρνηση για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας εξασφαλίζει τις 600 θέσεις εργασίας αλλά και την καταβολή των δεδουλευμένων τους ύψους 18 εκατ. ευρώ, έδωσε ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης, απαντώντας στον Γιώργο Μουλκιώτη. «Η λύση την οποία επεξεργάζεται η κυβέρνηση για τους 600 εργαζόμενους στα ναυπηγεία Ελευσίνας είναι να μην χαθεί ούτε μία θέση εργασίας», τόνισε ο κ. Βρούτσης και συμπλήρωσε:
«Πρώτη φορά μπορούμε να μιλήσουμε με όρους αισιοδοξίας για το μέλλον των Ναυπηγείων Ελευσίνας, εφαρμόζοντας το επιτυχημένο μοντέλο της Σύρου όπου όχι μόνο διατηρήθηκαν οι 450 θέσεις εργασίας αλλά αυξήθηκαν, οι εργαζόμενοι πληρώνονται πολύ καλά, αυτή τη στιγμή πάνω από 120 πλοία αρόδου περιμένουν να πάρουν σειρά για να κάνουν επισκευές, ο τζίρος της εταιρείας αυξήθηκε κατά 20% και το Ναυπηγείο έχει εξυγιανθεί και δεν χρωστά ασφαλιστικές εισφορές και φόρους».
Κατηγορηματικός ήταν από την πλευρά του και ο υπουργός Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος, τονίζοντας ότι το Πολεμικό Ναυτικό δεν θα δώσει ούτε νέα παράταση ούτε άλλα χρήματα αν δεν εξασφαλιστεί η έγκαιρη παράδοση των δύο πυραυλακάτων. Ο κ. Παναγιωτόπουλος έκανε λόγο για αδικαιολόγητη καθυστέρηση της κατασκευής των δύο πλοίων, σημειώνοντας ότι οι εργασίες για τη μία πυραυλάκατο έχουν ολοκληρωθεί κατά 95% ενώ για τη δεύτερη κατά 75%.
«Από το 2016 που ανέλαβε η εταιρεία, το ελληνικό Δημόσιο έδωσε πρόσθετη χρηματοδότηση για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας 326 εκατ. ευρώ ενώ το Πολεμικό Ναυτικό έδωσε επιπλέον 84,6 εκατ. ευρώ για τις δύο πυραυλακάτους. Εδώ και τέσσερα χρόνια το υπουργείο Άμυνας δίνει λεφτά και έχει την απαίτηση να παραδοθούν χωρίς άλλες καθυστερήσεις τα δύο πλοία που είναι απαραίτητα για την επιχειρησιακή ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού», επισήμανε ο κ. Παναγιωτόπουλος.