Η έναρξη της δραστηριότητας των υδροπλάνων στη χώρα θα ενεργοποιήσει έναν σημαντικό αριθμό από άμεσες, χωροθετημένες στις τέσσερις γωνιές της Ελλάδας θέσεις εργασίας, καθώς «υπάρχει πολύ συγκεκριμένο και σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον», όπως δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» ο Τάσος Γκόβας, πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια ΑΕ».
Η συγκεκριμένη εταιρεία έχει αναλάβει τη λειτουργία των υδατοδρομίων στην Κέρκυρα, τους Παξούς, όπως και την προβλεπόμενη λειτουργία υδατοδρομίων στα διαπόντια νησιά και με αφορμή τη δήλωση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, ότι η Ελλάδα «μπορεί να κερδίσει το στοίχημα» των υδατοδρομίων, ο κ. Γκόβας εξήγησε πώς και σε ποια σημεία της ελληνικής επικράτειας είναι εφικτή η δημιουργία τους.
Η μεγάλη εικόνα της αγοράς της Ελλάδας
Ο κ. Γκόβας εξήγησε πως με βάση το business plan που έχουν διάφορες εταιρείες, όπως και η «Ελληνικά Υδατοδρόμια», ένα δίκτυο 100 υδατοδρομίων στην Ελλάδα, -αριθμός εφικτός, όπως είπε, αν αναλογιστεί κανείς τα νησιά που έχει η Ελλάδα - θα δημιουργήσει περισσότερες από 2.000 θέσεις εργασίας, στις οποίες θα προστεθούν οι απαραίτητες για τη λειτουργία των υδατοδρομίων έτερες θέσεις εργασίας των αεροπορικών εταιρειών, όπως και αυτές των διοικητικών και των τεχνικών, με τον συνολικό τελικό αριθμό εργαζομένων γύρω από τις μεταφορές με υδροπλάνο «να ξεπερνά με έναν μετριοπαθή υπολογισμό τα 4.000-5.000 άτομα προσωπικό».
Σημαντική παράμετρος, με βάση τα όσα ανέφερε ο κ. Γκόβας, είναι η λειτουργία στη βάση της εντοπιότητας. «Ο μεγαλύτερος αριθμός των αναγκών σε εργαζόμενους θα καλυφθεί από μόνιμους κατοίκους των νησιών και των λιμνών», σημείωσε με έμφαση, επισημαίνοντας πως οι εργαζόμενοι αυτοί θα εξασφαλίζουν έναν «πολύ αξιοπρεπή μισθό, διαμένοντας κοντά στο σπίτι τους».
Επενδυτικό ενδιαφέρον και καλυπτόμενες ανάγκες
«Είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον, υπάρχουν διεθνείς επενδυτές από τη Γερμανία, την Ελβετία, τον Καναδά, όπως και καλές περιπτώσεις, όπως ο Ελληνο-μεξικανός Ρικάρντο Νικολόπουλος, που δραστηριοποιείται στον αεροπορικό χώρο στην Αμερική. Αλλά και επενδυτές όπως ο κ. Καροτσιέρης, που έχει δική του αεροπορική εταιρεία», σημείωσε ο κ. Γκόβας.
Τόνισε, δε, πως το επενδυτικό ενδιαφέρον προκύπτει από τη γεωγραφία της Ελλάδας και τις ανάγκες που μπορεί να καλύψει το συγκεκριμένο μέσο. «Το μεγάλο ζητούμενο είναι το νομοθετικό πλαίσιο. Εφόσον υπάρξει και είναι φιλικό για την επιχειρηματικότητα θα έρθουν επενδυτές και- πιστέψτε το- θα είναι πολλοί. Μιλάμε για τουλάχιστον τρεις με τέσσερις εταιρείες με υδροπλάνα, αφού με βάση και τις ανάγκες που έχουν τα νησιά είναι πολύ μεγάλη η ζήτηση (σ.σ. για να προσφέρεται πτητικό έργο στην Ελλάδα)», τόνισε ο κ. Γκόβας, ερωτηθείς για τις αναγκαίες συνθήκες ώστε να ενεργοποιηθεί άμεσα πλέον η συγκεκριμένη αγορά.
Ο πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» τόνισε ακόμα πως για την Ελλάδα τα υδροπλάνα ταιριάζουν στην Ελλάδα αφού είναι ένα «μέσο πολυχρηστικό» και καλύπτουν ανάγκες «όχι μόνο στον τομέα του τουρισμού αλλά και στο επίπεδο των μόνιμων αναγκών».
Χαρακτηριστικά, ο κ. Γκόβας εξήγησε πως τους χειμερινούς μήνες και μετά την πολύβουη τουριστική περίοδο, ένα υδροπλάνο δύναται να μεταφέρει τους κατοίκους των νησιών αλλά και απαραίτητα φορτία, όπως φαρμακευτικό και ιατρικό εξοπλισμό στα νησιά, αλλά και στις 18-19 λίμνες της Ελλάδας, όπου μπορούν να οργανωθούν υδατοδρόμια.