ΓΔ: 1392.22 -0.39% Τζίρος: 24.56 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:06:00 DATA
STE, Symvoulio Epikrateias
Φώτo:Dimitris Kapantais / SOOC

ΣτΕ: Μερικώς δεκτή η προσφυγή του Ιδρύματος Πατέρα για το μετρό Ευαγγελισμός

Οι σύμβουλοι Επικρατείας δεν αποκλείουν η τεχνική περιβαλλοντική μελέτη (ΤΕΠΕΜ) που θα συνταχθεί να είναι επ' ωφελία του περιβάλλοντος της έκτασης του πάρκου.

Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκανε μερικώς δεκτή την αίτηση του Ιδρύματος του Νικολάου Πατέρα και του ίδιου του επιχειρηματία που ζητούσε τη μετακίνηση του εργοταξίου για την κατασκευή του σταθμού «Ευαγγελισμός» της Γραμμής 4 του μετρό (Άλσος-Βεΐκου-Γουδή), ενώ οι σύμβουλοι Επικρατείας δεν αποκλείουν η τεχνική περιβαλλοντική μελέτη (ΤΕΠΕΜ) που θα συνταχθεί να είναι επ' ωφελία του περιβάλλοντος της έκτασης του πάρκου. Κατά συνέπεια, προσωρινά διασώζονται 230 δέντρα και η υπόλοιπη βλάστηση στο Πάρκο Ριζάρη.

Αναλυτικότερα, το Ίδρυμα του Νικολάου Πατέρα είχε προσφύγει το περασμένο έτος στο ΣτΕ ζητώντας να ακυρωθεί, μεταξύ των άλλων:

  • η απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος με την οποία εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την αδειοδότηση τμήματος της Γραμμής 4 του μετρό κατά το σκέλος που αφορά τον σταθμό του Ευαγγελισμού στο Πάρκο Ριζάρη,
  • η παράλειψη έκδοσης απόφασης για την έγκριση ΤΕΠΕΜ, όπως προβλέπεται από τον νόμο 4014/2011,
  • η απόφαση του Δήμου Αθηναίων με την οποία εγκρίθηκε το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του Δήμου, του υπουργείου Υποδομών, της εταιρείας Αττικό Μετρό και της εταιρείας Ανάπλαση Αθήνας,
  • η άδεια του Δήμου Αθηναίων με την οποία παραχωρήθηκε η χρήση του πάρκου για την κατασκευή του σταθμού Ευαγγελισμός και η παράλειψή του να εκδώσει άδεια κατάληψης.

Το Ε' Τμήμα του ΣτΕ με την υπ' αριθμ. 2274/2023 απόφασή του δέχτηκε μερικά την αίτηση ακύρωσης του εν λόγω Ιδρύματος, καθώς δεν έχει εγκριθεί η ΤΕΠΕΜ, και ανέπεμψε την υπόθεση στη διοίκηση προκειμένου να μεριμνήσει για την κατάρτιση και έγκριση της εν λόγω μελέτης. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν οι σύμβουλοι Επικρατείας, η κατάρτιση της μελέτης αυτής είναι υποχρεωτική και όχι απλώς δυνητική.

Συγκεκριμένα, στην απόφαση του ΣτΕ αναφέρεται:

«Η διοίκηση μη νομίμως απέσχε από την έγκριση τεχνικής περιβαλλοντολογικής μελέτης, για την κατάρτιση της οποίας από τον μελετητή πρέπει η ίδια να μεριμνήσει και η οποία θα έχει υποχρεωτικώς ως αντικείμενο την κατά το δυνατόν ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων της κατασκευής του σταθμού Ευαγγελισμός στο πάρκο Ριζάρη.

Η μελέτη αυτή, πριν από την έγκριση της οποίας πρέπει να εκφραστούν και συνεκτιμηθούν οι απόψεις της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας, όπως προβλέπει ευθέως ή δασική νομοθεσία και επιτάσσουν οι εγκριθέντες περιβαλλοντικοί όροι, μπορεί να τροποποιήσει ακόμη, επ' ωφελία του περιβάλλοντος, τον αρχικό σχεδιασμό του έργου στο πάρκο Ριζάρη, χωρίς ωστόσο η τροποποίηση αυτή να καθίσταται επιβεβλημένη, δεδομένου ότι η νομιμότητα της σχετικής εγκριτικής του αρχικού σχεδιασμού της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ), εκπροθέσμως προσβαλλομένης, δεν ελέγχεται στο πλαίσιο της παρούσης δίκης».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλεξανδρούπολη: Ωφέλιμη για επιχειρήσεις επιδοτούμενη ακτοπλοϊκή γραμμή

Η πρόταση προβλέπει τη δωρεάν μεταφορά φορτηγών με πλοίο ro-ro της ακτοπλοΐας, με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα, για τις εμπορικές επιχειρήσεις του συγκεκριμένου νομού από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης σε αυτό του Κερατσινίου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Πράσινο φως» για το Καταδυτικό Πάρκο στους Φούρνους Ικαρίας

Χαρακτηρίζεται και οριοθετείται ως Καταδυτικό Πάρκο η θαλάσσια περιοχή  έκτασης 163 στρεμμάτων με τον αντίστοιχο πυθμένα- στην περιοχή «Λεμονόπετρες», που βρίσκεται νότια του ακρωτηρίου «Κοντογιάννης».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έναρξη έργου για την αναβάθμιση του στόλου της επιβατηγού ναυτιλίας

«Στόχος μας είναι η μετάβαση σε μια νέα εποχή με σύγχρονα, ασφαλή και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία, που θα χρησιμοποιούν καθαρά καύσιμα και θα μειώνουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα» ανέφερε ο κ. Στυλιανίδης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το πρώτο βήμα για την ανανέωση και ενεργειακή αναβάθμιση της ακτοπλοΐας

Στα πλαίσια του έργου θα αξιολογηθούν οι διαθέσιμες τεχνολογικές και τεχνικές λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν για την ανανέωση του στόλου με βάση τα τεχνικά, οικονομικά και ασφαλείας κριτήρια.