ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο ΑΠΕ-ΜΠΕ: Αλέξανδρος Βασιλικός πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας businessdaily.gr

Αλέξανδρος Βασιλικός: Ο τουρισμός το στρατηγικό πλεονέκτημα της χώρας

Για τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ιδιαίτερη σημασία έχει η επόμενη μέρα στα ξενοδοχεία, που όπως λέει σημαίνει ποιότητα, ενεργειακή και τεχνολογική αναβάθμιση, ταυτόχρονα με την απαραίτητη εκπαίδευση του προσωπικού.

Τις θέσεις του για ένα βιώσιμο τουριστικό αύριο καταθέτει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Αλέξανδρος Βασιλικός, με αφορμή το φορολογικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή και το οποίο περιλαμβάνει διατάξεις που αφορούν άμεσα τον τουρισμό. «Ως Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας και λειτουργώντας πάντα στο πλαίσιο της αποστολής του θεσμικού συμβούλου της Πολιτείας, καταθέσαμε τις, πάντα τεκμηριωμένες και με στοιχεία, προτάσεις μας, όπως επίσης, αναδείξαμε τις θέσεις μας και στη διάρκεια της πρόσφατης Γενικής Συνέλευσης του ΞΕΕ», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Βασιλικός.

«Με αφορμή αυτό τον δημόσιο διάλογο που έχει ανοίξει είναι η σωστή στιγμή για να βάλουμε τα πράγματα στη σωστή σειρά τους», τονίζει ο κ. Βασιλικός και υπενθυμίζει ότι ο τουρισμός είναι το στρατηγικό πλεονέκτημα της χώρας. Επιδεικνύει ανθεκτικότητα και προσαρμοστικότητα μέσα σε διασταυρούμενες κρίσεις, το ελληνικό ξενοδοχείο συνεχίζει την προσφορά του στην οικονομία και την κοινωνία, όπως αναφέρει. Στο σημείο αυτό σημειώνει ότι «οι επιτυχίες δεν είναι λόγος εφησυχασμού αλλά κίνητρο εγρήγορσης».

«Τίποτα δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο σε έναν κόσμο βέβαιης αβεβαιότητας, από τις γεωπολιτικές εντάσεις δύο εν εξελίξει πολέμων στην ευρύτερη γειτονιά μας μέχρι την εκτίναξη του λειτουργικού κόστους των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων λόγω του πληθωριστικού κύματος». Για την κλιματική κρίση ο κ. Βασιλικός εκτιμά ότι ήρθε για να μείνει. Οι επιπτώσεις της, όπως λέει, έγιναν περισσότερο παρά ποτέ ορατές αυτό το καλοκαίρι και κανείς δεν μπορεί να υποτιμήσει μια νέα πραγματικότητα που δημιουργεί πελώριους κινδύνους αλλά και ευκαιρίες, υπό προϋποθέσεις.

«Μάλιστα η HOTREC (ένωση Ευρωπαίων ξενοδόχων) πήρε την πρωτοβουλία να πραγματοποιηθεί την άνοιξη του 2024 στη Ρόδο, το πρώτο Άτυπο Φόρουμ όλων των φορέων του τουρισμού της Ευρώπης με αποκλειστικό αντικείμενο την κλιματική κρίση και τις επιπτώσεις στον τουρισμό». Με το βλέμμα στραμμένο στο τέλος ανθεκτικότητας ο κ. Βασιλικός αναφέρει ότι «το ξενοδοχείο δεν είναι "λεφτόδεντρο" για τις εισπρακτικές ανάγκες των κρατικών ταμείων». «Χρειάζεται μια ολιστική οπτική, καθώς η "εύκολη λύση" των φόρων μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα και στην ανταγωνιστικότητα του προϊόντος μας και στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων» σημειώνει.

Για το θέμα με τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, ο πρόεδρος του ΞΕΕ σημειώνει ότι δεν είναι μόνο θέμα ανταγωνισμού, που προσπαθεί ως ένα βαθμό να αντιμετωπίσει το προς ψήφιση νομοσχέδιο. Είναι πρωτίστως θέμα υγιεινής και ασφάλειας των επισκεπτών και των κατοίκων όπως και ζήτημα ποιότητας του προσφερόμενου προϊόντος που αντανακλά την εικόνα της χώρας. Γι' αυτό και χρειάζονται λειτουργικές προδιαγραφές που δεν περιλαμβάνονται σε αυτό το νομοσχέδιο. Όπως επίσης είναι μείζον θέμα το στεγαστικό πρόβλημα που πυροδοτείται από την έλλειψη ακινήτων λόγω μακροχρόνιων μισθώσεων και την εκτόξευση των ενοικίων.

Για τον κ. Βασιλικό ιδιαίτερη σημασία έχει η επόμενη μέρα στα ξενοδοχεία, που όπως λέει σημαίνει ποιότητα, ενεργειακή και τεχνολογική αναβάθμιση, ταυτόχρονα με την απαραίτητη εκπαίδευση του προσωπικού (upskilling - reskilling). «Σε αυτή την προσαρμογή εν κινήσει δεν θα πρέπει να μείνει κανένας πίσω. Γι' αυτό και τα ξενοδοχεία μικρών κατηγοριών που είναι η ψυχή της ελληνικής φιλοξενίας, πρέπει να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες και τα ίδια χρηματοδοτικά εργαλεία με τα υπόλοιπα, προκειμένου να κερδίσουν το στοίχημα της μετάβασης προς το αύριο».

Στο σκέλος της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, τονίζεται η ανάγκη για ένα οριζόντιο σχέδιο υποδομών. «Δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια μπροστά στις ελλείψεις υποδομών και στην αδυναμία προορισμών να διαχειριστούν σωστά την καθημερινότητά τους. Ούτε μπορούμε να κρύβουμε τα προβλήματα αυτά "κάτω από το χαλί" και πάνω στο "χαλί" να έχουμε μόνον τις πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες» σημειώνει ο κ. Βασιλικός.

Τέλος, απαντά τέλος στα στερεότυπα περί «γκαρσονιών της Ευρώπης» και τονίζει ότι «είναι στιγμή να τα σπάσουμε και να αξιοποιήσουμε σωστά τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας στον τουρισμό, δραστηριότητα που εισφέρει πάνω από το 25% του ΑΕΠ της χώρας». Σε αυτή την κατεύθυνση έρχεται να συμβάλλει το πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Λυκείου, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει από την επόμενη σχολική χρονιά, σημειώνει.

«Η ευθύνη και η προσφορά είναι στο DNA του κλάδου μας και εκφράζεται σταθερά και έμπρακτα. Μπορεί η καθημερινότητα κάθε ξενοδοχείου να διαμορφώνεται για τους επισκέπτες που φιλοξενούνται, όμως δεν είναι σε καμία περίπτωση ξεκομμένο από την κοινωνική πραγματικότητα. Θέλουμε να ανταποδώσουμε στις κοινωνίες των προορισμών που δραστηριοποιούμαστε και η επιχειρηματική στρατηγική μας έχει πάντα κοινωνικό πρόσημο», αναφέρει ο πρόεδρος του ΞΕΕ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

diakopes-tourismos-skyexpress-ethniki
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μαζικές αφίξεις τουριστών αλλά μειωμένες διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία

Την παρούσα διαπίστωση σχετικά με την ελληνική τουριστική αγορά, αναλύουν στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Χριστίνα Τετράδη και άλλοι παράγοντες του κλάδου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Α. Βασιλικός: Αναγκαίο το «value for money» για τον ελληνικό τουρισμό

Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, εκτιμά, ότι η τρέχουσα τουριστική χρονιά για την Ελλάδα, συνολικά δείχνει πως θα κλείσει με θετικό πρόσημο σε ό,τι αφορά στα ποσοτικά μετρήσιμα στοιχεία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Marketing Greece και ΞΕΕ ενώνουν δυνάμεις για προβολή του τουρισμού

Η συνεργασία θα έχει στόχο τη συμβολή της πρωτοβουλίας στην αναβάθμιση του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος, καθώς και στην προβολή της συνεισφοράς των τοπικών παραγωγών στη σύνδεση του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα.
Melia-Hotels-Sol-Cosmopolitan-Rodos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος: Εξαιρετική η φετινή τουριστική σεζόν

Αναφερόμενος στις μεγάλες προκλήσεις που έχει να διαχειριστεί ο κλάδος των ξενοδοχείων ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου στάθηκε στην αύξηση του ενεργειακού κόστους, στην αύξηση των προμηθειών κατά 40%, αλλά και την έλλειψη του προσωπικού.
iatrikos tourismos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μνημόνιο συνεργασίας ΞΕΕ - ΕΛΙΤΟΥΡ για ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού

Το μνημόνιο υπέγραψαν ο Πρόεδρος του  Ελληνικού Συμβουλίου Τουρισμού Υγείας, ΕΛΙΤΟΥΡ και  Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης και ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Αλέξανδρος Βασιλικός.