ΓΔ: 2074.96 1.04% Τζίρος: 256.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
ypologistis-ergasia-matia
Φώτο: Shutterstock

Η εργασία σε νυχτερινές βάρδιες αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής αρρυθμίας

Οι γυναίκες εργαζόμενες τα βράδια βρέθηκαν να είναι πιο επιρρεπείς από ό,τι οι άνδρες στον κίνδυνο αρρυθμίας της καρδιάς. Ο κίνδυνος για τις πρώτες είναι αυξημένος έως κατά 64% σε σχέση με όσες δουλεύουν μόνο τη μέρα.

Οι άνθρωποι -ιδίως οι γυναίκες- που εργάζονται συχνά σε βάρδιες τα βράδια αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο για καρδιολογικά προβλήματα και ειδικότερα για αρρυθμία (κολπική μαρμαρυγή), σύμφωνα με μια νέα έρευνα, την πρώτη που κάνει αυτή τη συσχέτιση. Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Τουλέιν της Νέας Ορλεάνης των ΗΠΑ και της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Τζιάο Τονγκ της Σαγκάης, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "European Heart Journal" της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας, ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 283.000 άτομα και βρήκαν ότι όσο συχνότερα και για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα δουλεύει κάποιος σε νυχτερινές βάρδιες, τόσο μεγαλώνει ο κίνδυνος για καρδιακή αρρυθμία.

Διαπιστώθηκε ότι οι άνθρωποι που δουλεύουν μόνιμα ή τακτικά τις νύχτες, έχουν κατά μέσο όρο 12% μεγαλύτερη πιθανότητα για καρδιακή αρρυθμία, σε σχέση με όσους εργάζονται μόνο τα πρωινά. Ο κίνδυνος αυξάνεται κατά 18% μετά από πολλά χρόνια εργασίας σε νυχτερινές βάρδιες. Αν κάποιος εργάζεται σε νυχτερινή βάρδια τρεις έως οκτώ φορές το μήνα για πάνω από δέκα χρόνια, ο κίνδυνος κολπικής μαρμαρυγής είναι μεγαλύτερος κατά 22% σε σχέση με όσους εργάζονται μόνο το πρωί.

Επίσης, οι γυναίκες εργαζόμενες τα βράδια βρέθηκαν να είναι πιο επιρρεπείς από ό,τι οι άνδρες στον κίνδυνο αρρυθμίας της καρδιάς. Ο κίνδυνος για τις πρώτες είναι αυξημένος έως κατά 64% σε σχέση με όσες δουλεύουν μόνο τη μέρα. Η εργασία τα βράδια συνδέεται επίσης με αυξημένο έως κατά 37% κίνδυνο για στεφανιαία νόσο, αλλά όχι για εγκεφαλικό ή για καρδιακή ανεπάρκεια. Από την άλλη, η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η γενετική προδιάθεση για καρδιακή αρρυθμία δεν επηρεάζεται περαιτέρω από τη συστηματική νυχτερινή εργασία.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι «η μείωση τόσο της συχνότητας όσο και της διάρκειας της εργασίας σε βραδινές βάρδιες μπορεί να αποβεί επωφελής για την υγεία της καρδιάς και των αιμοφόρων αγγείων». Ακόμα, τόνισαν τη σημασία της σωματικής άσκησης για όσους και όσες δουλεύουν συχνά τα βράδια.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: https://academic.oup.com/eurheartj/advance-article/doi/10.1093/eurheartj/ehab505/6347324.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λογότυπο ΔΥΠΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιάννα Χορμόβα (ΔΥΠΑ): Νέες γέφυρες απασχόλησης για 50.000 πολίτες

Περισσότεροι από ένας στους τρεις ανέργους στην Ελλάδα είναι άνω των 45 ετών, γι’ αυτό η ΔΥΠΑ ξεκινά πρόγραμμα για 50.000 ανέργους άνω των 30, με έξι μήνες απασχόληση, 6ωρο και καθαρή αμοιβή 704 ευρώ μηνιαίως.
Κυριάκος Μητσοτάκης βουλή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Με έργα και σοβαρές μεταρρυθμίσεις μπαίνουμε στον Νοέμβριο

Ο πρωθυπουργός, στην εβδομαδιαία ανάρτησή του, αναφέρθηκε στη νόσησή του από Covid με ήπια συμπτώματα, στην αναβάθμιση του Πενταγώνου, τη νέα Κιβωτό Εθνικής Μνήμης και στις αυξήσεις μισθών των στρατιωτικών.
Οικονομία Γερμανίας ευρώ
ΔΙΕΘΝΗ

Αύξηση του κατώτατου μισθού στη Γερμανία

Από 1/1/2026 ο κατώτατος μισθός στη Γερμανία αυξάνεται στα 13,90€/ώρα και το 2027 στα 14,60€/ώρα, απόφαση που ωφελεί 6,6 εκατ. εργαζόμενους, κυρίως γυναίκες και άτομα στην πρώην Ανατολική Γερμανία. Δεν απαιτείται κοινοβουλευτική έγκριση.
Σύγχρονη εργασία γραφείου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ένας στους τρεις εργαζόμενους δηλώνει δυσαρεστημένος με τη δουλειά του

Ένας στους τρεις εργαζόμενους δηλώνει μη ικανοποιημένος από τη δουλειά του, ενώ το 75% βιώνει υψηλό άγχος. Οι αποδοχές, η εξέλιξη και η αναγνώριση καθορίζουν τη στάση τους στην εργασία.
Τηλεργασία σε εξωτερικό χώρο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ευελιξία «κλειδί» για την επιστροφή του 44% των μερικώς απασχολούμενων

Σύμφωνα με την IWG, το 44% των πρώην εργαζομένων μερικής απασχόλησης θα επέστρεφε στην αγορά εργασίας αν είχε τη δυνατότητα υβριδικής απασχόλησης, επικαλούμενοι το υψηλό κόστος μετακίνησης.