Την επανάσταση στην εξυπηρέτηση των τουριστών φέρνει ο Δήμος Πάτμου με τα νέα καινοτόμα τεχνολογικά συστήματα που έχει θέσει ήδη σε εφαρμογή, εν όψει της επόμενης τουριστικής σεζόν και λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της εποχής.
Ο νέος, καινοτόμος «Ψηφιακός Βοηθός» του Δήμου Πάτμου, έχει τη δυνατότητα ενημέρωσης των χρηστών μέσα από το διαδεδομένο δίκτυο, Facebook messenger, χωρίς την ανάγκη εγκατάστασης κάποιας πρόσθετης εφαρμογής. Με τον τρόπο αυτό, οι τουρίστες μπορούν να λαμβάνουν με ασφάλεια και άνεση από το σημείο που βρίσκονται εξατομικευμένες πληροφορίες 24 ώρες το 24ωρο, σχετικά με τις περιοχές ενδιαφέροντος του Δήμου, τις εκδηλώσεις, τις τοπικές επιχειρήσεις, τα τουριστικά αξιοθέατα, τις παραλίες, τα ξενοδοχεία και τους μοναδικούς πόλους έλξης του νησιού της Αποκάλυψης. Το νέο σύστημα μάλιστα συμβαδίζει απόλυτα με τους κανόνες ασφαλούς επικοινωνίας που επιβάλλονται λόγω Covid-19.
Η πρόσθετη ωφέλεια από τη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι η σημαντική εξοικονόμηση χρόνου και ενεργειακών πόρων, γεγονός που καθιστά το Δήμο και πολλές από τις δημόσιες υπηρεσίες του, φιλικές στο περιβάλλον.
Ο Ψηφιακός Βοηθός στηρίζεται στο Chatbot, πρόγραμμα σε υπολογιστές ή κινητές συσκευές που μιμείται τη γραπτή επικοινωνία, χρησιμοποιεί τεχνικές επεξεργασίας φυσικής γλώσσας και διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη ώστε να απαντάει άμεσα σε ερωτήματα αλλά και να υποστηρίζει διαδραστικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες και συναλλαγές με τους Δημότες και κατοίκους του νησιού.
Σημειώνεται πως πρόσφατα ο Δήμος απέσπασε το βραβείο Silver Award των Best City Awards, για την αξιοποίηση της τεχνολογίας προς όφελος του τουρισμού, της δημόσιας υγείας και της ποιότητας ζωής των δημοτών. Το καινοτόμο εγχείρημα υλοποιείται σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Crowdpolicy, εξειδικευμένη σε θέματα τεχνολογίας και καινοτομίας.
Σχετικά με την πρωτοποριακή δράση ο Δήμαρχος Πάτμου, Λευτέρης Πέντες τόνισε πως: «Επιδίωξη μας είναι να καταστήσουμε σταδιακά τον Δήμο Πάτμου, πρότυπο αμφίδρομης ψηφιακής επικοινωνίας αξιοποιώντας την τεχνολογία δημιουργικά για αμεσότερη και ασφαλέστερη επικοινωνία με τον τουρίστα και τον δημότη».