ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Δικαίωση καταναλωτή απέναντι σε αλυσίδα για επιστροφή εγγύησης

Η εταιρεία δέχθηκε να επιστρέψει στον καταναλωτή ποσό 100 ευρώ που είχε πληρώσει για επέκταση εγγύησης τηλεοπτικής συσκευής, η οποία εξαρχής αποδείχθηκε προβληματική.

Με επιτυχή, για τον καταναλωτή, κατάληξη ολοκληρώθηκε η διαχείριση της υπόθεσης που ανέλαβε η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) η οποία αφορούσε το αν το ποσό που αυτός κατέβαλε στον πωλητή για να έχει την επέκταση της εγγύησης του προϊόντος (τη λεγόμενη εμπορική εγγύηση), επιστρέφεται ή όχι σε περίπτωση υπαναχώρησης λόγω ελαττώματος.

Αυτό αναφέρει ανακοίνωση της ένωσης και, όπως διευκρινίζεται, πρόσφατα έλαβε και διαχειρίστηκε καταγγελία καταναλωτή, κατά γνωστής μεγάλης αλυσίδας καταστημάτων ηλεκτρικών ειδών, η οποία αφορούσε ελαττωματικό προϊόν και συγκεκριμένα τηλεόραση με προβλήματα εικόνας.

Ο καταναλωτής, μετά από πρόταση του πωλητή, κατέβαλε επιπλέον της αξίας της τηλεόρασης, ποσό 100 ευρώ προκειμένου να έχει, πέραν της νόμιμης διετούς εγγύησης, εμπορική εγγύηση για την καλή λειτουργία της συσκευής διάρκειας πέντε ετών. Η τηλεόραση, από την πρώτη στιγμή, παρουσίασε σημαντικό ελάττωμα, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, αφού τελικά διαπιστώθηκε ότι η επισκευή δεν ήταν συμφέρουσα. Επειδή όμως το κόστος αγοράς του προϊόντος περιλάμβανε και την επέκταση της εμπορικής εγγύησης, απαίτησε και την καταβολή του ποσού των 100 ευρώ αφού το ελάττωμα παρουσιάστηκε ενώ διαρκούσε η νόμιμη εγγύηση, πλην όμως ο πωλητής αρνήθηκε να πιστώσει και το ποσό αυτό.

Μετά την εξέλιξη αυτή, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ο καταναλωτής, απευθύνθηκε στην ΕΕΚΕ, ζητώντας την παρέμβασή της. Με τη διαμεσολάβηση επισημάνθηκε στην εταιρεία πώλησης ηλεκτρικών ειδών η προφανής παράβαση του νόμου για την προστασία των καταναλωτών και του Αστικού Κώδικα, αφού τα δικαιώματα του καταναλωτή από την εμπορική εγγύηση συρρέουν με τα δικαιώματά του από τη νόμιμη εγγύηση. Σκοπός της εμπορικής εγγύησης είναι να συμπληρώσει τη νόμιμη ευθύνη του πωλητή λόγω μη ανταπόκρισης του πράγματος στους όρους της σύμβασης, προκειμένου να ενισχυθεί η θέση του καταναλωτή-αγοραστή.

Έτσι η εταιρεία δέχθηκε να αποζημιώσει τον καταναλωτή για το ελαττωματικό προϊόν, χορηγώντας του ισόποση πίστωση που περιλάμβανε, εκτός από την αξία του προϊόντος και την αξία της εμπορικής εγγύησης, για αγορά οποιουδήποτε ηλεκτρικού είδους επιθυμούσε, χωρίς καμία απολύτως οικονομική επιβάρυνση ή άλλη υποχρέωση από πλευράς του καταναλωτή.

Η ΕΕΚΕ υπενθυμίζει ότι, έως σήμερα, έχει διαχειριστεί πληθώρα καταγγελιών που αφορούν τον τομέα Προϊόντα-Υπηρεσίες. Η συντριπτική πλειοψηφία των καταγγελιών αυτής της κατηγορίας, αφορούν ελαττωματικά προϊόντα, αγγίζοντας το ποσοστό του 62,8% των συνολικών καταγγελιών της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Synigoros Katanaloti, Lefteris Zagoritis
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συνήγορος του Καταναλωτή: 16.721 αναφορές για την επίλυση διαφορών

«Οι σημαντικότερες αυξητικές τάσεις το 2023 καταγράφονται στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, κυρίως του ηλεκτρονικού, όπου υπάρχει σχεδόν διπλασιασμός των αναφορών» τόνισε ο Λευτέρης Ζαγορίτης.
Georgiadis-Adonis
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πρωτοβουλία του υπ. Ανάπτυξης για την προστασία των καταναλωτών

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδ. Γεωργιάδης υπογράμμισε τη σημασία του πρακτικού οδηγού για την παρουσίαση των προσφορών, εκπτώσεων και λοιπών προωθητικών ενεργειών που θα ενισχύσει επιχειρήσεις και καταναλωτές.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πώς θα προστατευτούν οι καταναλωτές από τηλεφωνικές προωθητικές ενέργειες

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, με το σύστημα «opt-out» οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνουν τις αντιρρήσεις τους, όσον αφορά την επεξεργασία των δεδομένων τους.