ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Νέα «βέλη» προς τον Κ. Χατζηδάκη για το έλλειμμα του ΕΛΑΠΕ

Ως τον αποκλειστικό υπεύθυνο για την διεύρυνση του ελλείμματος του ΕΛΑΠΕ, μέσω της αναδρομικής μείωσης του ΕΤΜΕΑΡ, χαρακτηρίζει τον Κ. Χατζηδάκη ο Σύνδεσμος Ηλεκτροπαραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Δριμεία κριτική προς τον Κωστή Χατζηδάκη και προς τα μέτρα που ανακοίνωσε για την την αντιμετώπιση του ελλείμματος και την βιωσιμότητα του ΕΛΑΠΕ ασκεί με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Ηλεκτροπαραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. «Ο Κος Χατζηδάκης, είναι ο αποκλειστικός υπεύθυνος για την διεύρυνση του ελλείμματος του ΕΛΑΠΕ, μέσω της αναδρομικής μείωσης του ΕΤΜΕΑΡ, κατά τα  πρότυπα της ΕΛ.ΣΤΑΤ με το δημοσιονομικό έλλειμμα του 2009, για να μπορεί στη  συνέχεια να δικαιολογήσει τις έκτακτες εισφορές που στη συνέχεια γίνονται μόνιμες» τονίζεται στην ανακοίνωση.

Όπως σημειώνει ο Σ.Ε.Η.Α.Π.Ε. ο υπουργός με τροπολογία της τελευταίας στιγμής, αφαίρεσε αναιτιολόγητα την αποφασιστική αρμοδιότητα προσδιορισμού του ύψους του Ειδικού Τέλους Μείωσης Εκπομπών Αερίων  Ρύπων (Ε.Τ.Μ.Ε.Α.Ρ.), από την συνταγματικώς κατοχυρωμένη ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ώστε να ενισχύσει μετά από δική του απόφαση τη ΔΕΗ «επιβαρύνοντας, επιλεκτικά, ορισμένους προμηθευτές της, καθώς η Εταιρία παράγει περίπου το 50% της ηλεκτρικής  ενέργειας που πωλεί ενώ το υπόλοιπο το προμηθεύεται από ανεξάρτητους παραγωγούς από  Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας ή άλλους προμηθευτές (π.χ. Μονάδες Φυσικού Αερίου κλπ)» σημειώνει η ανακοίνωση. 

Ωστόσο αν το οικονομικό πρόβλημα της «Δ.Ε.Η. Α.Ε.» ήταν τόσο σημαντικό όσο επικαλείτο ο Κος Χατζηδάκης και κινδύνευε πραγματικά με χρεοκοπία η μεγαλύτερη  Εταιρία ηλεκτρισμού της χώρας και μαζί μ' αυτή και η Χώρα, τότε έπρεπε να ενισχυθεί με  κεφάλαια των μετόχων της ή να κρατικοποιηθεί όπως γίνεται τώρα με την Τράπεζα  Πειραιώς, ή όπως έγινε τρείς φορές με την ανακεφαλαίωση των Τραπεζών, τονίζει η ανακοίνωση του Σ.Ε.Η.Α.Π.Ε..

«Και η «Δ.Ε.Η.  Α.Ε.» είναι μια, όχι τέσσερις συστημικές..... και όχι να επιβάλλεται στους προμηθευτές της  από Α.Π.Ε. να πληρώσουν τις λανθασμένες επιλογές των διορισμένων Διοικήσεων της.  (π.χ. Μονάδα «Πτολεμαΐδα 5» 1,4 δισ €).  

Το πρόβλημα ήταν τεχνητό και όχι πραγματικό και γι' αυτό δεν «υπήρχε» ούτε  υπάρχει χρόνος για ειλικρινή διαβούλευση με στοιχεία και δεδομένα.  Αυτό άλλωστε έχει αποδειχθεί περίτρανα τόσο από τις προσφάτως δημοσιευμένες  οικονομικές καταστάσεις της «Δ.Ε.Η. Α.Ε.», όσο και από τις μελέτες της Ρ.Α.Ε. και του  Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. που ακόμα περιμένουμε να δοθούν στους φορείς, έτσι όπως τουλάχιστον  δεσμεύτηκε ο Υπουργός σε κάποιους φορείς. 

«Εξάλλου τι έκανε ένα χρόνο τώρα όταν με τον πλέον επίσημο τρόπο η Ευρωπαϊκή  Επιτροπή έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου (Νοέμβριος 2019, Φεβρουάριος & Μάιος  2020) για τη διεύρυνση του ελλείμματος του Ε.Λ.Α.Π.Ε.;  

Γιατί δεν επέβαλε τότε την χρέωση προμηθευτή;  Τι περίμενε;   Να γράψουν υπερκέρδη οι Εταιρίες προμήθειας της τάξης των 200 εκ €, μεσούσης της  πανδημίας που ο ίδιος επικαλείται;  

Ας ξεχάσει ο Κος Χατζηδάκης την επίκληση εκτάκτων αναγκών για να δικαιολογήσει το έκτακτο του πράγματος...Το έργο το έχουμε ξαναδεί και το «παραμύθι» του δεν έχει δράκο...» τονίζει ο Σύνδεσμος στην ανακοίνωσή του. 

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Ο φιλελευθερισμός τοποθετεί την ελευθερία πάνω από την ισότητα και επιδιώκει την  προστασία των ατομικών δικαιωμάτων από την κρατική ασυδοσία. Πολιτεύματα που  παραβιάζουν τις ατομικές ελευθερίες (ζωή, ελευθερία, ισονομία, ατομική περιουσία)  είναι εξ ορισμού καταπιεστικά και ανήθικα. Μια φιλελεύθερη κοινωνία προσφέρει ισότητα ευκαιριών σε όλους, χωρίς φυσικά να εγγυάται την ισότητα του  αποτελέσματος..... 

Αυτό που συνδέει την ελευθερία με την ευημερία είναι ένα αποκεντρωμένο οικονομικό σύστημα, βασισμένο στην ιδιωτική πρωτοβουλία και στην ελεύθερη αγορά. Ένα σύστημα που  επιβραβεύει την γνώση, την προσπάθεια και την ανάληψη ρίσκου αντί να τα υπερφορολογεί ή  και να τα απαγορεύει. Αυτό το σύστημα είναι ο καπιταλισμός.  

Ο ρόλος του κράτους σ' ένα τέτοιο σύστημα είναι να προσφέρει το θεσμικό υπόβαθρο που  είναι απαραίτητο για την λειτουργία της αγοράς και την οικονομική ανάπτυξη: προστασία  περιουσιακών δικαιωμάτων, εφαρμογή συμβάσεων, κράτος δικαίου. Αν η Ελλάδα  κατατάσσεται χαμηλά παγκοσμίως στους δείκτες ανταγωνιστικότητας είναι επειδή δεν  προσφέρει το απαραίτητο θεσμικό υπόβαθρο: η Παγκόσμια Τράπεζα μας κατατάσσει κοντά  στον πάτο στην προστασία της ακίνητης περιουσίας (145η) και στο δίκαιο των συμβάσεων  (131η) λόγω καθυστερήσεων στην απονομή δικαιοσύνης.» 

Το παραπάνω κείμενο αποτελεί την εισαγωγή της απάντησης της Κας Μιράντας Ξαφά  (μέλος του επιστημονικού συμβουλίου του Κέντρου Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕ.ΦΙ.Μ.))  την 1ης Ιουλίου 2019 (6 ημέρες πριν τις εθνικές εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019, στις οποίες  αναδεχθεί νικητής το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας) σε άρθρο του Κου Ευκλείδη  Τσακαλώτου στην εφημερίδα «Αυγή» της 26ης Ιουνίου 2019 και είναι ανηρτημένη  ολόκληρη τόσο στην προσωπική της ιστοσελίδα  (https://www.mirandaxafa.com/contents_gr.asp?id=4570) όσο και στον διαδικτυακό τόπο  liberal.gr (https://www.liberal.gr/apopsi/i-miranta-xafa-apanta-ston-eukleidi tsakaloto/257767). 

Δύο μήνες αργότερα ο αρμόδιος για την Ενέργεια Υπουργός, Κος Κωστής Χατζηδάκης, με τροπολογία της τελευταίας στιγμής, αφαιρεί αναιτιολόγητα την αποφασιστική αρμοδιότητα προσδιορισμού του ύψους του Ειδικού Τέλους Μείωσης Εκπομπών Αερίων  Ρύπων (Ε.Τ.Μ.Ε.Α.Ρ.), από την συνταγματικώς κατοχυρωμένη ανεξάρτητη Ρυθμιστική  Αρχή Ενέργειας.  

Ως αιτιολογία της ως άνω ενέργειας χρησιμοποιήθηκε, από τον Κο Χατζηδάκη η κακή  οικονομική κατάσταση της «Δ.Ε.Η Α.Ε.» για την οποία, ο ίδιος αποφάσισε ότι μια εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Εταιρία πρέπει, να σωθεί, επιβαρύνοντας, επιλεκτικά, ορισμένους προμηθευτές της, καθώς η Εταιρία παράγει περίπου το 50% της ηλεκτρικής  ενέργειας που πωλεί ενώ το υπόλοιπο το προμηθεύεται από ανεξάρτητους παραγωγούς από  Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας ή άλλους προμηθευτές (π.χ. Μονάδες Φυσικού Αερίου κλπ). 

Ωστόσο αν το οικονομικό πρόβλημα της «Δ.Ε.Η. Α.Ε.» ήταν τόσο σημαντικό όσο  επικαλείτο ο Κος Χατζηδάκης και κινδύνευε πραγματικά με χρεοκοπία η μεγαλύτερη  Εταιρία ηλεκτρισμού της χώρας και μαζί μ' αυτή και η Χώρα, τότε έπρεπε να ενισχυθεί με  κεφάλαια των μετόχων της ή να κρατικοποιηθεί όπως γίνεται τώρα με την Τράπεζα  Πειραιώς, ή όπως έγινε τρείς φορές με την ανακεφαλαίωση των Τραπεζών. Και η «Δ.Ε.Η.  Α.Ε.» είναι μια, όχι τέσσερις συστημικές..... και όχι να επιβάλλεται στους προμηθευτές της  από Α.Π.Ε. να πληρώσουν τις λανθασμένες επιλογές των διορισμένων Διοικήσεων της.  (π.χ. Μονάδα «Πτολεμαΐδα 5» 1,4 δισ €).  

Το πρόβλημα ήταν τεχνητό και όχι πραγματικό και γι' αυτό δεν «υπήρχε» ούτε  υπάρχει χρόνος για ειλικρινή διαβούλευση με στοιχεία και δεδομένα.  Αυτό άλλωστε έχει αποδειχθεί περίτρανα τόσο από τις προσφάτως δημοσιευμένες  οικονομικές καταστάσεις της «Δ.Ε.Η. Α.Ε.», όσο και από τις μελέτες της Ρ.Α.Ε. και του  Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. που ακόμα περιμένουμε να δοθούν στους φορείς, έτσι όπως τουλάχιστον  δεσμεύτηκε ο Υπουργός σε κάποιους φορείς. 

Ωστόσο η συνταγή ήταν δοκιμασμένη, αλλά πλέον γνωστή και γι΄ αυτό ανεπαρκής.... 

Ο Κος Χατζηδάκης, είναι ο αποκλειστικός υπεύθυνος για την διεύρυνση του  ελλείμματος του ΕΛΑΠΕ, μέσω της αναδρομικής μείωσης του ΕΤΜΕΑΡ, κατά τα  πρότυπα της ΕΛ.ΣΤΑΤ με το δημοσιονομικό έλλειμμα του 2009, για να μπορεί στη  συνέχεια να δικαιολογήσει τις έκτακτες εισφορές που στη συνέχεια γίνονται μόνιμες.  Αυτά δεν τα λένε «ψεκασμένοι» αλλά ο Μπαράκ Ομπάμα στα απομνημονεύματα  του!!! 

Εξάλλου τι έκανε ένα χρόνο τώρα όταν με τον πλέον επίσημο τρόπο η Ευρωπαϊκή  Επιτροπή έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου (Νοέμβριος 2019, Φεβρουάριος & Μάιος  2020) για τη διεύρυνση του ελλείμματος του Ε.Λ.Α.Π.Ε.;  

Γιατί δεν επέβαλε τότε την χρέωση προμηθευτή; 

Τι περίμενε;  

Να γράψουν υπερκέρδη οι Εταιρίες προμήθειας της τάξης των 200 εκ €, μεσούσης της  πανδημίας που ο ίδιος επικαλείται;  

Ας ξεχάσει ο Κος Χατζηδάκης την επίκληση εκτάκτων αναγκών για να δικαιολογήσει  το έκτακτο του πράγματος...Το έργο το έχουμε ξαναδεί και το «παραμύθι» του δεν έχει  δράκο...

Αφού πρώτα «υφάρπαξε» την αποφασιστική αρμοδιότητα της συνταγματικώς  κατοχυρωμένης, ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, αποφάσισε στη συνέχεια να  μειώσει αναδρομικά για όλο το 2019, κατά 25%, το ύψος του Ειδικού Τέλους Μείωσης  Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ), προκειμένου η εισηγμένη στο Χ.Α.Α. «Δ.Ε.Η.  Α.Ε.» να μπορεί ν' αυξήσει αντίστοιχα κατά 30% και πλέον, την τιμή της πωλούμενης  κιλοβατώρας και κατά συνέπεια το ποσοστό κέρδους της και τα συνολικά κέρδη της. 

Αξίζει στο σημείο αυτό ν' αναφέρουμε, ότι η δημοσίως εκφρασμένη άποψη της  ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, ήταν σαφώς αντίθετη τόσο επί της αρχής,  όσο και για το ύψος (25%) της μείωσης. Εξάλλου είχε αναφέρει ότι μια τέτοια μείωση  θα επέφερε έλλειμμα στον Ειδικό Λογαριασμό Ανανεώσιμων Πηγών Ενεργείας  (Ε.Λ.Α.Π.Ε.) της τάξης των 200 εκ. € ετησίως. 

Όταν διατυπώσαμε τις θέσεις μας, στα πλαίσια συνάντησης του Προεδρείου του Συνδέσμου  μας με το κόμμα της τότε Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, και την περιγραφή των παράνομων  πρακτικών που ακολουθήθηκαν με τον Ν.4254/2014 και των αδικιών που συντελέσθηκαν  και ζητώντας την αποκατάσταση τους, η Κα Δόμνα Μιχαηλίδου, μίας εκ των  παρισταμένων, απευθυνόμενη στον Πρόεδρο του Συνδέσμου μας ανέφερε: «...ότι οι όποιες  επανορθώσεις μπορεί να συζητηθούν να γίνουν, δεν μπορούν να έχουν αναδρομικό  χαρακτήρα...». 

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου της απάντησε: «...μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεστε Κα Μιχαλίδου αλλά ότι έγινε, έγινε με αναδρομική ισχύ!!!!) 

Τώρα το ερώτημα προβάλει αμείλικτο για την Κα Μιχαηλίδου: Συμφωνεί ως  Υφυπουργός της Κυβέρνησης με την, σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Κου Χατζηδάκη,  τροπολογία, για αναδρομική επιβολή έκτακτης εισφοράς ύψους 6% στο τζίρο των  σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε., μόνο στις υπογεγραμμένες  συμβάσεις προ του 2015; 

Σε τηλεδιάσκεψη που είχαμε προ ημερών με τον Κο Χατζηδάκη, σε ερώτηση του  Αντιπροέδρου του Συνδέσμου μας, για το αν θα παρθούν αποφάσεις πριν δοθούν οι μελέτες  της Ρ.Α.Ε. και του Δ.Α.Π.Ε.Π. στους φορείς, όπως ο ίδιο είχε δεσμευθεί, ο Κος Χατζηδάκης  απάντησε: «Οι εκλεγμένες κυβερνήσεις έχουν το δικαίωμα να παρουσιάζουν τις αποφάσεις  τους....» 

Ο Κος Χατζηδάκης είναι ανακόλουθος τόσο με τις δικές του δεσμεύσεις  (γνωστοποίηση συμπερασμάτων μελετών Ρ.Α.Ε. & Δ.ΑΠ.Ε.Ε.Π. και διαβούλευση με  τους φορείς της αγοράς πριν τη λήψη αποφάσεων) όσο και με τις προεκλογικές θέσεις  του κόμματος του...  

Οι πρακτικές του, θέτουν σε κίνδυνο το συμφέρον των καταναλωτών, των οποίων τα  συμφέροντα υποτίθεται ότι προστατεύει. Γιατί, όταν οι ενέργειες του αυτές  καταπέσουν στα δικαστήρια (Ελληνικά ή Ευρωπαϊκά), τότε η επιβάρυνση των  καταναλωτών (Οικιακών, Βιομηχανικών κλπ), θα είναι πολλαπλάσια του υποτιθέμενου οφέλους που επικαλείται ότι πρόσκαιρα κερδίζουν. Το 2020 δεν είναι  2012!!! 

Το γνωρίζει αυτό ο Κος Χατζηδάκης και γι΄ αυτό έχει πανικοβληθεί που έχει παγιδευτεί σε  διατυπώσεις από τις οποίες δεν μπορεί να υπαναχωρήσει...  

Αρωγός στο σχέδιο του Κου Χατζηδάκη και των «υποβολέων» του, έχουν τεθεί και  «πρόθυμα» κανάλια παραπληροφόρησης, προβάλλοντας διαστρεβλωμένες και  παραπλανητικές ειδήσεις για δικαστικές αποφάσεις του ευρωπαϊκού δικαστηρίου που,  δήθεν, επικροτούν τις μονομερείς παρεμβάσεις του παρελθόντος  (https://energypress.gr/news/seiape-ti-pragmatika-leei-pros-eyrodikastiri...) ή αποσιωπώντας επίσημες ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής επιτροπής για: «ad  hoc παρεμβάσεις στις ΑΠΕ»  

Εξάλλου είναι έκδηλη και προφανής η προχειρότητα των μέτρων που ανακοίνωσε ότι θα  λάβει, μόνο και μόνο από τον τρόπο που επιχειρεί να τα καταστήσει νόμο του κράτους. 

Δεν μπορεί ο Κος Χατζηδάκης να επαίρεται ότι λαμβάνει μέτρα «διαρθρωτικού»  χαρακτήρα, με απούσα την Ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και να νομοθετεί  «εν κρυπτώ» με τροπολογίες γονατογραφήμματα, τις οποίες μάλιστα δεν έχει το σθένος  να της παρουσιάσει στους φορείς γιατί ξέρει ότι θα αποδομηθούν με επιστημονικώς  ατράνταχτα επιχειρήματα. 

Είναι προφανής η προσπάθεια εξαπάτησης και των βουλευτών του δικού του  κόμματος, καθώς οι κοινοβουλευτικές πρακτικές που ακολουθεί είναι πρωτοφανής για  τα κοινοβουλευτικά μας ήθη: Καταθέτει ένα νομοσχέδιο προς συζήτηση στην αρμόδια  επιτροπή της Βουλής, με τις «διαρθρωτικού» χαρακτήρα τροπολογίες άγνωστες προς  τα μέλη της, εν λόγω επιτροπής!!!!  

Συνεπώς οι φορείς που τελικά θα συμμετάσχουν στην προσχηματική συζήτηση - παρωδία, αφού εν τω μεταξύ έχουν αποκλειστεί φορείς με σημαίνοντα ρόλο (π.χ.  Α.Δ.Μ.Η.Ε. Α.Ε.) και αναγνωρισμένο κύρος και βάθος εκπροσώπησης (μεταξύ αυτών και  ο δικός μας), στην ενημέρωση της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής, θα κληθούν να  τοποθετηθούν όχι σε συγκεκριμένο κείμενο νόμου, αλλά σε δηλώσεις του Κου 

Χατζηδάκη σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου. Η αμετροέπεια στο μεγαλείο της..... 

Έτσι αντιλαμβάνεται ο Κος Χατζηδάκης τις «διαθρωτικές» αλλαγές και τις  Ευρωπαϊκές κοινοβουλευτικές πρακτικές που έμαθε κατά τη μακρά θητεία του στο  Ευρωκοινοβούλιο.... 

Προφανώς αναπολεί τις εποχές των μνημονίων που όλα ψηφίζονταν «μ΄ ένα νόμο και  ένα άρθρο» κατά τα πρότυπα του Ν.4254/2014 το επονομαζόμενο και New Deal. 

Η ένδυα επιχειρημάτων είναι προφανής καθόσον ο Κος Χατζηδάκης καλεί τους βουλευτές  του κυβερνόντος κόμματος να ψηφίσουν τροπολογίες που δεν έχουν καν κατατεθεί  στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή και να παραβιάσουν νόμους που οι ίδιοι  ψήφισαν κατά το παρελθόν.

Έχει καταφέρει το ακατόρθωτο....να έχει απέναντι του όλους τους συμμετέχοντες της  αγοράς, εκτός από τον τομέα της προμήθειας, ο οποίος σιωπά, θεωρώντας ότι οι όποιες  επιβαρύνσεις του target model π.χ. υψηλές τιμές στην αγορά εξισορρόπησης, θα μπορεί για  μια ακόμη φορά να μετακυλιθούν στις στοχοποιημένες Α.Π.Ε. ή αποκομίζοντας πρόσθετα  οφέλη και υπερκέρδη, της τάξης των 800 εκ €, όπως την περίοδο 2012 - 2016. 

Η μόνη διέξοδος που έχει ο Κος Χατζηδάκης, ως υπεύθυνος Υπουργός όλων των  πράξεων και παραλείψεων που έχουν κατά καιρούς γίνει, για να μην χάσει τα όποια  ψήγματα αξιοπιστίας του έχουν απομένει, είναι να βρει τρόπους χρηματοδότησης του  ελλείμματος που ο ίδιος δημιούργησε, χωρίς να επιβαρύνει περεταίρω τις ήδη επαχθώς  επιβαρυμένες Εταιρίες με σταθμούς παραγωγής εντός των θεσμοθετημένων στόχων που  προέβλεπε ο Ν.3851/2010 και η Υ.Α με Αρ.Πρωτ. A.Y./Φ1/οικ.19598/01-10-2010, οι  οποίες έχουν υποστεί μονομερείς επεμβάσεις επί των τιμών πώλησης των συμβάσεων τους,  ύψους 41,10% έως 66,04%. 

Για το Δ.Σ. του Συνδέσμου 

Σταύρος Π. Παπασταύρου Νεκτάριος Σ. Κοκοτσάκης   

 Πρόεδρος Δ.Σ. Γεν. Γραμματέας

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών στο προσκήνιο απέναντι στον δύσκολο χειμώνα

Από τα μεγαλύτερα προβλήματα στην Ελλάδα είναι ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός ακινήτων έχει κατασκευαστεί πριν από τη δεκαετία του 1980 με εντελώς διαφορετικές προδιαγραφές με αποτέλεσμα να έχουν μεγάλες απώλειες ψύξης και θέρμανσης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΗ: Ισχυρές επιδόσεις στο α’ εξάμηνο, «πιάνει» τα 1,8 δισ. EBITDA το 2024

Γ. Στάσσης: «Για το σύνολο του έτους, είμαστε βέβαιοι ότι θα επιτύχουμε τον στόχο μας για προσαρμοσμένο EBITDA». Στο +57% τα EBITDA, υπερδιπλασιασμός επενδύσεων με έμφαση τις ΑΠΕ και μείωση CO2 παρουσίασε η εταιρία στο α’ εξάμηνο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανακοίνωσε εξαγορά για χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ 629 MW στη Ρουμανία η ΔΕΗ

Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, που αναμένεται στο τελευταίο τρίμηνο του 2024, το χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ εν λειτουργία της ΔΕΗ στη Ρουμανία θα διπλασιαστεί και η συνολική εγκατεστημένη ισχύς του ομίλου θα ανέλθει σε 5,3GW.