Όπου φύγει, φύγει οι Αθηναίοι που έσπευσαν να αδειάσουν το κλεινόν άστυ λίγες ώρες πριν την επιβολή του γενικού lockdown που αποφάσισε η κυβέρνηση, καθώς το τελευταίο 24ωρο, 73.637 οχήματα πέρασαν από τα διόδια των εθνικών οδών Αθηνών - Κορίνθου και Αθηνών - Λαμίας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας. Ειδικότερα, από τα διόδια της Αθηνών - Κορίνθου πέρασαν 39.077 οχήματα και από της Αθηνών - Λαμίας 34.560.
«Από νωρίς το πρωϊ υπάρχουν ορισμένοι οδηγοί που προσπαθούν να περάσουν από τα διόδια χωρίς, όμως, να διαθέτουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Η Τροχαία, φυσικά, τους γυρίζει πίσω. Πρέπει να ενστερνιστούν όλοι ότι οι έλεγχοι για την τήρηση των μέτρων είναι και θα συνεχίσουν να είναι αυστηροί», αναφέρουν στο ΑΠΕ πηγές της ΕΛΑΣ.
Παράλληλα, χιλιάδες αστυνομικοί είναι στους δρόμους και πραγματοποιούν σαρωτικούς ελέγχους στο πλαίσιο εφαρμογής των νέων μέτρων για την αποφυγή διάδοσης του κορονοϊού.
Χθες Παρασκευή, η Ερμού «πλημμύρισε» από κόσμο που βγήκε για τα τελευταία ψώνια πριν την εφαρμογή των νέων περιοριστικών μέτρων. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γέμισαν φωτογραφίες από τον κατάμεστο εμπορικό πεζόδρομο της Αθήνας.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών μέχρι τις 3:30 μ.μ της Παρασκευής κατέγραψε μεσοσταθμική αύξηση του τζίρου της τάξης του 20%, στα καταστήματα του κέντρου. «Πιο πολλοί ψωνίζουν εύκολα ρούχα, πουλόβερ, φόρμες, κολάν, άνετα παντελόνια. Ρούχα που μπορούν να βάλουν μέσα στο σπίτι και λίγο στη βόλτα» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Άννα Κοτσαμπασάκη, η οποία διατηρεί εμπορικό κατάστημα ένδυσης επί της οδού Λέκκα.
«Τουλάχιστον ας μας έδιναν και το Σάββατο. Σήμερα παρέλαβα εμπόρευμα 2.000 ευρώ. Πουλάω από το Instagram και το Facebook μέχρι να ανοίξω το ηλεκτρονικό μου κατάστημα αλλά δεν είναι το ίδιο με το φυσικό κατάστημα» προσθέτει.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, διευκρινίζει πως οι εικόνες με τον κόσμο στην Ερμού δεν θα ήταν οι ίδιες αν δεν υπήρχε ο περιορισμός επισκεπτών ανάλογα με τα τετραγωνικά των καταστημάτων και πως η ζήτηση δεν αφορά όλα τα είδη. «Μετά την ανακοίνωση του επικείμενου lockdown το καταναλωτικό κοινό στράφηκε στις επιχειρήσεις λιανικής με αποκλειστικό γνώμονα της κάλυψη συγκεκριμένο αναγκών τις οποίες δεν είχε ικανοποιήσει μέχρι τώρα. Μιλάμε για είδη πρώτης ανάγκης».