ΓΔ: 2035.57 1.15% Τζίρος: 247.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Άδειες σχολικές τάξεις
Άδεια σχολική αίθουσα με θρανία, σε ελληνικό σχολείο.

ΔΟΕ: Πάνω από 18.000 κενά στην εκπαίδευση, 10.000 στην Πρωτοβάθμια

Η ΔΟΕ καταγγέλλει 18.000 κενά στην εκπαίδευση, εκ των οποίων 10.000 στην Πρωτοβάθμια. Ζητά άμεση κάλυψη θέσεων και συμμετέχει στην απεργία της 1ης Οκτωβρίου για ουσιαστικές λύσεις.

Σημαντικά κενά προσωπικού εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τα σχολεία της χώρας, όπως προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ). Συγκεκριμένα, οι ελλείψεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εκτιμώνται σε περίπου 10.000 θέσεις, ενώ συνολικά τα κενά στην εκπαίδευση υπερβαίνουν τις 18.000, όπως αναφέρει η Ομοσπονδία.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που δόθηκε σε συνέντευξη Τύπου της ΔΟΕ, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, η μεγαλύτερη μερίδα των κενών εντοπίζεται στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και στην παράλληλη στήριξη, τομέα ιδιαίτερης σημασίας για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Ενδεικτικά, αδιευκρίνιστες παραμένουν συνολικά οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τα εξής: Στην Α' Αθηνών 807 κενά, στη Β' Αθηνών 595, στον Πειραιά 862, στον νομό Αχαΐας 460 και στον νομό Ηρακλείου 622.

Ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Σπύρος Μαρίνης, χαρακτήρισε την κατάσταση ως «μορφωτικό πλήγμα» για το εκπαιδευτικό σύστημα, επισημαίνοντας ότι ο σταθερά αυξημένος αριθμός κενών δημιουργεί δυσκολίες στη λειτουργία των σχολείων. Παράλληλα, στράφηκε κατά της κυβέρνησης, την οποία κατηγόρησε ότι «συγκαλύπτει τα προβλήματα που υπάρχουν στην εκπαίδευση».

«Παρά τους μόνιμους διορισμούς, το εκπαιδευτικό σύστημα εξακολουθεί να στηρίζεται στους αναπληρωτές και οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών να αντιμετωπίζονται ως κόστος», σημείωσε, τονίζοντας και την καθυστέρηση στις φετινές προσλήψεις αναπληρωτών.

Η ΔΟΕ ζητά την άμεση κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία, με στόχο την ομαλή λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων, τη μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη και τη στήριξη τόσο των αναπληρωτών όσο και του συνόλου των σχολικών δομών σε επίπεδο προσωπικού και υποδομών.

Όπως τόνισε ο κ. Μαρίνης, «στόχος μας είναι ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, που θα διαπαιδαγωγεί τους ανθρώπους, θα τους κοινωνικοποιεί, θα καλλιεργεί αξίες, ιδανικά και σε καμία περίπτωση δεν θα διαχωρίζει τους μαθητές ανάλογα με την κοινωνική τους προέλευση, το φύλο ή την καταγωγή».

Τέλος, έγινε γνωστό ότι η ΔΟΕ θα λάβει μέρος στην πανελλαδική απεργία που έχει προγραμματιστεί για την Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2025, συνεχίζοντας έτσι τη διεκδίκηση ουσιαστικών λύσεων για τα συσσωρευμένα ζητήματα του εκπαιδευτικού κλάδου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σημαία ΠΑΣΟΚ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΠΑΣΟΚ: Πέντε μήνες χωρίς απαντήσεις για την αδειοδότηση των Πανεπιστημίων

Το ΠΑΣΟΚ καταγγέλλει ότι πέντε μήνες μετά το αρχικό αίτημα, τα έγγραφα για την αδειοδότηση των ιδιωτικών Πανεπιστημίων δεν έχουν δοθεί, αφήνοντας φοιτητές και οικογένειες σε αβεβαιότητα.
ΣΥΡΙΖΑ βάθρο ομιλίας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ: Κριτική στις δηλώσεις Γεωργιάδη για τους σχολικούς νοσηλευτές

Ο ΣΥΡΙΖΑ ασκεί κριτική στον Υπουργό Υγείας για τις αναφορές του στους σχολικούς νοσηλευτές, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση ευθύνεται για την υποστελέχωση και την απαξίωση του ΕΣΥ και ζητώντας ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας.
άδεια σχολική αίθουσα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Έκθεση ΕΕ: Σοβαρή υποχώρηση της ελληνικής εκπαίδευσης σε όλους τους δείκτες

Η νέα Έκθεση της Κομισιόν αποκαλύπτει χαμηλές επιδόσεις, ενίσχυση ανισοτήτων και αποσπασματικές πολιτικές στην ελληνική εκπαίδευση, με το ΠΑΣΟΚ να ζητά σταθερό σχέδιο και ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις.
Στεφάνια στο Πολυτεχνείο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κορυφώνονται οι εκδηλώσεις για την 52η επέτειο της εξέγερσης Πολυτεχνείου

Οι εκδηλώσεις για τα 52 χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου κορυφώνονται σήμερα, με χιλιάδες πολίτες να αποτίουν φόρο τιμής και την πορεία προς την αμερικανική πρεσβεία να ολοκληρώνει τον εορτασμό.
Κυριάκος Μητσοτάκης ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Εκσυγχρονισμός της παιδείας και αλλαγές στο Λύκειο στο επίκεντρο

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε την ανάγκη εκσυγχρονισμού της παιδείας, αναβάθμισης της διδασκαλίας και ενίσχυσης του ενδιαφέροντος των μαθητών, ενώ προανήγγειλε προτάσεις για ένα νέο μοντέλο Λυκείου και ευρύ διάλογο για πιθανές αλλαγές στις πανελλαδικές.