ΓΔ: 1802.06 1.27% Τζίρος: 343.02 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:17
Κίνηση ταξί στο κέντρο
Φωτογραφία Shuttestock

Το κυκλοφοριακό ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα της Αθήνας

Στην Αττική κυκλοφορούν περίπου 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα, με την κίνηση να αποτελεί σοβαρό καθημερινό πρόβλημα. Το υψηλό κόστος μετακίνησης, το άγχος και οι καθυστερήσεις ταλαιπωρούν οδηγούς και επιβάτες.

Σήμερα στην Αττική κυκλοφορούν περίπου 3.000.000 αυτοκίνητα, με το κυκλοφοριακό να αποτελεί κυρίαρχο καθημερινό πρόβλημα. Πλέον το κόστος μετακίνησης έγινε πολύ μεγάλο, ενώ το άγχος, τα νεύρα ,η αδυναμία εκπλήρωσης των υποχρεώσεων λόγω σημαντικών καθυστερήσεων στους δρόμους και η κούραση είναι καθημερινό φαινόμενο.

Το πρόβλημα δημιουργείται λόγω της μεγάλης αύξησης του μόνιμου πληθυσμού και των επισκεπτών στο λεκανοπέδιο, οι ανεπαρκείς συγκοινωνίες, η μεγάλη αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων και η έλλειψη επαρκών χώρων στάθμευσης. Φυσικά ευθύνεται με μέγιστο βαθμό η εσφαλμένη χωροταξική κατανομή των εμπορικών καταστημάτων, που επιβαρύνουν και επιβραδύνουν την κίνηση των οχημάτων, ο άναρχος εφοδιασμός των καταστημάτων σε ώρες σε κυκλοφοριακής αιχμής, τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα λόγω βλαβών ή μικροσυγκρούσεων και η καταχρηστική χρήση του αυτοκινήτου ακόμη και για μικρές αποστάσεις.

Το κυκλοφοριακό, ως σύνθετο πρόβλημα, δεν επιδέχεται απλές λύσεις, αλλά απαιτεί πολυεπίπεδες δράσεις. Είναι βέβαιο ότι η κεντρική διοίκηση είναι σε θέση να προωθήσει έργα και λοιπές παρεμβάσεις που μπορούν να βελτιώσουν την κατάσταση. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι υπόλοιποι πολίτες θα πρέπει να παραμείνουν αδρανείς. Δεν αρκούν μόνο οι προσπάθειες της πολιτείας αλλά πρέπει όλοι να ευαισθητοποιηθούμε και να βρεθούν λύσεις.

Πολιτεία, τοπική αυτοδιοίκηση και οι πολίτες, πρέπει όλοι μαζί να δράσουν για να βελτιωθεί η κατάσταση. Θα πρέπει να υπάρξει περιορισμός της χρήσης του αυτοκινήτου, συνεπιβατισμός, απελευθέρωση όλων των κεντρικών αρτηριών από την παράνομη στάθμευση, δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης με τη δημιουργία υπογείων χώρων στάθμευσης, αξιοποίηση της μικροκινητικότητας και ενός δικτύου από και προς τους σταθμούς των μετρό.

Για το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα θα πραγματοποιηθεί συνέδριο με πρωτοβουλία του Συλλόγου Ιδιοκτητών Ι.Χ.Ε. Αυτοκινήτων. Θα γίνει στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ, Ακαδημίας 50 και Ασκληπιού) την ερχόμενη Κυριακή (11.00 π.μ.) με ελεύθερη είσοδο.

Ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Ιδιωτικής Χρήσης Επιβατικών Αυτοκινήτων είναι μη κερδοσκοπικό σωματείο και συστάθηκε με την υπ'αριθ. 777/99 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών με έδρα την Αθήνα και μέλη του είναι ιδιοκτήτες Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων. Μεταξύ των σκοπών του Συλλόγου είναι και η ανάληψη οργανωμένης δράσης για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων και για την απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σταϊκούρας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Οι ανέπαφες πληρωμές εκσυγχρονίζουν τις αστικές συγκοινωνίες

«Η Αθήνα προστίθεται στη λίστα των ευρωπαϊκών μητροπολιτικών φορέων που εφαρμόζουν πρακτικές "έξυπνων" πόλεων» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σε ειδική εκδήλωση στον σταθμό του Μετρό στο Σύνταγμα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οικονόμου: 130 νέα λεωφορεία σε κυκλοφορία στην Ανατολική Αττική

«Με την ενίσχυση και ανανέωση του στόλου μας, προάγουμε όχι μόνο την άνεση και την ποιότητα των μετακινήσεων, αλλά και την ασφάλεια για όλους τους πολίτες» ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δούκας: Πιστοί στην δέσμευσή μας, συνεχίζουμε να πρασινίζουμε την Αθήνα

«Από την αρχή του έτους, έχουμε φυτέψει περισσότερα από 3.000 δέντρα ενώ σήμερα πραγματοποιούμε μία συμβολική δενδροφύτευση με επιπλέον 30 δέντρα στο Άλσος Παγκρατίου» ανέφερε ο Δήμαρχος Αθηναίων.