ΓΔ: 1469.25 0.37% Τζίρος: 78.31 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Stringer / SOOC

Στο Πρωτοδικείο η πρώτη αγωγή συγγενών θύματος στα Τέμπη

Οι συγγενείς έχουν στραφεί κατά του ΟΣΕ και της Hellenic Train διεκδικώντας αποζημίωση που φτάνει το 1 εκατ. ευρώ. Τι ανέφερε ο πραγματογνώμονας της οικογένειας για το δυστύχημα και το σύστημα της σύμβασης 717.

Ολοκληρώθηκε ενώπιον του μονομελούς Πλημμελειοδικείου η συζήτηση της πρώτης αγωγής συγγενών θύματος του πολύνεκρου τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη. Η προσφυγή αφορά στην απώλεια της ζωής του ελεγκτή της επιβατικής αμαξοστοιχίας, του οποίου οι συγγενείς έχουν στραφεί κατά του ΟΣΕ και της Hellenic Train διεκδικώντας αποζημίωση που συνολικά φθάνει το 1 εκατομμύριο ευρώ για την βλάβη και την οδύνη που υπέστησαν από τον χαμό του δικού τους ανθρώπου.

Η διαδικασία ξεκίνησε μετά από διακοπή που είχε δοθεί την 1η Μαρτίου κατόπιν αιτήματος των δικηγόρων των δύο εταιριών οι οποίοι επανήλθαν και σήμερα στο αίτημα αναβολής της δίκης μέχρι την ολοκλήρωση της ποινικής έρευνας για την τραγωδία. Η θέση των εναγομένων είναι πως δεν έχουν την υπαιτιότητα που περιγράφεται στην αγωγή, καθώς το δυστύχημα αφορά συνυπαιτιότητα του σταθμάρχη και δύο μηχανοδηγών.

Το δικαστήριο δεν δέχθηκε το αίτημα αναβολής και έτσι η συζήτηση προχώρησε με την κατάθεση του πραγματογνώμονα, απόφοιτος Σχολής μηχανολόγων Εργοδηγών, Επαμεινώνδα Μπούρα. Ο μάρτυρας, που κατέθεσε ως τεχνικός σύμβουλος από την πλευρά των εναγόντων, δήλωσε στο δικαστήριο πως τα λάθη του σταθμάρχη δεν θα είχαν αυτήν την κατάληξη αν «υπήρχε το σύστημα της σύμβασης 717». Κατά τον μάρτυρα το δυστύχημα δεν θα γινόταν, καθώς «το σύστημα αναγνωρίζει τυχόν ανθρώπινα λάθη».

Ανέφερε επίσης πως η έκρηξη μετά την μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων οφείλεται σε εκρηκτική ύλη, ενώ τόνισε πως από τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες των οποίων έλαβε γνώση, προκύπτει ένα κενό 10 λεπτών και 30 δευτερολέπτων σε χρόνο που η επιβατική αμαξοστοιχία φεύγει από την Λάρισα. Τόνισε δε πως οι κανόνες εφαρμόστηκαν μέχρι την Λάρισα, «από εκεί και πέρα δεν εφαρμόστηκε τίποτα».

Σύμφωνα με τον μάρτυρα, ο σταθμάρχης της Λάρισας «δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε», ενώ η αμαξοστοιχία intercity 62 έφυγε από την Λάρισα «χωρίς να έχει λάβει αλλαγή με τηλεγράφημα, μπήκε στην γραμμή καθόδου. Χωρίς να εφαρμοστεί ο γενικός κανονισμός. Ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία».

Κατόπιν ερωτήσεων της προέδρου ο κ. Μπούρας είπε πως στην προκειμένη περίπτωση ο σταθμάρχης Λάρισας «δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε» και επεσήμανε ότι «πιστεύω ότι ο σταθμάρχης είχε ξεχάσει να επαναφέρει το κλειδί στην κανονική του θέση. Από ότι γνωρίζω είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή πριν ένα μήνα».

Αναφερόμενος στο κενό που εμφανίζεται στις απομαγνητοφωνήσεις, ο μάρτυρας τόνισε: «Υπάρχει ένα κενό, από τη στιγμή που φεύγει το τρένο (από Λάρισα) και παραβιάζει το φωτόσημο. Εγώ δεν ξέρω ποιος είναι στις απομαγνητοφωνήσεις. Από εκεί δεν υπάρχει καμία απομαγνητοφώνηση. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει (συνομιλία). Δεν υπάρχει καμμία συνομιλία εκεί. Δεν υπάρχει στις απομαγνητοφωνήσεις που έλαβα εγώ γνώση».

Απαντώντας σε ρωτήσεις των δικηγόρων των εναγομένων εταιριών για το θέμα αυτό, ο πραγματογνώμονας είπε ότι δεν γνωρίζει εάν έγινε εξαρχής κατάσχεση των συνομιλιών. Πρόσθεσε δε πως «θα έπρεπε να γίνει. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει».

Το δικαστήριο θα εκδώσει την απόφασή του, το επόμενο διάστημα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

KAYSONAS, ZESTI, KALOKAIRI, VOULI
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αύξηση της θερμοκρασίας με πιο δυνατούς ανέμους και ηλιοφάνεια

Στην Αττική περιμένουμε ηλιοφάνεια. Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις με εντάσεις 4-5 μποφόρ και κατά περιόδους στα ανατολικά τμήματα του νομού έως 6 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 26 έως 34 βαθμούς.
Fotia, Foties, Pyrkagia, Pyrkagies
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς αύριο για μεγάλο μέρος της ηπειρωτικής χώρας

Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς προβλέπεται αύριο σε Αττική, Κύθηρα, Βοιωτία, Εύβοια, Αργολίδα, περιοχές της Φθιώτιδας, της Κορινθίας και της Λακωνίας, ενώ υψηλός θα είναι ο κίνδυνος σε μεγάλο μέρος της νησιωτικής Ελλάδας και σε αρκετές περιοχές της ηπειρωτικής.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αναγκαία τα έργα διαχείρισης νερού στη Θεσσαλία λόγω των πρόσφατων καταστροφών

«Η Θεσσαλία, περιοχή με υψηλό κίνδυνο ερημοποίησης σύμφωνα με τις υπάρχουσες μελέτες, έχει υποστεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια ένα πλήρες δείγμα των προβλημάτων», τονίζει ο oμότιμος καθηγητής στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας κ. Θεοφάνης Γέμτος.