Ο ΟΠΑΠ, ως μια από τις πλέον αναγνωρισμένες εταιρείες του κλάδου των τυχερών παιχνιδιών παγκοσμίως, ακολουθεί σύγχρονες και καινοτόμες πρακτικές Υπεύθυνου Παιχνιδιού για να δημιουργήσει ένα ασφαλές περιβάλλον για τους πελάτες του, τόσο στο επίγειο δίκτυο καταστημάτων του όσο και στο διαδίκτυο.
Στο online περιβάλλον, οι πρωτοβουλίες του ΟΠΑΠ για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κοινού γύρω από το Υπεύθυνο Παιχνίδι περιλαμβάνουν πρωτοποριακές δράσεις, όπως επικοινωνία μέσω Affiliate Marketing και αξιοποίηση αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης, οι οποίες έχουν επιβραβευθεί με τις κορυφαίες διεθνείς πιστοποιήσεις του κλάδου των τυχερών παιγνίων.
Στα καταστήματά του, ο ΟΠΑΠ εκπαιδεύει τόσο τους συνεργάτες του, ώστε να υιοθετούν και να εφαρμόζουν τις αρχές του Υπεύθυνου Παιχνιδιού, όσο και τους πελάτες του, ώστε να απολαμβάνουν τη χαρά του παιχνιδιού, χωρίς να ξεπερνούν τα όρια που οι ίδιοι έχουν θέσει.
«Πλέγμα» προστασίας στο online περιβάλλον
O ΟΠΑΠ είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα και την Ευρώπη που αξιοποίησε το Αffiliate Marketing, για να προωθήσει στοχευμένα τις αρχές του Υπεύθυνου Παιχνιδιού σε ένα ιδιαίτερα ευρύ κοινό, που ενδιαφέρεται συγκεκριμένα για online παιχνίδια αθλητικού στοιχηματισμού και καζίνο. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, που υλοποιείται για δεύτερη συνεχή χρονιά, υποστηρίζεται από τα social media και τους ιστοτόπους συνεργαζόμενων μέσων, που κατευθύνουν τους παίκτες στην ειδική ενότητα για το Υπεύθυνο Παιχνίδι στον ιστότοπο του ΟΠΑΠ.
Εκεί, έχουν πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες που σχετίζονται με τα παιχνίδια της εταιρείας και το Υπεύθυνο Παιχνίδι, καθώς και σε ένα ερωτηματολόγιο αυτό-αξιολόγησης, που τους βοηθά να ανακαλύψουν εάν η ενασχόλησή τους με τα τυχερά παιχνίδια υπερβαίνει το πλαίσιο της διασκέδασης.
Μέσω της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας, η εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του ΟΠΑΠ με κεντρικό μήνυμα «Όταν χάνεται η μπάλα, χάνεται και το παιχνίδι» έχει συγκεντρώσει συνολικά περισσότερες από 3,2 εκατ. προβολές.
Επιπλέον, για την προστασία των παικτών στο online περιβάλλον, ο ΟΠΑΠ αξιοποιεί ένα μοντέλο μηχανικής μάθησης (machine learning) με τη βοήθεια ενός αλγόριθμου τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ), ο οποίος αναγνωρίζει εκ των προτέρων μοτίβα υπέρμετρης ενασχόλησης με τα τυχερά παιχνίδια, ώστε να λαμβάνονται προληπτικές δράσεις όπου κρίνεται απαραίτητο. Παράλληλα, ο ΟΠΑΠ χρησιμοποιεί ένα ρομποτικό feature, το οποίο βελτιώνει τον χειρισμό της επικοινωνίας με τους πελάτες του, θέτοντας αυτόματα σε προτεραιότητα τα e-mails που σχετίζονται με το Υπεύθυνο Παιχνίδι.
Κατάρτιση συνεργατών ΟΠΑΠ και εκπαίδευση παικτών
O ΟΠΑΠ υλοποιεί καινοτόμες πρωτοβουλίες και στα καταστήματά του για να ενισχύσει την ευαισθητοποίηση γύρω από το Υπεύθυνο Παιχνίδι, τόσο μεταξύ των πελατών, όσο και μεταξύ των συνεργατών του.
Τα τελευταία δύο χρόνια, οι συνεργάτες και εργαζόμενοι του δικτύου ΟΠΑΠ υποστηρίζονται από τη δράση “Responsible Gaming Ambassador”, μέσω της οποίας μαθαίνουν να εφαρμόζουν τις αρχές του Υπεύθυνου Παιχνιδιού, να αναγνωρίζουν τα «σημάδια» της προβληματικής παικτικής συμπεριφοράς και να μπορούν να επέμβουν αν αυτό χρειαστεί. Η κατάρτισή τους γίνεται μέσω προσωπικών συναντήσεων και εκπαιδεύσεων, που πραγματοποιούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Επιπλέον, στα καταστήματα ΟΠΑΠ και Play, διοργανώνονται «Ημέρες Υπεύθυνου Παιχνιδιού». Στη διάρκεια των Responsible Gaming Days, οι παίκτες ενημερώνονται για το Υπεύθυνο Παιχνίδι, με διασκεδαστικό τρόπο, από την ειδικά εκπαιδευμένη προωθητική ομάδα του ΟΠΑΠ, συμπληρώνουν ένα Mini Quiz, μέσω tablet, για να φρεσκάρουν τις γνώσεις τους σχετικά τις αξίες του Υπεύθυνου Παιχνιδιού και λαμβάνουν συμβολικά δώρα.
Πρόσφατα, μάλιστα, η ομάδα του Υπεύθυνου Παιχνιδιού του ΟΠΑΠ επέκτεινε τη δράση της και εκτός των καταστημάτων της εταιρείας. Πραγματοποίησε τις πρώτες Responsible Gaming Days στο πλαίσιο του Release Athens Festival, στην Πλατεία Νερού, με στόχο να προωθήσει τις αρχές του Υπεύθυνου Παιχνιδιού σε ευρύτερο κοινό.