ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA

Αστυπάλαια και Χάλκη με την αειφορία πρωταγωνιστούν στις αφίξεις επισκεπτών

Η αναγνωρισιμότητα των νησιών στην παγκόσμια τουριστική σκηνή, απόρροια των δράσεων για την αειφορία τους, που συνοδεύεται με την συνεργασία της VW στην Αστυπάλαια και της Citroen για τη Χάλκη, έχει αντίκτυπο και στις αφίξεις ξένων επισκεπτών.

Πρωταγωνιστές στην αύξηση της επισκεψιμότητας αλλά και της αναγνωρισιμότητας τους στη διεθνή τουριστική σκηνή θα είναι φέτος τα δυο πρώτα «πράσινα νησιά» της Ελλάδας. Χάλκη και Αστυπάλαια έχουν ανέβει στο «τραίνο» της μετάβασης τους σε καθεστώς πλήρους «ενεργειακής αυτονομίας» και δρέπουν ήδη τους πρώτους καρπούς. Η αναγνωρισιμότητα τους στην παγκόσμια τουριστική σκηνή, απόρροια των δράσεων για την αειφορία τους, που συνοδεύεται με την συνεργασία της VW στην Αστυπάλαια και της Citroen για τη Χάλκη, έχει αντίκτυπο και στις αφίξεις ξένων επισκεπτών. Με δηλώσεις τους στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων οι δήμαρχοι από τα δυο πρώτα πράσινα νησιά της Ελλάδας και της Μεσογείου δίνουν το στίγμα της επόμενης ημέρας, που ήδη έχει έλθει για αυτά τα νησιά. Συγκεκριμένα κάνουν ειδική αναφορά στο πως θα τρέξουν οι αφίξεις των επισκεπτών φέτος, αλλά και ποιο είναι το αποτύπωμα της «πράσινης ανάπτυξης» στις ζωές των κατοίκων.

Αστυπάλαια: Καλύτερη από κάθε άλλη χρονιά φέτος - Η πληρότητα θα αγγίξει το 100%

Σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος της Αστυπάλαιας Νίκος Κομηνέας, αναφέρει ότι «φέτος οι πληρότητες  αναμένεται να είναι καλύτερες από κάθε προηγούμενη σεζόν». «Υπολογίζουμε ότι στην περίοδο αιχμής, Ιούλιο - Αύγουστο,  η πληρότητα στα καταλύματα θα «αγγίξει» σχεδόν το 100%. Όσο αφορά την περίοδο από το Πάσχα μέχρι και τον Ιούνιο, η πληρότητα κυμαίνεται στο 60%. Το ίδιο αναμένεται  για τον Σεπτέμβρη, όπου από τις 20 Σεπτεμβρίου και μετά αναμένεται η σταδιακή αποκλιμάκωση της τουριστικής κίνησης», τονίζει ο δήμαρχος της Αστυπάλαιας.

Νέα μοναδική ταυτότητα χαρίζει στην Αστυπάλαια το project σχετικά με την αειφορία - Επισκέπτες από Ασία και Λατινική Αμερική

Αναφερόμενος στο πρωτοποριακό project σχετικά με την αειφορία, ο κ. Κομηνέας υπογραμμίζει ότι αυτό έχει προσδώσει νέο χαρακτήρα στο νησί, ο οποίος με τον καιρό κατοχυρώνεται με θετικό πρόσημο στη συνείδηση του κόσμου, αποδίδοντας μια νέα μοναδική ταυτότητα στην «πεταλούδα του Αιγαίου». Μάλιστα παρατηρεί ότι η επίδραση που έχει το καινοτόμο εγχείρημα στην αναγνωρισιμότητα της Αστυπάλαιας είναι ιδιαίτερα σημαντική, ενισχύοντας  σε πολύ μεγάλο βαθμό τη δημοφιλία της σε σχέση με άλλους προορισμούς. «Αυτό αποδεικνύεται άλλωστε και από τους νέους επισκέπτες του νησιού μας που προέρχονται από μέρη, από τα οποία μέχρι πρότινος δεν είχαμε τουριστική κίνηση, όπως οι χώρες της Λατινικής Αμερικής και της Ασίας».

Οι επισκέπτες θέλουν να ζήσουν την εμπειρία και να γίνουν μέρος ενός πρότυπου νησιού

Σε ό,τι αφορά τους επισκέπτες του νησιού, ο κ. Κομηνέας υπογραμμίζει ότι αυτοί ανταποκρίνονται πολύ θετικά στις νέες υπηρεσίες που έχουν εισέλθει στην καθημερινότητα των πολιτών. Αυτό φαίνεται και από το αυξημένο ενδιαφέρον τους για την ενοικίαση ηλεκτρικού οχήματος σε σχέση με την ενοικίαση ενός συμβατικού οχήματος. «Πολλοί από τους τουρίστες που επισκέπτονται το νησί θέλουν να πληροφορηθούν σχετικά με το project, με αποτέλεσμα η  καθημερινή κίνηση στο σημείο πληροφοριών που έχουμε δημιουργήσει για τον λόγο αυτό, να είναι παραπάνω από ικανοποιητική. Είναι γεγονός πως πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι θέλουν να ζήσουν την εμπειρία και να γίνουν μέρος ενός πρότυπου νησιού σε παγκόσμια κλίμακα, το οποίο «κινείται» στο πλαίσιο της αειφορίας, της κυκλικής οικονομίας και της βιωσιμότητας», αναφέρει ο δήμαρχος.

Σε ό,τι αφορά τους κατοίκους του νησιού, αυτοί όπως σημειώνει ο δήμαρχος, ανταποκρίνονται  πολύ θετικά στις αλλαγές που φέρνει το project, καθώς πλέον αρκετοί από το μόνιμο πληθυσμό, είτε έχουν προμηθευτεί νέο ηλεκτρικό όχημα, είτε βρίσκονται στη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την αγορά του. Επίσης μετά την έναρξη της on demand δημόσιας συγκοινωνίας, οι κάτοικοι είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι και κάνουν χρήση της νέας υπηρεσίας σε καθημερινή βάση, αναφέρει ο κ. Κομηνέας.

Χάλκη: Μεγάλη η αναγνωρισιμότητα της από την ανακήρυξη της ως το 1ο GR- Eco island

Στην συνομιλία του με το ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος της Χάλκης Ευάγγελος Φραγκάκης σημειώνει ότι το μοντέλο του τουρισμού που σέβεται την αειφορία και προσφέρει μακροπρόθεσμη ανάπτυξη στον τόπο αποτελεί στόχο του δήμου. Αυτός ο στόχος, εξηγεί ο κ. Φραγκάκης, ήδη έχει ξεκινήσει να πραγματοποιείται εξαιτίας της μεγάλης αναγνωσιμότητας του νησιού μετά την ανακήρυξη του σε 1ο GR - Eco island. Στο σημείο αυτό σημειώνει ότι το νησί της Χάλκης μπορεί να φιλοξενήσει πλέον εναλλακτικές μορφές τουρισμού.

Ο κ. Φραγκάκης επισημαίνει ότι σαφώς και η μετατροπή της Χάλκης σε πράσινο - έξυπνο νησί έχει ήδη βοηθήσει στην αύξηση των τουριστικών ροών της. «Πέραν τούτου ας μην ξεχνάμε ότι το νησί διαθέτει πολιτιστικά μνημεία όπως το Ρολόι και το Σαρέτζι στα οποία ολοκληρώθηκαν οι επισκευές και πλέον είναι επισκέψιμα. Επιπλέον διαθέτει πλούσια θρησκευτική κληρονομιά, ευκαιρίες για ιστιοπλοΐα, και μεγάλους ορεινούς περιπάτους για τους φυσιολάτρες», όπως τονίζει ο δήμαρχος της Χάλκης.

Η Χάλκη βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις των ξένων επισκεπτών

Εστιάζοντας στην εξέλιξη της φετινής χρονιάς, ο κ. Φραγκάκης αναφέρει, ότι μέχρι στιγμής η τουριστική κίνηση στο νησί εξελίσσεται με αισιοδοξία, γεγονός που χαροποιεί ιδιαίτερα τους φορείς και τις επιχειρήσεις του τόπου. «Σίγουρα σε αυτό βοηθάει και το καλό brand name που χτίζει η Χάλκη καθημερινά μέσω των καινοτομιών που εφαρμόζει. Βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις των τουριστών και όπως μας πληροφορούν οι επιχειρηματίες του νησιού, οι κρατήσεις είναι πλήρεις μέχρι το τέλος Οκτωβρίου. Σίγουρα η πανδημία αλλά και ο πόλεμος δεν αφήνουν μεγάλα περιθώρια υπεραισιόδοξων προβλέψεων, όμως προς στιγμήν δεν φαίνεται να έχουν επηρεάσει την προσέλευση των τουριστών», σημειώνει ο ίδιος.  

Η Χάλκη δέχεται επισκέπτες από την Αμερική, την Αγγλία, τη Σουηδία και τη Γερμανία

Σε ό,τι αφορά τις χώρες προέλευσης των επισκεπτών, το νησί δέχεται επισκέπτες από την Αμερική, την Αγγλία, τη Σουηδία και τη Γερμανία κατά βάση, εξηγεί ο δήμαρχος και προσθέτει ότι και οι Έλληνες αγαπούν και επισκέπτονται το νησί μας. «Εξ αιτίας της σχετικά μικρής δυναμικότητας σε κλίνες, περίπου 400, το νησί ενδείκνυται για τουρισμό ευεξίας και χαλάρωσης, την υγεία του μυαλού και του σώματος. Είναι ένα είδος τουρισμού το οποίο αποζητά ο σύγχρονος άνθρωπος λόγω του πιεστικού και απαιτητικού τρόπου ζωής και η Χάλκη μπορεί να το προσφέρει απλόχερα», συμπληρώνει.

Η Χάλκη διαθέτει ένα φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 1 Mw - Οι κάτοικοι δεν πληρώνουν πλέον ηλεκτρικό ρεύμα

Με το βλέμμα στραμμένο στην αειφορία ο Δήμος Χάλκης από την αρχή σχεδίασε ένα πλήρως βιώσιμο πλάνο το οποίο έφερε με επιτυχία σε πέρας, όπως λέει ο κ. Φραγκάκης. Αυτή την στιγμή υπάρχει στο νησί ένα φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 1 Mw το οποίο δεσμεύει την ανεξάντλητη ηλιακή ενέργεια. «Κατανοούμε λοιπόν ότι το νησί παράγει ηλεκτρικό ρεύμα και μέσω της διαδικασίας του εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού οι κάτοικοι στο νησί μας, δεν πληρώνουν πλέον ηλεκτρικό ρεύμα. Μιλάμε πλέον για βιώσιμη ανάπτυξη η οποία περικλείει το περιβάλλον, την οικονομία, την κοινωνία και την πολιτική. Έτσι επιτυγχάνεται οικονομική ανάπτυξη χωρίς να καταστρέφεται το περιβάλλον, μειώνεται το κόστος λειτουργίας για επιχειρήσεις και νοικοκυριά και έτσι εξοικονομούνται χρήματα», σύμφωνα με τον δήμαρχο.

Η αναστήλωση του Χωριού της Χάλκης το επόμενο μεγάλο σχέδιο για το νησί

Η Χάλκη αποτελεί νησιωτικό παραδοσιακό οικισμό και τα αρχιτεκτονικά και πολεοδομικά χαρακτηριστικά της προστατεύονται από την νομοθεσία, ενσωματώνοντας τοπικές παραδοσιακές τεχνικές. Κυρίως αναπαλαιώνονται παλιά οικήματα και δεν χτίζονται καινούργια, τονίζει ο κ. Φραγκάκης. «Γι΄αυτόν τον λόγο ένα από τα επόμενα προγράμματα είναι να ξεκίνησει να υλοποιείται η μεγάλη ιδέα της αναστήλωσης του Χωριού της Χάλκης.  Ένα μνημείο χρονολογούμενο πριν από τον 4ο αιώνα π.Χ, το οποίο μπορεί να ξαναζωντανέψει και να αναπτύξει το πνεύμα και την ηρεμία, να πυροδοτήσει την έμπνευση για νέες ιδέες και επαφές, να προσφέρει την ενέργεια να γεννηθεί η δημιουργικότητα για νέα έργα και επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και οι προοπτικές απασχόλησης των νέων του νησιού μας θα αυξηθούν. Στο μεταξύ ο χώρος μπορεί να καταστεί ενεργειακά αυτόνομος ύστερα από την μετατροπή της Χάλκης σε 1ο GR - eco Island», αναφέρει μεταξύ άλλων ο δήμαρχος. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-DEI-PPC CDP
ESG

Αναβάθμιση κατά 4 βαθμίδες της αξιολόγησης της ΔΕΗ από τον Οργανισμό CDP

Η αναβάθμιση είναι αποτέλεσμα της υλοποίησης της στρατηγικής απόσυρσης των λιγνιτικών μονάδων και ανάπτυξης των ΑΠΕ του Ομίλου και των δεσμεύσεων για μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2040.
ESG

Καθαρή ενεργειακή μετάβαση με στόχο την εξέλιξη της Κω σε «πράσινο νησί»

Ο δήμος Κω εντάχθηκε στο πρόγραμμα της Γραμματείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «CLEAN ENERGY FOR EU ISLANDS», το οποίο αφορά στο σχεδιασμό του νησιού για την επίτευξη του στόχου καθαρής ενεργειακής μετάβασης.
ESG

Ίδρυμα Αντενάουερ: H Aστυπάλαια δείχνει το δρόμο για την πράσινη μετάβαση

Σε έκθεση του ιδρύματος γίνεται αναφορά και στην επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη και του Διευθύνοντα Συμβούλου της Volkswagen Δρ. Χέρμπερτ Ντις στην Αστυπάλαια, για αξιολόγηση της προόδου του έργου «Astypalea: smart & sustainable island».
ESG

Η ΔΕΗ στέλνει μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Ο Όμιλος, εξακολουθεί να αναλαμβάνει ουσιαστικές πρωτοβουλίες για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στο σύνολο των δραστηριοτήτων του, με ιδιαίτερη έμφαση στην εξοικονόμηση ενέργειας και την ανάπλαση και αποκατάσταση περιοχών.
DEI
ESG

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ ηλεκτροδοτεί 4,4 εκατ. νοικοκυριά αποκλειστικά από ΑΠΕ

Η επιχείρηση εγγυάται πως όση ενέργεια καταναλωθεί στις 22 Απριλίου, τόση θα δεσμευτεί από πιστοποιημένες ΑΠΕ της ΔΕΗ. Με αυτόν τον τρόπο, οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) θα μειωθούν κατά 16.000 τόνους.