ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Συμμαχία επιχειρηματικών κολοσσών για μείωση ρύπων της ναυτιλίας

Κορυφαίες επιχειρήσεις του παγκόσμιου εμπορίου ενώνουν τις δυνάμεις τους για να μειωθεί ρύπανση από τις θαλάσσιες μεταφορές, με στόχο τη χρήση πλοίων με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα έως το 2040.

Μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες από τον ευρύτερο χώρο του διεθνούς εμπορίου ενώνουν τις δυνάμεις τους προς χάριν του πλανήτη, δεσμευόμενες να καταστήσουν τις θαλάσσιες μεταφορές πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Η σουηδική εταιρεία επίπλων ΙΚΕΑ, ο παγκόσμιος ηγέτης της γρήγορης μόδας Inditex, ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon, ο όμιλος Unilever, καθώς και οι εταιρείες ένδυσης Patagonia, καφέ Tchibo, αθλητικών υποδημάτων Brooks Running και παιδικών ποδηλάτων Frog Bikes είναι οι πρώτες εννέα εταιρείες που συνθέτουν την συμμαχία Cargo Owners for Zero Emission Vessels (ιδιοκτήτες πλοίων cargo για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα), με τη συμμετοχή της μη κυβερνητικής οργάνωσης Aspen Institute

Βασική δέσμευση της συμμαχίας COZEV αποτελεί η εκ μέρους της αποκλειστική χρήση πλοίων που αξιοποιούν ενέργεια με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, μέχρι το 2040. Στόχο αποτελεί επίσης η επιτάχυνση της προσπάθειας εκμηδένισης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα συνολικά στην ναυτιλία, μέσα και από την από κοινού ανάπτυξη της αντίστοιχης καινοτόμου τεχνολογίας καυσίμων, η οποία στην συνέχεια θα αποτελέσει καλή πρακτική που θα μπορεί να υιοθετηθεί και σε άλλους κλάδους. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 90% του παγκόσμιου εμπορίου πραγματοποιείται δια θαλάσσης, με τη διεθνή ναυτιλία να υπολογίζεται ότι ευθύνεται για το 3% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα όλου του πλανήτη. Το δίκτυο των εταιρειών που απαρτίζουν σήμερα την συμμαχία COZEV αναμένεται να εμπλουτιστεί με περισσότερες συμμετοχές από τον κόσμο του επιχειρείν στο άμεσο μέλλον, ενώ αποτελεί ουσιαστικά την πρώτη συλλογική προσπάθεια εκ μέρους των εταιρειών/χρηστών των υπηρεσιών του ναυτιλιακού κλάδου να κινητοποιήσουν όσους εμπλέκονται συνολικά στην αλυσίδα των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών. 

Η συμφωνία για την δημιουργία της συμμαχίας προέκυψε ως απάντηση στην θέσπιση συγκεκριμένων στόχων εκ μέρους του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στον κλάδο της ναυτιλίας στο 50% των επιπέδων του 2008, μέχρι το 2050, κι ενώ πολλαπλασιάζονται οι φωνές που ζητούν πιο φιλόδοξους στόχους για μηδενικές εκπομπές στο ίδιο διάστημα. Ωστόσο, ακόμη κι η μείωση κατά 50% που έχει ήδη αποφασιστεί προϋποθέτει σημαντικότατες επενδύσεις κεφαλαίων στην ταχεία δημιουργία καυσίμων με χαμηλές ή και μηδενικές εκπομπές ρύπων αλλά και στον σχεδιασμό καινοτόμων πλοίων που θα ενσωματώνουν την νέα τεχνολογία καυσίμων. 

Στην βάση αυτών των σημαντικών προκλήσεων, ο κλάδος της ναυτιλίας εμφανιζόταν έως σήμερα σχετικά ανέτοιμος να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν σε σχέση με το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Ως εκ τούτου, η συμμαχία των προαναφερθεισών επιχειρήσεων-κολοσσών αναμένεται να ασκήσει σημαντικές πιέσεις για την αλλαγή της νοοτροπίας, συμπαρασύροντας κι άλλους διεθνείς παράγοντες στην αναγνώριση των σημαντικών οικονομικών ευκαιριών που προκύπτουν συνολικά για τον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών από την επένδυση σε νέες τεχνολογίες και την ανάπτυξη καλών πρακτικών βιωσιμότητας κατά μήκος της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Hermes
ESG

Hermes: Νέες επενδύσεις και είσοδος σε startup για δέρμα από μηκύλιο

Ο οίκος έχει εισέλθει ως επενδυτής στην startup MycoWorks που στοχεύει στην παραγωγή δέρματος από ένα είδος φυτικού μύκητα. Δεν εγκαταλείπει το δέρμα, από το 2010 έχει ανοίξει 9 εργοστάσια δερμάτινων ειδών στην Γαλλία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πόσο ρυπαίνει ένα... t-shirt: Η βιομηχανία μόδας γίνεται οικολογική

Περισσότεροι από δύο τόνοι ενδυμάτων αγοράζονται ανά λεπτό μόνο στην Βρετανία, προκαλώντας την εκπομπή 50 τόνων διοξειδίου του άνθρακα, που αντιστοιχεί σε ένα αυτοκίνητο που κάνει τον γύρο του κόσμου έξι φορές!
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πρεμιέρα για το πρώτο ελληνικό αθλητικό παπούτσι υψηλών απαιτήσεων

Το νέο εγχείρημα αποτελεί επενδυτική πρωτοβουλία των Αλ. Λάτση και P. Ruppe, κορυφαίου πρώην στελέχους της Nike. Ο Εμ. Μπιάνκι ανέλαβε τον σχεδιασμό και Θ. Θωμαΐδης την επιχειρησιακή ηγεσία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι τουρίστες στήριξαν την αγορά, προσδοκίες για την Black Friday

Το δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου αυξήθηκαν οι τουρίστες υψηλών εισοδημάτων, οι οποίοι συνεισέφεραν και στους εμπορικούς τζίρους. Ήδη «τρέχουν» οι προωθητικές ενέργειες για Black Friday και Cyber Monday.