Μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες από τον ευρύτερο χώρο του διεθνούς εμπορίου ενώνουν τις δυνάμεις τους προς χάριν του πλανήτη, δεσμευόμενες να καταστήσουν τις θαλάσσιες μεταφορές πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Η σουηδική εταιρεία επίπλων ΙΚΕΑ, ο παγκόσμιος ηγέτης της γρήγορης μόδας Inditex, ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon, ο όμιλος Unilever, καθώς και οι εταιρείες ένδυσης Patagonia, καφέ Tchibo, αθλητικών υποδημάτων Brooks Running και παιδικών ποδηλάτων Frog Bikes είναι οι πρώτες εννέα εταιρείες που συνθέτουν την συμμαχία Cargo Owners for Zero Emission Vessels (ιδιοκτήτες πλοίων cargo για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα), με τη συμμετοχή της μη κυβερνητικής οργάνωσης Aspen Institute.
Βασική δέσμευση της συμμαχίας COZEV αποτελεί η εκ μέρους της αποκλειστική χρήση πλοίων που αξιοποιούν ενέργεια με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, μέχρι το 2040. Στόχο αποτελεί επίσης η επιτάχυνση της προσπάθειας εκμηδένισης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα συνολικά στην ναυτιλία, μέσα και από την από κοινού ανάπτυξη της αντίστοιχης καινοτόμου τεχνολογίας καυσίμων, η οποία στην συνέχεια θα αποτελέσει καλή πρακτική που θα μπορεί να υιοθετηθεί και σε άλλους κλάδους. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 90% του παγκόσμιου εμπορίου πραγματοποιείται δια θαλάσσης, με τη διεθνή ναυτιλία να υπολογίζεται ότι ευθύνεται για το 3% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα όλου του πλανήτη. Το δίκτυο των εταιρειών που απαρτίζουν σήμερα την συμμαχία COZEV αναμένεται να εμπλουτιστεί με περισσότερες συμμετοχές από τον κόσμο του επιχειρείν στο άμεσο μέλλον, ενώ αποτελεί ουσιαστικά την πρώτη συλλογική προσπάθεια εκ μέρους των εταιρειών/χρηστών των υπηρεσιών του ναυτιλιακού κλάδου να κινητοποιήσουν όσους εμπλέκονται συνολικά στην αλυσίδα των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών.
Η συμφωνία για την δημιουργία της συμμαχίας προέκυψε ως απάντηση στην θέσπιση συγκεκριμένων στόχων εκ μέρους του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στον κλάδο της ναυτιλίας στο 50% των επιπέδων του 2008, μέχρι το 2050, κι ενώ πολλαπλασιάζονται οι φωνές που ζητούν πιο φιλόδοξους στόχους για μηδενικές εκπομπές στο ίδιο διάστημα. Ωστόσο, ακόμη κι η μείωση κατά 50% που έχει ήδη αποφασιστεί προϋποθέτει σημαντικότατες επενδύσεις κεφαλαίων στην ταχεία δημιουργία καυσίμων με χαμηλές ή και μηδενικές εκπομπές ρύπων αλλά και στον σχεδιασμό καινοτόμων πλοίων που θα ενσωματώνουν την νέα τεχνολογία καυσίμων.
Στην βάση αυτών των σημαντικών προκλήσεων, ο κλάδος της ναυτιλίας εμφανιζόταν έως σήμερα σχετικά ανέτοιμος να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν σε σχέση με το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Ως εκ τούτου, η συμμαχία των προαναφερθεισών επιχειρήσεων-κολοσσών αναμένεται να ασκήσει σημαντικές πιέσεις για την αλλαγή της νοοτροπίας, συμπαρασύροντας κι άλλους διεθνείς παράγοντες στην αναγνώριση των σημαντικών οικονομικών ευκαιριών που προκύπτουν συνολικά για τον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών από την επένδυση σε νέες τεχνολογίες και την ανάπτυξη καλών πρακτικών βιωσιμότητας κατά μήκος της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας.