Τον ετήσιο απολογισμό βιώσιμης ανάπτυξης για το 2024 δημοσίευσε η Διαμαντής Μασούτης ΑΕ, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.
Πρόκειται για την πρώτη εταιρεία του κλάδου που παρουσιάζει Απολογισμό με αναφορά στα Ευρωπαϊκά Πρότυπα Βιώσιμης Ανάπτυξης (ESRS) και ακολουθώντας την Ευρωπαϊκή Οδηγία CSRD, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή της στη βιωσιμότητα, την κοινωνική υπευθυνότητα και την εταιρική διακυβέρνηση.
Η Διαμαντής Μασούτης είναι επίσης η πρώτη εταιρεία οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα που ανέπτυξε δύο καταστήματα, στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, φιλικά προς άτομα με οπτική αναπηρία.
Μέσω του προγράμματος MasVision, αξιοποιεί προηγμένες τεχνολογίες και ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό, ενισχύοντας την αυτονομία και προσβασιμότητα των ατόμων με οπτική αναπηρία κατά τις αγορές τους.
Στον τομέα της κυκλικής οικονομίας και περιβαλλοντικής διαχείρισης, η Διαμαντής Μασούτης αποτελεί τη μοναδική εταιρεία supermarket στην Ελλάδα που έχει λάβει το πιστοποιητικό Zero Waste to Landfill, κατατάσσοντάς την στην κατηγορία «Green».
Η εταιρεία διαχειρίστηκε αποτελεσματικά τα επικίνδυνα και μη επικίνδυνα απόβλητά της, επιτυγχάνοντας πλήρη αποτροπή διάθεσης σε ΧΥΤΑ και καταγράφοντας ποσοστό εκτροπής 93,49%, σημαντικά υψηλότερο από τον εθνικό δείκτη ανακύκλωσης (17,3%).
Παράλληλα, επενδύει σε ενεργειακές αναβαθμίσεις των κτιρίων και καταστημάτων της και έχει εγκαταστήσει από το 2022 φωτοβολταϊκά πάνελ συνολικής ισχύος 2MW στις κεντρικές εγκαταστάσεις διοίκησης στη Θέρμη και το Logistics Center στο Καβαλάρι, με παραγωγή περίπου 1,2 GW καθαρής πράσινης ενέργειας ετησίως.
Η στήριξη των τοπικών παραγωγών αποτελεί διαχρονική δέσμευση της εταιρείας, η οποία συνεργάζεται με εκατοντάδες παραγωγούς σε όλη την Ελλάδα. Η σειρά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας «Μασούτης, από τον τόπο μας» παράγεται αποκλειστικά στην Ελλάδα, ενισχύοντας την ανθεκτικότητα της ελληνικής αγροδιατροφικής αλυσίδας.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός παραμένει βασικός πυλώνας της στρατηγικής της εταιρείας, με την ενσωμάτωση συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης για την πρόβλεψη ζήτησης και τη βέλτιστη διαχείριση αποθεμάτων. Το ηλεκτρονικό κατάστημα masoutis.gr εξυπηρετεί 50 πόλεις και νησιά, ενώ έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις σε τεχνολογίες cloud για την ασφάλεια των δεδομένων και την ποιότητα υπηρεσιών.
Η λειτουργία δύο ιδιόκτητων Data Centers εξασφαλίζει την αδιάλειπτη και ασφαλή λειτουργία κρίσιμων εφαρμογών πληροφορικής σε 24/7 βάση.
Το 2024, οι δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της εταιρείας ξεπέρασαν τις 680.000 ευρώ, με συνεργασία με περισσότερες από 35 ΜΚΟ και στήριξη άνω των 10.000 οικογενειών μέσω του προγράμματος «Μαζί, όπου υπάρχει ανάγκη». Επενδύει στη διαφορετικότητα και κοινωνική ένταξη, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη χορηγία στο πρόγραμμα UniquAll για νευροδιαφορετικά παιδιά.
Επιπλέον, υποστηρίζει πολιτιστικές, εκπαιδευτικές και περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες, όπως ο καθαρισμός του Θερμαϊκού Κόλπου και η ίδρυση έδρας Μικρασιατικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Η δημοσίευση του πρώτου απολογισμού βιώσιμης ανάπτυξης της Διαμαντής Μασούτης πραγματοποιείται σε μια περίοδο όπου η Ελλάδα σημειώνει πρόοδο αλλά και προκλήσεις στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs), σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2024.
Η εταιρεία όχι μόνο ευθυγραμμίζεται, αλλά υπερβαίνει τους εθνικούς δείκτες σε κρίσιμους τομείς βιωσιμότητας, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο της ως πρωτοπόρου στο ελληνικό λιανεμπόριο.
Με 10.720 εργαζόμενους, η αναλογία γυναικών σε θέσεις ευθύνης στα καταστήματα αγγίζει το 52%, έναντι 34,8% του εθνικού μέσου όρου, ενώ στις διοικητικές θέσεις φτάνει το 25%. Αυτή η επίδοση αντανακλά μια στρατηγική επένδυση στη γυναικεία ηγεσία, τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη.
Η εταιρεία εφαρμόζει πολιτικές ίσης αμοιβής και προώθησης της ισότητας ευκαιριών, συμβάλλοντας στη μείωση του χάσματος απασχόλησης μεταξύ των φύλων. Ενδυναμώνει τις τοπικές κοινωνίες και δημιουργεί ένα ισορροπημένο εργασιακό περιβάλλον για τα μέλη της μεγάλης οικογένειας Μασούτης.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Γιάννης Μασούτης, τόνισε πως «η βιωσιμότητα δεν είναι για εμάς μια υποχρέωση, αλλά μια συνειδητή επιλογή ηγεσίας και αναπόσπαστο κομμάτι της επιχειρηματικής μας στρατηγικής», επισημαίνοντας τη συμβολή της εταιρείας στην καινοτομία, την προστασία του περιβάλλοντος και την ενδυνάμωση των ανθρώπων της.