Κάποτε η μία και μοναδική κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων ήταν να αυξάνουν τα κέρδη τους, όπως είχε πει ο Μίλτον Φρίντμαν, όμως στη σύγχρονη εποχή καλούνται να αποδεικνύουν την εταιρική τους υπευθυνότητα με δράσεις υπέρ του κοινωνικού συνόλου και του περιβάλλοντος.
Οι επιχειρήσεις πλέον, εκτός από την ικανοποίηση των μετόχων τους, πρέπει να έχουν και μια κοινωνική αποστολή. Να ενισχύσουν, δηλαδή, την κοινωνία και τον πλανήτη, καθώς η πλειοψηφία των πολιτών θεωρούν ότι ο επιχειρηματικός κόσμος πρέπει να δείχνει το ίδιο ενδιαφέρον προς την κοινωνία όπως και για τα συμφέροντά του.
Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες εταιρείες προσανατολίζουν τις δραστηριότητες τους στην ενίσχυση του συνόλου μέσα από ενέργειες που κινητοποιούν και ευαισθητοποιούν τους πολίτες. Εξάλλου, η σύγχρονη τεχνολογία αναδεικνύεται σε ένα χρήσιμο εφόδιο για την επίτευξη της αποστολής τους.
Τι είναι η εταιρική κοινωνική ευθύνη
Ο όρος Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη αναφέρεται στις ενέργειες των επιχειρήσεων που αποσκοπούν στην συμβολή αντιμετώπισης περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων, καθώς αναγνωρίζουν την ευθύνη που τους αναλογεί, απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον.
Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη μπορεί να κατηγοριοποιηθεί σε έξι κατηγορίες ανάλογα με τη φύση της ανάλογης πρωτοβουλίας-προγράμματος: Προώθηση Σκοπού, Μάρκετινγκ Σκοπού, Κοινωνικό Μάρκετινγκ, Εταιρική Φιλανθρωπία, Εταιρικός Εθελοντισμός, Κοινωνικά Υπεύθυνες Πρακτικές.
Η καινοτομία του efood
Στη χώρα μας, κορυφαίες εταιρείες κινητοποιούνται δυναμικά τα τελευταία χρόνια προς την ενίσχυση της κοινωνίας.
Το efood, με το πρόγραμμα Love Delivered, αξιοποίησε τη σύγχρονη τεχνολογία, δημιουργώντας έναν μηχανισμό προσφοράς για την ενίσχυση του κοινωνικού συνόλου, μέσω της ενεργοποίησης των χρηστών της πλατφόρμας του, οι οποίοι συμμετείχαν στις πρωτοβουλίες στήριξης οργανισμών και κοινωνικών σκοπών αντανακλώντας τη βασική αξία της εταιρείας «we care – νοιαζόμαστε».
Είναι χαρακτηριστικό πως τη χρονιά που πέρασε, χάρη στο Love Delivered, το efood προσέφερε συνολικά 273.000€ σε οργανισμούς και φορείς και εξασφάλισε 126.000 γεύματα σε οικογένειες που βρίσκονταν σε ανάγκη.
Σε συνεργασία με φιλανθρωπικές οργανώσεις, όπως το «Μαζί για το Παιδί», ο «Δεσμός», και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ και με περισσότερες από 10 ΜΚΟ, το efood στήριξε διαρκείς κοινωνικές ανάγκες, ενώ ενεργοποίησε τον μηχανισμό προσφοράς του κατά τη διάρκεια έκτακτων αναγκών, όπως οι πλημμύρες στη Θεσσαλία και οι πυρκαγιές στον Έβρο, δημιουργώντας τα προγράμματα όπως το «Προσφέρω Γεύματα» και «Fire Relief» σε μία προσπάθεια ενίσχυσης των κατοίκων των πληγέντων περιοχών, καθώς και των πυροσβεστών και διασωστών που ενεργούσαν κατά τη διάρκεια των ημερών έκτακτης ανάγκης.
Το efood βρίσκεται δίπλα στους καταναλωτές για περισσότερα από 12 χρόνια παρέχοντας υπηρεσίες που διευκολύνουν την καθημερινότητά τους. Τα τρία τελευταία χρόνια χαράζει με την ίδια δυναμική το δικό του δρόμο σε ό,τι αφορά στην κοινωνική συνεισφορά μέσω του προγράμματος εταιρικής ευθύνης, Love Delivered το βασίζεται στην αξία της εταιρείας we care - νοιαζόμαστε" και θα συνεχίσει να το κάνει προσφέροντας έμπρακτα στην κοινωνία.