Την παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου, Σπύρου Πασχάλη, ανακοίνωσε χθες η Attica Group, μιάμιση ημέρα μετά τον τραγικό θάνατο του 36χρονου στον Πειραιά, για τον οποίο αντιμετωπίζουν πλέον βαρύτατες ποινικές κατηγορίες υπάλληλοι της εταιρείας. Το ερώτημα, όμως, είναι αν θα τελειώσει εδώ η ανάληψη ευθυνών για αυτή την πρωτοφανή στα χρονικά της ακτοπλοΐας υπόθεση. Πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται να δούμε τις επόμενες ημέρες να παραιτείται και ο Κυριάκος Μάγειρας, κάτι που άλλωστε θα ήταν μια λογική εξέλιξη: στην ελαφρώς ασυνήθιστη διοικητική δομή της Attica Group, ο πραγματικά ισχυρός άνδρας είναι ο κ. Μάγειρας, που έχει θέση προέδρου με εκτελεστικές αρμοδιότητες.
-- Είναι πραγματικά αδιανόητο το έγκλημα στον Πειραιά και πέρα για πέρα αδιανόητες και αντιεπαγγελματικές οι ενέργειες των στελεχών της Attica Group, τόσο πριν όσο και μετά το θάνατο του άτυχου ανθρώπου.
Το παζάρι για τα διόδια
Τις επόμενες ημέρες θα γίνει η συνάντηση του υπουργού υποδομών Χρήστου Σταϊκούρα με τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητόδρομων με θέμα την αύξηση των διοδίων, η οποία ήταν προγραμματισμένη για χθες, αλλά λόγω του συναγερμού του κρατικού μηχανισμού ώστε να αντιμετωπιστούν οι φυσικές καταστροφές αναβλήθηκε. Ωστόσο οι δύο πλευρές είναι σε διαρκή επαφή και όπως μαθαίνει η στήλη οι πιέσεις των παραχωρησιούχων είχαν αποτέλεσμα. Όπως όλα δείχνουν, στην επόμενη συνάντηση θα συμφωνηθεί μια αύξηση της τάξης του 4% που θα ισχύσει αμέσως μετά και την ολοκλήρωση του δεύτερου γύρου των περιφερειακών - δημοτικών εκλογών στις 15 Οκτωβρίου.
-- Από αρχές του 2024 ενδεχομένως να μειωθεί και ο ΦΠΑ από 24% σε 13%, ώστε η όποια αύξηση να μη φανεί στον χρήση των διοδίων. Οι παραχωρησιούχοι δικαιούνταν αυξήσεις της τάξης του 12% από τις αρχές του 2023 λόγω της αύξησης του πληθωρισμού με σημείο αναφοράς τον Σεπτέμβριο του 2022. Λόγω των εκλογών πήγαν πίσω, ενώ και μετά τις εκλογές ο νέος υπουργός υποδομών αντιστεκόταν σθεναρά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Τελικά όλοι έβαλαν νερό στο κρασί τους. Οι παραχωρησιούχοι με μικρότερες αυξήσεις σε σχέση με ότι προβλέπουν οι συμβάσεις τους, ενώ ο υπουργός Σταϊκούρας αντιλήφθηκε ότι δεν μπορούσε άλλο να παίζει καθυστέρηση, αφού σε όλη την Ευρώπη έγιναν αυξήσεις στα διόδια λόγω του πληθωρισμού αλλά και γιατί ο ίδιος επέτρεψε σε άλλες εποπτευόμενες μεταφορικές υποδομές (Fraport, ΔΑΑ, λιμάνια κ.α) τιμαριθμικές αναπροσαρμογές στα τέλη χωρίς ιδιαίτερη αντίσταση.
-- Εμείς οι χρήστες των διοδίων, πάντως, που κοιτάμε την τσέπη μας του «χρωστάμε» αυτό το ολιγόμηνο «πάγωμα» στις αυξήσεις για κάθε διέλευση.
Η κακοκαιρία συμπαρέσυρε και τη ΔΕΘ
Υπό το βάρος των μεγάλων καταστροφών και των απωλειών σε ανθρώπινες ζωής, για πρώτη φορά αναβλήθηκε η καθιερωμένη ομιλία και συνέντευξη τύπου του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ. Δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς. Η ΔΕΘ σηματοδοτεί παραδοσιακά την πανηγυρική εκκίνηση της νέας σεζόν, με την παρουσίαση των οικονομικών και άλλων κυβερνητικών προτεραιοτήτων, κάτι που φέτος ήταν αδύνατο να γίνει δεδομένων των εξελίξεων. Μετά την ανακοίνωση της απόφασης του πρωθυπουργού για την αναβολή της επίσκεψής του, η μια μετά την άλλη εταιρικές και άλλες εκδηλώσεις ακυρώθηκαν και ακυρώνονται. Περιττό να σημειώσουμε την αναστάτωση και τις ζημιές για ξενοδοχεία και πολλούς άλλους επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης αλλά και για εταιρείες που είχαν ετοιμάσει τα πάντα για την παρουσία τους στη ΔΕΘ.
-- Δεν έχει αποφασιστεί ακόμα αν την επόμενη εβδομάδα θα γίνει η ομιλία του πρωθυπουργού ή αν ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα επιλέξει μόνο τη συνέντευξη τύπου προκειμένου να απαντήσει σε κάθε ερώτηση και να αναφερθεί στον σχεδιασμό του για τις μεταρρυθμίσεις και τον εκσυγχρονισμό του κράτους.
Η νέα εταιρεία του Φουρθιώτη
Σχεδόν ένα χρόνο μετά την δικαστική περιπέτεια που είχε ο Μένιος Φουρθιώτης για τις στημένες επιθέσεις στο σπίτι που έμενε, όπου του επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 26 μηνών με αναστολή, όλα δείχνουν ότι θέλει να κάνει μία νέα αρχή στον χώρο των media. Χθες συστάθηκε η Ραδιοδιαφημιστική Μονοπρόσωπη ΙΚΕ με μοναδικό μέτοχο τον πρώην τηλεπαρουσιαστή. Το τι ακριβώς θα κάνει η νέα εταιρεία είναι λίγο θολό καθώς στις δραστηριότητες της έχει βάλει περί τις πενήντα που αγγίζουν πέρα από τα media, τον χώρο του marketing και τις δραστηριότητες εταιρειών χαρτοφυλακίου. Αν ξεχωρίσαμε μία από τις πολλές δραστηριότητες είναι η Παροχή Επιχειρηματικών Συμβουλών και άλλων Συμβουλών Διαχείρισης.
Η Ελλάδα στην Πρωτοβουλία των Τριών Θαλασσών
Οι δυσάρεστες εξελίξεις δεν επέτρεψαν στο να δοθεί δημοσιότητα σε μία σημαντική διπλωματική επιτυχία της Ελλάδας. Από χθες η χώρα μας είναι το 13ο μέλος της Πρωτοβουλίας των Τριών Θαλασσών στην οποία ήδη συμμετέχουν 12 κράτη της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, μέλη της Ε.Ε. που βρίσκονται ανάμεσα στην Βαλτική, την Μαύρη Θάλασσα και την Αδριατική. Το πολιτικό αυτό κλαμπ έχει στόχο να προωθήσει την ατζέντα της περιοχής στις Βρυξέλλες ενώ έχει αναβαθμιστεί τα τελευταία χρόνια με στόχο της ενεργειακή απεξάρτηση της περιοχής από την Ρωσία. Για την Ελλάδα η είσοδος της στη συμμαχία είναι σημαντική και στρατηγική, καθώς ένα από τα βασικά projects που προωθεί είναι η Via Carpathia, ένας αυτοκινητόδρομος υψηλής ταχύτητας που θα ενώνει την το λιμάνι Klaipeda της Λιθουανίας από τον Βορρά με αυτό της Θεσσαλονίκης στον Νότο.
Μέτρα για τη βενζίνη
Ένα πολύ λεπτό θέμα της αγοράς καυσίμων φαίνεται ότι θα αγγίξει η Επιτροπή Ανταγωνισμού με την κανονιστική παρέμβαση που θα δημοσιεύσει τον επόμενο μήνα: τα αποθέματα ασφαλείας. Δεν είναι ευρύτερα γνωστό, αλλά η Ελλάδα, σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, ουσιαστικά είναι μια περίκλειστη αγορά μέσα στην ενιαία αγορά της Ευρώπης: σε όσους θέλουν να φέρουν, για παράδειγμα, φθηνή βενζίνη από τη γειτονική Βουλγαρία επιβάλλονται βαρύτατα κόστη για την τήρηση των εθνικών αποθεμάτων ασφαλείας, με αποτέλεσμα να γίνεται ασύμφορη η εισαγωγή και να διατηρούν τον πλήρη έλεγχο της αγοράς οι εγχώριοι προμηθευτές. Η Επιτροπή αφήνει να εννοηθεί ότι θα ζητήσει αλλαγή αυτού του καθεστώτος, τονίζοντας ότι η κανονιστική παρέμβαση θα περιλάβει «ζητήματα αναφορικά με την τήρηση αποθεμάτων ασφαλείας και άλλων πιθανών φραγμών εισόδου και ανάπτυξης της αγοράς και τη διατήρηση υψηλού περιθωρίου κέρδους από τις επιχειρήσεις του κλάδου». Ουσιαστικά, με αυτές τις διατυπώσεις περιγράφει μια προσπάθεια ανοίγματος της αγοράς στον ανταγωνισμό που δεν θα αρέσει καθόλου στους ισχυρούς των καυσίμων…
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.