Η οικονομία πάει καλά, οι επιχειρήσεις ακόμα καλύτερα και ο ανταγωνισμός για την προσέλκυση και διατήρηση στελεχών μεγάλος, οπότε είναι απολύτως λογική η μέριμνα των εταιριών να προσφέρουν ανταγωνιστικές αμοιβές και παροχές για να «δέσουν» τα στελέχη τους. Όμως, το πρόγραμμα απόκτησης κατοικίας που θα θεσπίσει η Lamda Development για τα Εκτελεστικά Μέλη του Δ.Σ., δηλαδή για τον CEO της εταιρείας, Οδυσσέα Αθανασίου, που είναι το μόνο εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ., έχει μια πρωτοτυπία, καθώς δεν είναι και πολύ συνηθισμένο μια εταιρεία να πουλά διαμερίσματά της σε στελέχη της με προνομιακούς όρους. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, ο δικαιούχος θα έχει τη «δυνατότητα απόκτησης κατοικίας στο Ελληνικό, με πίστωση του τιμήματος σε 15 ισόποσες ετήσιες δόσεις και μέγιστο ποσό ετήσιας δόσης το 40% των καθαρών ετήσιων αποδοχών του δικαιούχου. Θα έχει διάρκεια 10 ετών, ενώ θα ισχύουν οι συνήθεις όροι εξασφαλίσεων και θα περιλαμβάνει όρους και δεσμεύσεις που σχετίζονται με τη διατήρηση ή μη της εργασιακής σχέσης».
-- Το bonus απόκτησης κατοικίας στο Ελληνικό εμπεριέχει ακούσια έναν έντονο συμβολισμό, καθώς έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που συζητείται στην αγορά: ότι το real estate πάει... σφαίρα στο project του Ελληνικού, ωστόσο πέραν τούτου πολύ λίγα πράγματα προχωράνε με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Στο πλαίσιο αυτό, μάλλον είναι πολύ πιο δελεαστικό ένα… «διαμερισματάκι» στο Ελληνικό από το να αποκτήσεις μετοχές της Lamda Develpment, αναμένοντας τα μακροπρόθεσμα οφέλη και κέρδη της επένδυσης στο Ελληνικό.
Το μυστικό της επιτυχίας
Το μυστικό της… επιτυχίας κλήθηκε να αποκαλύψει ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα, Γιώργος Περιστέρης, στη χθεσινή Γενική Συνέλευση των μετόχων της εταιρείας. Ο κ. Περιστέρης ρωτήθηκε από μετόχους ποιο είναι το μυστικό της επιχειρηματικής επιτυχίας του ομίλου σε όλους τους κλάδους που δραστηριοποιείται (Κατασκευή, Παραχωρήσεις, ΑΠΕ, συμβατική ηλεκτρική ενέργεια, περιβάλλον κ.α.) δεδομένου ότι στους περισσότερους είναι leader και στους υπόλοιπους έχει πολύ καλή τοποθέτηση. Ο κ. Περιστέρης μάλλον απογοήτευσε, καθώς δεν αποκάλυψε κανένα μυστικό. «Η καλή πορεία οφείλεται στο εκπαιδευμένο προσωπικό του ομίλου, στην εμπειρία που διαθέτει, στη χαμηλή μας δανειακή μόχλευση και στην εμπιστοσύνη που εμπνέουμε στις τράπεζες», ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως «η σχέση εμπιστοσύνης κτίστηκε όταν στην περίοδο της κρίσης δεν βγάλαμε ούτε ένα ευρώ στο εξωτερικό από τα διαθέσιμά μας, στηρίζοντας το τραπεζικό σύστημα, κόντρα στις παροτρύνσεις των διεθνών μετόχων μας». Τέλος, σημείωσε ότι «η συνέπεια και η φήμη της εταιρείας αποδεικνύεται από το γεγονός ότι όποιος ξένος όμιλος έχει εξετάσει να επενδύσει κεφάλαια στην Ελλάδα έχει ζητήσει τη συνεργασία μας».
Επιτάχυνση Ηρακλή ΙIΙ ζητά ο Αλ. Εξάρχου
Την ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών για την ενεργοποίηση του Ηρακλή ΙΙΙ, επισήμανε ο Αλέξανδρος Εξάρχου, ένας εκ των τριών της Thrivest, συζητώντας με δημοσιογράφους στο πλαίσιο εκδήλωσης του Economist. Ο κ. Εξάρχου υπογράμμισε ότι το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί για τη συγχώνευση της Παγκρήτιας Τράπεζας με την Τράπεζα Αττικής εφαρμόζεται κανονικά, με απώτερο μεγάλο στόχο τη δημιουργία του 5ου τραπεζικού πυλώνα. Ωστόσο, υπογράμμισε, ότι είναι σημαντικό να προχωρήσει άμεσα ο Ηρακλής ΙΙΙ, ο οποίος θα ολοκληρώσει την εξυγίανση κυρίως των μικρότερων τραπεζών, κάτι που θα λειτουργήσει θετικά και στην προσπάθεια ανάκτησης της επενδυτικής βαθμίδας.
-- Το αίτημα για τον Ηρακλή ΙΙΙ, πάντως, στηρίζει η Τράπεζα της Ελλάδος, γεγονός που δημιουργεί αισιοδοξία ότι μετά τις εκλογές το ζήτημα θα μπει γρήγορα σε τάξη. Όπως σημείωσε ο διοικητής της ΤτΕ, Γιάννης Στουρνάρας, σε πρόσφατη συνέντευξή του: «το σύστημα “Ηρακλής” που έδωσε εγγυήσεις για ένα κομμάτι των δανείων που τιτλοποιήθηκαν στις συστημικές τράπεζες πρέπει να δοθεί, με τους ίδιους βεβαίως όρους, και στις μικρότερες για να μπορέσουν ν’ ανταγωνιστούν τις μεγάλες με ίδιους όρους».
Το deal των ραδιοταξί
Δύο ιστορικά ραδιοταξί της Αθήνας, το ΕΛΛΑΣ και το ΙΚΑΡΟΣ, ένωσαν τις δυνάμεις τους κάτω από το σήμα της ΕΛΛΑΣ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο σχήμα, όπου θα συνεργάζονται πάνω από 1.000 ταξί της πρωτεύουσας είναι συνέχεια των κινήσεων συγκέντρωσης του κλάδου. Οι παλαιότεροι θα θυμούνται ότι το ραδιοταξί ΕΛΛΑΣ προέκυψε από την συνένωση των δυνάμεων τριών ισχυρών ραδιοταξί (Πρόοδος, Αετός, Άρης) που μεσουρανούσαν έως τις αρχές τις δεκαετίας του ‘90. Δεν είναι όμως η μόνη εξέλιξη στον κλάδο αυτό το διάστημα. Σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης, το επόμενο διάστημα αναμένεται είσοδος και νέου παίκτη στο digital ο οποίος θα έρθει να ανταγωνιστεί Freenow, Uber και Taxiplon.
Οι κλασικοί δρόμοι του Γρηγόρη
Κλασικοί Δρόμοι Α.Ε. Αυτή είναι η πλέον πρόσφατη, χθεσινή, εταιρεία που συνέστησε η ομάδα που τρέχει τη Γρηγόρης Μικρογεύματα. Το βασικό της αντικείμενο είναι οι υπηρεσίες παροχής γευμάτων και ποτών από κυλικεία που βρίσκεται σε αεροδρόμια, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους δημόσιους χώρους και ακολουθούν άλλοι παρεμφερείς σκοποί. Το μετοχικό κεφάλαιο διαμορφώνεται σε 50.000 ευρώ και μέτοχοι με 60% είναι Γρηγόρης ΑΒΕΕ Τροφίμων και με 40% η Rues Classiques Μονοπρόσωπη Α.Ε., η οποία συστάθηκε πρόσφατα και έχει και αυτή ως μοναδικό της μέτοχο την εταιρεία Γρηγόρης.
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.