Στους αντίποδες της αστραφτερής πλευράς της εξουσίας και της δύναμης που εμπεριέχει η ενασχόληση με την πολιτική βρίσκεται μια αδιανόητα άχαρη πλευρά που απαιτεί ατελείωτες ώρες ενασχόλησης από τους πολιτικούς, για συναντήσεις, επισκέψεις και συζητήσεις χωρίς κανένα νόημα, οι οποίες δοκιμάζουν τις αντοχές του νευρικού συστήματος και του ψυχισμού ενός ανθρώπου. Για παράδειγμα, την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, συνάντησε στο γραφείο του στα Τρίκαλα, και μάλιστα μετά από δική του πρόσκληση, τον πρόεδρο του Συνδέσμου Υδραυλικών Τρικάλων με αντικείμενο την αναζήτηση τρόπων… εξοικονόμησης ενέργειας για τη θέρμανση των οικιών ενόψει του επερχόμενου χειμώνα! Όπως διαβάζουμε στον τοπικό τύπο, οι υδραυλικοί κατέθεσαν προτάσεις οι οποίες πρόκειται να αξιολογηθούν από τον υπουργό και μάλιστα θα ακολουθήσει νέα συνάντησή τους, αυτή τη φορά στο υπουργείο στην Αθήνα, προκειμένου να συζητηθούν αναλυτικότερα οι προτάσεις και να αξιολογηθούν με τη συμμετοχή αρμόδιας επιτροπής! Και πού να μπούμε και στην κανονική προεκλογική περίοδο...
-- Μέσα σε όλη αυτή την τοξική ατμόσφαιρα στην πολιτική και κοινωνική ζωή της χώρας, υπάρχει ένας άνθρωπος που φαίνεται πως κατορθώνει να παραμένει χαρούμενος και ευτυχισμένος κάνοντας τη δουλειά του. Ο λόγος για τον Άδωνι Γεωργιάδη, υπουργό Ανάπτυξης, που μετά το επικοινωνιακό καλάθι που πέτυχε με το καλάθι του νοικοκυριού έχει πάρει φόρα και ετοιμάζει καλάθια για όλους. Ο υπουργός έχει ανακοινώσει καλάθι για διαβητικούς αλλά και για άτομα που αντιμετωπίζουν χρόνια προβλήματα υγείας και συνεχίζει με ένα... εορταστικό καλάθι! Η στήλη για να συμβάλει στον δημιουργικό οίστρο του καλού υπουργού επισημαίνει ότι λίγο μετά τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά έχουμε στις 14 Φεβρουαρίου την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου και ίσως θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα ειδικό καλάθι για τους ερωτευμένους, με τα βασικά είδη που απαιτούνται για τις περιστάσεις αυτές.
-- Σημειώνεται ότι όταν ο κ. Γεωργιάδης δεν σχεδιάζει καλάθια παίρνει το μαστίγιό του και κυνηγά… καπιταλιστές. Όπως δήλωσε την προηγούμενη εβδομάδα: «Δεν πρόκειται να αφήσουμε τον καταναλωτή ούτε μια εβδομάδα μόνο του, κάθε εβδομάδα θα είμαστε στις αλυσίδες, κάθε εβδομάδα θα πιέζουμε να πέσουν οι τιμές. Εάν κάποια πάει να αυξήσει τις τιμές θα είμαστε εκεί για τον ανάποδο λόγο, δε θα διστάσω να το κάνω, να το ξέρουν αυτό όλοι, εδώ δεν παίζουμε. Εδώ θα γλιτώσουμε χρήματα στους καταναλωτές ο κόσμος να χαλάσει, τέρμα. Λοιπόν το εργαλείο δουλεύει».
-- Εγκρίθηκε την περασμένη εβδομάδα από το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού και αυτή την εβδομάδα θα κοινοποιηθεί στα οκτώ ενδιαφερόμενα σχήματα. Το σχέδιο ήταν να παραδοθεί στους ενδιαφερόμενους την περασμένη Παρασκευή αλλά υπήρχε ένα κενό: το ύψος του διοδίου. Όπως έχει γράψει το BD η κυβέρνηση έχει αποκλείσει τα μεταβλητά διόδια και έχει προκριθεί η πρόταση για ενιαίο διόδιο έως 2,6 ευρώ, χαμηλότερα δηλαδή από τα 2,8 ευρώ που πληρώνουν σήμερα οι χρήστες του αυτοκινητόδρομου. Η καθυστέρηση οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαβουλεύσεις συνεχίζονται για το ύψος του διοδίου. Αντικείμενο είναι η περαιτέρω μείωση του τέλους, ίσως και κάτω από τα 2,6 ευρώ. Όμως, κοντός ψαλμός αλληλούια. Οι διεκδικητές θα λάβουν τη σύμβαση με συμπληρωμένο το κενό και αμέσως μετά θα «ανάψουν» τα κομπιουτεράκια για να προετοιμάσουν την οικονομική τους προσφορά.
-- Το ερώτημα είναι κατά πόσο θα μπορέσει να προχωρήσει μια τόσο μεγάλη και σημαντική σύμβαση με τη χώρα να μετρά μήνες μέχρι τις εκλογές. Αρκετοί είναι αυτοί που εκτιμούν ότι πολύ δύσκολα θα δούμε την ολοκλήρωση της διαδικασίας πριν τις εκλογές.
-- Ελήφθησαν οι απαραίτητες εγκρίσεις από το υπουργείο Υποδομών και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την πώληση του 20,5% που κατέχει η Avax στη Γέφυρα ΑΕ στους άλλους δύο εταίρους Vinci και Ακτωρ και οι υπογραφές θα «πέσουν» αυτή την εβδομάδα. Η Αvax θα εισπράξει περί τα 60 εκατ. ευρώ και θα πάρει μεγάλη χρηματοοικονομική ανάσα, γιατί μέχρι τώρα οι κακές γλώσσες λένε ότι έβγαζε μετά δυσκολίας εγγυητικές για τα έργα τα οποία διεκδικούσε και αυτές όταν έμπαιναν στο ταμείο της χρήματα από προκαταβολές έργων που εκτελούσε.
-- Μέχρι τώρα ήταν γνωστές οι αντιδράσεις για τον σταθμό Εξαρχείων στη χάραξη της νέας γραμμής 4 του Μετρό Άλσος Βεΐκου - Γουδί. Εκείνο που δεν είναι ευρέως γνωστό είναι οι αντιδράσεις και για τον σταθμό Ευαγγελισμός της γραμμής 4, ο οποίος βρίσκεται κοντά με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμός της γραμμής 3 του Μετρό. Ο νέος σταθμός θα βγαίνει στο πάρκο Ριζάρη το οποίο έχει «υιοθετηθεί» από το ίδρυμα Νικόλαου Δ. Πατέρα, καθώς το 2010 το ίδρυμα, με μια γενναία χορηγία, ανακαίνισε το πάρκο των 15 στρεμμάτων με τη φύτευση δέντρων, πρασίνου, τη δημιουργία διαδρόμων περιπάτου και την αντικατάσταση του φωτισμού. Το ίδρυμα του γνωστού εφοπλιστή έχει προσφύγει στο ΣτΕ με αίτημα να μην περάσει μέσα από το πάρκο το Μετρό, Στο συγκεκριμένο αίτημα, το ίδρυμα έχει τη συμπαράσταση και αρκετών κατοίκων της περιοχής. Η αγωνία για την απόφαση του ΣτΕ είναι μεγάλη για την Αττικό Μετρό και τους εργολάβους, καθώς ο συγκεκριμένος σταθμός θεωρείται κομβικός για το σύνολο του έργου.
-- Πραγματικά το Πάρκο Ριζάρη είναι ένα υπέροχο πάρκο, ένας πνεύμονας πρασίνου στο κέντρο της πόλης και η Αθήνα δεν έχει κάτι αντίστοιχο να επιδείξει. Ωστόσο, το να κατασκευαστεί ένας σταθμός μετρό αποτελεί στρατηγικής σημασίας υποδομής για την πόλη, όχι μόνο για εμάς αλλά και για τις γενιές που θα ακολουθήσουν.
-- Οπότε μένει να δούμε αν τα δέντρα του πάρκου Ριζάρη είναι σημαντικότερα από τα δέντρα της πλατείας Εξαρχείων.
-- Ακόμα χαμηλότερα, στα 5,90 ευρώ (-1,1%) διολίσθησε η μετοχή της Epsilon Net την Παρασκευή, στον απόηχο του μεγάλου deal με την Εθνική Τράπεζα. Υπενθυμίζεται ότι η Εθνική απέκτησε το 7,5% της Epsilon Net στην τιμή των 7,4 ευρώ ανά μετοχή με option αγοράς ακόμα 7,5% μελλοντικά. Η αγορά πάντως δεν φαίνεται να έχει πειστεί ή κατανοήσει πλήρως την επιχειρηματική λογική της συμφωνίας.
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.