ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Access Fashion

Ενίσχυση εξωστρέφειας στον κλάδο ένδυσης μέσα από διεθνείς εκθέσεις

Παραγγελίες ύψους 5 εκατ ευρώ έχουν εξασφαλίσει μέχρι στιγμής φέτος δεκάδες ελληνικές εταιρείες κατασκευής ρούχων, χάρη στην συμμετοχή τους σε διεθνείς έκθεσης μόδας.

Δεκάδες επιχειρήσεις κατασκευής ενδυμάτων συμμετείχαν σε διεθνείς εκθέσεις μέσα στο 2023, εξασφαλίζοντας παραγγελίες σημαντικής αξίας κι ενισχύοντας την εξωστρέφεια του κλάδου, σε μία δύσκολη συγκυρία. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Έτοιμου Ενδύματος, 12 επιχειρήσεις συμμετείχαν σε δύο από τις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις μόδας μόνο το τελευταίο δίμηνο, την Munich Fabric Start, τον Ιούλιο στο Μόναχο, και την Momad Metropolis στην Μαδρίτη στα μέσα του Σεπτεμβρίου, πραγματοποιώντας συνολικά 452 συναντήσεις με ξένους και Έλληνες αγοραστές και κατοχυρώνοντας παραγγελίες συνολικού ύψους 1,85 εκατ ευρώ.

Η συμμετοχή των εταιρειών στάθηκε δυνατή χάρη στην στήριξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης. Συνολικά δε το 2023, οι δύο οργανισμοί ενίσχυσαν μέσω του ΣΕΠΕΕ 36 επιχειρήσεις, οι οποίες συμμετείχαν σε 5 διεθνείς εκθέσεις, εξασφαλίζοντας παραγγελίες συνολικού ύψους 5 εκατ ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος είναι η πέμπτη συνεχόμενη χρονιά που συμμετέχει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με τον ΣΕΠΕΕ, στις δύο εκθέσεις του εξωτερικού και η τρίτη χρονιά που στηρίζει την έκθεση της Αθήνας, η οποία αφορά κυρίως στην εγχώρια αγορά. Ωστόσο, είναι προφανές ότι η συμμετοχή αυτή αποδίδει καρπούς, καθώς οι επιχειρήσεις του κλάδου κερδίζουν διαρκώς έδαφος στο εξωτερικό, χάριν στην υψηλή ποιότητα και την αισθητική των ελληνικών προϊόντων.

Σημειώνεται ότι στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δραστηριοποιούνται περίπου 1.000 επιχειρήσεις ένδυσης/κλωστοϋφαντουργίας, δηλαδή ποσοστό 44% του συνόλου, οι οποίες απασχολούν 12,000 εργαζόμενους (48% των εργαζόμενων των κλάδων) και πραγματοποιούν εξαγωγές ύψους 1,4 δισ ευρώ ετησίως (70% επί του συνόλου).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έτος σταθεροποίησης κι ανόδου του 2024 για την αλυσίδα Toi & Moi

Η αλυσίδα γυναικείων ενδυμάτων διαβλέπει προοπτικές επαναφοράς σε κερδοφορία φέτος, μετά από ένα έτος μείωσης πωλήσεων και ζημίων. Διατηρεί 20 σημεία πώλησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πέντε καταστήματα στο δίκτυο της JD Sports και σχέδια για νέα επέκταση

Ο βρετανικός όμιλος τροφοδοτεί την ανάπτυξη του μέσω του ανοίγματος νέων σημείων διεθνώς. Άνοιξε 83 νέα καταστήματα το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης, αυξάνοντας τα έσοδα του κατά 5% συγκριτικά με πέρσι.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενισχυμένες οι πωλήσες της Shop & Trade, οι τόκοι πίεσαν την κερδοφορία

Η εταιρεία προσδοκά καλύτερες επιδόσεις φέτος. Ποντάρει στην αποδοτικότητα της εφοδιαστικής της αλυσίδας και σε συνεργασίες με ξένα σήματα, όπως τα υποδήματα Birkenstock που είχαν αύξηση πωλήσεων 150% το 2023.
LEVI'S
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σημαντική αύξηση πωλήσεων και κερδών για τη Levi's στην Ελλάδα

Η ομαλοποίηση της αγοράς αλλά και το επικαιροποιημένο μοντέλο ανάπτυξης στην Ευρώπη συνέβαλαν στις θετικές επιδόσεις της ελληνικής θυγατρικής της δημοφιλούς αμερικανικής φίρμας jeans το 2023.
Pepco
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πιέζονται διεθνώς οι πωλήσεις της Pepco, δύο νέα καταστήματα στην Ελλάδα

Η επέκταση του δικτύου καταστημάτων θα τροφοδοτήσει την ανάπτυξη στην Ελλάδα και το 2025, παρά τα αυξανόμενα κόστη αγορών και μεταφοράς εμπορευμάτων. Μειώθηκαν οι πωλήσεις του ομίλου το δ' τρίμηνο.