ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA

Κρητικός: Κοντά στα 500 εκατ. ο τζίρος, «χτυπάει» την 6η θέση στην αγορά

Αύξηση 18% στις πωλήσεις το 2022 για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ, με ώθηση από την εξαγορά της Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες Α.Ε. Από τις λίγες εταιρείες του κλάδου που είχαν αύξηση κερδών (10%).

Μέχρι το 2000 η αλυσίδα ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ήταν παντελώς άγνωστη σε όσους δεν είχαν επισκεφθεί την Αίγινα. Η εταιρεία που δημιούργησε το 1948 ο Ανδρέας Κρητικός παρέμενε στα στενά όρια του νησιού για περισσότερο από μισό αιώνα. Ακόμη και στην δεύτερη γενιά, τα αδέλφια Άγγελος, Νεκτάριος και Δημήτρης που έφτιαξαν το πρώτο μεγάλο κατάστημα στην Αίγινα το 1983, χρειάστηκαν αρκετά χρόνια για να πάρουν απόφαση να επεκταθούν εκτός Αίγινας. Η αρχή έγινε στο γύρισμα της χιλιετίας με 5 καταστήματα στα γειτονικά νησιά του Αργοσαρωνικού και τα υπόλοιπα είναι ιστορία, κυρίως εξαγορών και πολλαπλασιασμού των μεγεθών.

Η εταιρεία των τριών αδελφών (ελέγχει ο καθένας τους το 33,3%) «σκαρφάλωσε» μόλις το 2015 στην πρώτη δεκάδα των μεγάλων σούπερ μάρκετ της χώρας και πλέον βρίσκεται στην έβδομη θέση με βάση τα μεγέθη του 2022 και σύντομα εκτιμάται ότι θα αφήσει πίσω της και την Πέντε Α.Ε. (σούπερ μάρκετ Γαλαξίας) η οποία δείχνει να έχει «βαλτώσει» στα επίπεδα των 500 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια.

Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός διαμορφώθηκε σε 497,8 εκατ. ευρώ το 2022 βελτιωμένος κατά 78 εκατ. ευρώ ή 18,6% συγκρινόμενος με το 2021. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 24% στα 116 εκατ. ευρώ ενώ τα προ φόρων κατά 10,07% στα 3,5 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο αποτελεσμάτων μετά από φόρους παρατηρήθηκε μία μείωση κατά 10,1% σε σχέση με το 2021 στα 2,13 εκατ. ευρώ.

Στο εξεταζόμενο διάστημα, η εταιρεία αύξησε τα ίδια κεφάλαια της σε 18,07 εκατ. ευρώ συγκρινόμενα με το 2021 που είχαν διαμορφωθεί σε 16,56 εκατ. ευρώ. Τα θετικά μεγέθη της περασμένης χρονιάς καθώς και των προηγούμενων χρήσεων επέτρεψαν στο Διοκητικό Συμβούλιο να εισηγηθεί την διανομή μερίσματος ύψους 780 χιλ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι οι αμοιβές των μελών του Δ.Σ. αυξήθηκαν κατά 30% περίπου στα 132 χιλ. ευρώ, ενώ την ίδια ώρα οι αμοιβές των διευθυντικών στελεχών μειώθηκαν σε 490 χιλ. ευρώ από 537 χιλ. ευρώ το 2021.

Η σημαντική αύξηση των πωλήσεων και γενικότερα των μεγεθών του 2022 οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εξαγορά του ομίλου σούπερ μάρκετ Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες Α.Ε., η οποία ενίσχυσε σημαντικά την παρουσία της στην Βόρεια Ελλάδα και την Κρήτη. Συγκεκριμένα με την κίνηση αυτή ενέταξε στο δυναμικό της 52 εταιρικά καταστήματα του ομίλου, ενώ προχώρησε και στην διαχείριση των εμπορικών σημάτων Ελληνικά Μάρκετ, Πρόοδος Μάρκετ, Ήλιος Μάρκετ και Γρήγορα, μαζί με το ευρύτερο δίκτυο franchise των 350 περίπου καταστημάτων τους.

Παράλληλα, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός προχωράει στη σταδιακή ενσωμάτωση των καταστημάτων του ομίλου Σούπερ Μάρκετ Μαθιουδάκης σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο. Πλέον ο όμιλος λειτουργεί δίκτυο με περίπου 830 καταστήματα, διαθέτει 8 κέντρα διανομής και απασχολεί 3.023 εργαζόμενους (από 2.460 που ήταν στα τέλη Δεκεμβρίου του 2021).

Για την τρέχουσα χρήση η διοίκηση της εταιρείας αναφέρει ότι συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία, επενδύοντας και φέτος στην δημιουργία νέων καταστημάτων, κυρίως σε περιοχές όπου έχει μικρή ή και καθόλου παρουσία, καθώς και στον εκσυγχρονισμό των ήδη υφιστάμενων. Παράλληλα, όπως σημειώνει στην τοποθέτηση της που συνοδεύει την οικονομική έκθεση του 2022, «οι προοπτικές για το 2023 διαφαίνονται πολύ θετικές λαμβάνοντας υπόψη την επιτυχημένη πορεία των τελευταίων ετών και το συνεχώς αυξανόμενο καταναλωτικό κοινό που ανταποκρίνεται στην πολιτική της εταιρείας, που αφορά την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών με ποιοτικά προϊόντα στην καλύτερη τιμή».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Lidl-store
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Lidl: Εδραιώθηκε στη δεύτερη θέση της αγοράς, συνεχίζει τις επενδύσεις

Μεγάλο κέντρο logistics στην Ελευσίνα με επένδυση 100 εκατ. και νέα καταστήματα από τη γερμανική αλυσίδα. Για πρώτη φορά δηλώνεται από τη διοίκηση ότι ανέβηκε στη δεύτερη θέση της ελληνικής αγοράς.
AB Basilopoulos, Super Market
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σταθερές οι πωλήσεις το 2023, σε πορεία μετάβασης η ΑΒ Βασιλόπουλος

Τα προσαρμοσμένα EBITDA ανήλθαν σε 132 εκατ., στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα σταθεροποίηση της απόδοσης, καθώς το ποσοστό λειτουργικής κερδοφορίας παρέμεινε αμετάβλητο.