Σημαντικά βελτιωμένα ήταν τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου Inditex (Zara) στο πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης (Φεβρουάριος-Ιούλιος 2019), με τις ενοποιημένες πωλήσεις να ενισχύονται κατά 7% συγκριτικά με πέρσι, αγγίζοντας τα 12,8 δισ. ευρώ. Στην Ελλάδα, ο όμιλος πέτυχε εκρηκτική αύξηση κερδών κατά 115%, στη χρήση που έληξε τον Ιανουάριο 2019.
Η αύξηση των πωλήσεων σε συγκρίσιμα μεγέθη φθάνει το 5% και αφορά στον κύκλο εργασιών όλων των αλυσίδων που ο όμιλος ελέγχει (με ναυαρχίδα την Zara) αλλά και την online παρουσία τους.
Στη βάση του καλύτερου ελέγχου των λειτουργικών του δαπανών, ο όμιλος πέτυχε την αύξηση των μεικτών κερδών κατά 7%, στα 7,3 δις. ευρώ αλλά και των καθαρών του κερδών κατά 10%, στα 1,5 δις. ευρώ. Περαιτέρω, εκτιμάται ότι στο διάστημα από 1ης Αυγούστου έως και 8 Σεπτεμβρίου 2019 οι πωλήσεις των πρώτων φθινοπωρινών συλλογών κινήθηκαν σε θετικό έδαφος διεθνώς, ενισχυόμενες κατά 8% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Στην Ελλάδα ο όμιλος λειτουργεί τις 7 από τις 8 συνολικά αλυσίδες του, και στο τέλος του Ιουλίου ο αριθμός των καταστημάτων τους ανήλθε σε 164, εκ των οποίων τα 47 είναι της αλυσίδας Zara.
Η πορεία του ισπανικού κολοσσού στην χώρα μας κρίνεται θετική, καθώς σύμφωνα με τον δημοσιευμένο ισολογισμό της Zara Hellas για την χρήση που έληξε στις 30 Ιανουαρίου 2019, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 11,5%, αγγίζοντας τα 241,62 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων εκτινάχθηκαν σε 14 εκατ. ευρώ, έναντι 6,5 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση κατά 115%.
Συνολικά ο όμιλος Inditex κατέγραψε ετήσιες πωλήσεις ύψους 517 εκατ. ευρώ στην χώρα μας, έναντι 480 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, αυξημένες κατά 8%, επιδεικνύοντας σαφή ανθεκτικότητα και προσαρμοστικότητα στις μεταβαλλόμενες ανάγκες και απαιτήσεις των Ελλήνων καταναλωτών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ευρώπη –εξαιρουμένης της Ισπανίας- παραμένει η σημαντικότερη αγορά για τον ισπανικό κολοσσό, συνεισφέροντας το 44% του συνολικού κύκλου εργασιών του, ενώ ακολουθεί η Ασία με 24%, η Αμερική με 16% και η Ισπανία με 15%. Η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι σε συγκρίσιμα μεγέθη, οι πωλήσεις του θα αυξηθούν στο τέλος της τρέχουσας χρήσης κατά 4%-6%, σε σχέση με πέρσι ενώ το σύνολο των επενδυτικών του δαπανών θα αγγίξει τα 1,4 δις. ευρώ, στην βάση της προσθήκης νέων καταστημάτων.