Για τον νέο ρόλο των ελληνικών τραπεζών μετά από μία μακρά περίοδο πρωτοφανούς κρίσης και αναδιάρθρωσης και για τη μεγάλη πρόοδο που έχει σημειώσει ο εγχώριος τραπεζικός κλάδος τα τελευταία χρόνια, μίλησε ο Ερνέστος Παναγιώτου, Γενικός Διευθυντής Μετασχηματισμού, Στρατηγικής & Διεθνών Δραστηριοτήτων της Εθνικής Τράπεζας, στο πλαίσιο του Fin Forum.
Ο ρόλος των τραπεζών δεν έχει αλλάξει στην ουσία του, καθώς οι τράπεζες παραμένουν στο επίκεντρο της οικονομίας με σκοπό να στηρίξουν τις ανάγκες και τα επενδυτικά σχέδια νοικοκυριών και επιχειρήσεων, σημείωσε ο ίδιος. Αυτό που εξελίσσεται, είναι ο τρόπος με τον οποίο οι τράπεζες καλούνται να επιτελέσουν το ρόλο τους, καθώς εξελίσσονται και το περιβάλλον γύρω τους και οι ανάγκες των πελατών τους. Οι πελάτες αναζητούν ξανά τράπεζες που θα σταθούν δίπλα τους ως συνεργάτες, είτε προσφέροντας προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, είτε αναλαμβάνοντας συμβουλευτικό ρόλο. Επίσης αναζητούν ταχύτητα και ευελιξία στην τραπεζική τους σχέση, την ώρα που η οικονομία στρέφεται προς ένα νέο, πιο βιώσιμο μοντέλο που θα είναι πιο φιλικό για το περιβάλλον και την κοινωνία, τόνισε ο κ. Παναγιώτου.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Παναγιώτου τόνισε τη μεγάλη αξία που προσδίδει στην Εθνική Τράπεζα η υλοποίηση του Προγράμματος Μετασχηματισμού, σημειώνοντας πως έχει ήδη ολοκληρωθεί μία πρώτη φάση αντιμετώπισης προκλήσεων του παρελθόντος και έχουν τεθεί γερές βάσεις για να παραμείνει η τράπεζα ανταγωνιστική στο νέο ψηφιακό περιβάλλον. Η Εθνική Τράπεζα βρίσκεται πλέον σε μία δεύτερη φάση μετασχηματισμού, με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη, στην ενίσχυση της εμπειρίας των πελατών, στις στρατηγικές συνεργασίες και στα θέματα ESG.
Μέσα από τον μετασχηματισμό της η Εθνική Τράπεζα αντιμετωπίζει τις προκλήσεις και αξιοποιεί τις ευκαιρίες που αναδεικνύονται στον χρηματοπιστωτικό κλάδο και την ευρύτερη οικονομία.
Σε ό,τι αφορά την υιοθέτηση της ψηφιακής τεχνολογίας, ο κ. Παναγιώτου επισήμανε την εξαιρετικά σημαντική μετάβαση που έχει πετύχει η Εθνική Τράπεζα στη χρήση των ψηφιακών καναλιών. Τους τελευταίους 12 μήνες, 2,8 εκ. πελάτες έκαναν χρήση των ψηφιακών καναλιών της Εθνικής Τράπεζας (σε σύγκριση με 1,1 εκ. πελάτες το 2018). Πλέον, μόνο το 3% των συναλλαγών εκτελείται σε ταμεία (σε σύγκριση με 20% πριν την πανδημία), με το 44% να γίνεται σε μηχανήματα self-service και το 53% σε internet και mobile.
Σε ό,τι αφορά στον «πόλεμο του ταλέντου», ο κ. Παναγιώτου επισήμανε ότι ο τραπεζικός κλάδος στην Ελλάδα αναδεικνύεται ξανά ως ελκυστικός εργοδότης. Η Εθνική Τράπεζα εστιάζει στην ενίσχυση της εργασιακής εμπειρίας με ολιστικό τρόπο. Πέρα από τις απολαβές, παροχές και κίνητρα, σημείωσε ότι η ανάπτυξη και εξέλιξη, το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον, η ισορροπία επαγγελματικής-προσωπικής ζωής, και η εργασιακή σταθερότητα είναι κρίσιμοι παράγοντες για τις επιλογές του ανθρώπινου δυναμικού στην αγορά εργασίας.