Διευρύνει περαιτέρω την παρουσία της στην ελληνική αγορά η δημοφιλής ιταλική αλυσίδα ενδυμάτων Benetton, ανοίγοντας πριν λίγες ήμερες ένα ακόμη κατάστημα στην αγορά του Πειραιά. Το νέο σημείο United Colors of Benetton βρίσκεται επί της οδού Ηρώων Πολυτεχνείου κι εκτείνεται σε δύο ορόφους συνολικής επιφανείας 370 τμ. Διαθέτει δε τόσο τις γυναικείες όσο και τις ανδρικές και παιδικές συλλογές της ιταλικής φίρμας. Η Benetton πλέον μετράει 29 καταστήματα στην χώρα μας -σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη Λάρισα, Χαλκίδα, Κόρινθο, Καλαμάτα, Χίο και Ρόδο- και προς το παρόν δεν σχεδιάζει περαιτέρω επέκταση του δικτύου της.
Η ιταλική φίρμα έκλεισε την χρήση του 2022 με βελτίωση των επιδόσεών της, σε αντανάκλαση της ανάκαμψης που σημείωσε συνολικά το λιανεμπόριο, στον απόηχο της επαναφοράς σε σχετική κανονικότητα, μετά τους περιορισμούς της πανδημίας. Ειδικότερα, οι πωλήσεις της Benetton Ελλάς ανήλθαν σε 21,8 εκατ. ευρώ το 2022, αυξημένες κατά 16,5%, σε σχέση με το 2021, οπότε είχαν ανέλθει σε 18,7 εκατ. ευρώ, ενώ τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 4,4 εκατ. ευρώ, με τον συντελεστή μεικτού κέρδους να ανέρχεται σε 41,58%, βελτιωμένος κατά 16 ποσοστιαίες μονάδες συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων χρήσης, η Benetton είχε κέρδη ύψους 1,48 εκατ. ευρώ το 2022, έναντι ζημιών ύψους 747.231 ευρώ το 2021. Τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας ανέρχονταν σε 3,40 εκατ. ευρώ στο τέλος του Δεκεμβρίου του 2022, με την σχέση ιδίων κεφαλαίων προς εταιρικό κεφάλαιο να ανέρχεται σε 151,42%. Για την τρέχουσα χρήση, η εταιρεία προσβλέπει σε περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων της, ωστόσο διατηρεί επιφυλακτικότητα ως προς την επίδραση που εξακολουθούν να έχουν στην κατανάλωση και ευρύτερα στο λιανεμπόριο τόσο η ενεργειακή κρίση όσο και ο πόλεμος στην Ουκρανία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και διεθνώς ο όμιλος -που συμπεριλαμβάνει τις αλυσίδες Benetton Undercolors και Sisley- κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 19% το 2022, συγκριτικά με το 2021, στα 1 δισ. ευρώ, χάρη στις θετικές επιδόσεις τόσο των φυσικών καταστημάτων όσο και του ψηφιακού καναλιού. Μάλιστα, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 11% την χρονιά που πέρασε, αγγίζοντας σε αξία τα 119 εκατ. ευρώ και συνεισφέροντας συνολικά το 12% των ετήσιων εσόδων του Benetton Group.
Πιο εντυπωσιακή ήταν η εξέλιξη των αποτελεσμάτων σε επίπεδο EBITDA, με την θετική μεταβολή να διαμορφώνεται σε +70% συγκριτικά με το 2021, και το αποτέλεσμα να είναι κέρδη ύψους 103 εκατ ευρώ, ενώ, σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων, ο όμιλος περιόρισε τις ζημίες σε 81 εκατ. ευρώ το 2022, σε εφαρμογή του επιχειρησιακού του σχεδίου.
Περαιτέρω, και οι πρώτοι μήνες του 2023 καταγράφουν θετική πορεία, στην βάση της αυτοματοποίησης των αποθηκών του Benetton Group, αλλά και με τον εκσυγχρονισμό των δικτύων διανομής του ομίλου και τον «επαναπατρισμό» σε σημαντικό βαθμό της παραγωγής ρούχων επί ευρωπαϊκού εδάφους. Το τελευταίο στοιχείο διευκολύνει τον καλύτερο έλεγχο της εφοδιαστικής αλυσίδας του ομίλου, αλλά και τον εφοδιασμό των καταστημάτων του ταχύτερα, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και η ανανέωση της εικόνας της Benetton, χάρη στη νέα δημιουργική ομάδα.