ΓΔ: 1398.36 0.05% Τζίρος: 67.07 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:12:30 DATA
Φώτο: Shutterstock

Θα χρειαστεί 400.000 καταρτισμένους νέους η ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης

Μεγάλες ανάγκες μέσα στην επόμενη δεκαετία για καταρτισμένο προσωπικό στην ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας. Αρχίζει πανευρωπαϊκή εκστρατεία με σύνθημα «Open Your Mind».

Με κεντρικό σύνθημα «Open Your Mind» διοργανώνεται πανευρωπαϊκή εκστρατεία για την προσέλκυση νέων ταλαντούχων επαγγελματιών ηλικίας κάτω των 30 ετών, οι οποίοι θα στελεχώσουν την ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μέσα στην επόμενη δεκαετία θα απαιτηθούν περισσότερα από 400.000 καταρτισμένα άτομα ώστε να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, σε θέσεις που αφορούν το σύνολο της παραγωγικής κι εφοδιαστικής αλυσίδας, όπως σχεδιασμός, παραγωγή, πωλήσεις, μάρκετινγκ και social media.

Οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες κλωστοϋφαντουργίας, ένδυσης, δέρματος και υπόδησης είναι σήμερα στρατηγικής σημασίας για την Ευρώπη, καθώς αντιπροσωπεύουν κύκλο εργασιών της τάξης των 200 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως και απασχολούν 2,2 εκατομμύρια εργαζόμενους, εκ των οποίων το 66% είναι γυναίκες, σε 225.000 επιχειρήσεις. Μάλιστα, σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Ρουμανία και η Πολωνία, οι βιομηχανίες αυτές διαδραματίζουν μεγάλο ρόλο και στις εξαγωγές. Επιπλέον, μία καριέρα σε αυτούς τους τομείς εκτός από δημιουργική εργασία, προσφέρει στους εργαζόμενους και την δυνατότητα να συμβάλλουν σε έναν καθαρότερο πλανήτη και στην δημιουργία καινοτόμων λύσεων.

Σημειώνεται ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας καταγράφει ανοδική πορεία την τελευταία τριετία, τόσο σε επίπεδο εμπορικού ισοζυγίου όσο και λιανικών πωλήσεων. Ειδικότερα, στο πρώτο εξάμηνο του 2019, οι ευρωπαϊκές εξαγωγές ένδυσης ενισχύθηκαν κατά 10,6%, αγγίζοντας σε αξία τα 13,9 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ αύξηση κατά 6,7% παρατηρήθηκε και στις εισαγωγές ενδυμάτων, με την αξία τους να διαμορφώνεται σε 40,9 δισεκατομμύρια ευρώ, αντανακλώντας και την οριακή αύξηση κατά 1% στις λιανικές πωλήσεις συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Σε ότι αφορά την Ελλάδα, αξίζει να σημειωθεί ότι οι εξαγωγές ρούχων ξεπέρασαν σε αξία τα 35 εκατομμύρια ευρώ στο οκτάμηνο του 2019, ενώ στο 10μηνο κατέγραψαν αλματώδη ανάπτυξη της τάξεως του 30%.

Σε ό,τι αφορά την εκστρατεία, σε πρώτη φάση προβλέπεται η διενέργεια δράσεων ενημέρωσης σε έξι ευρωπαϊκές χώρες, προκειμένου να παρουσιαστούν οι ψηφιακές τεχνολογίες και οι τεχνολογικές εξελίξεις στους τομείς καινοτομίας σχεδιασμού, παραγωγής, προώθησης και εμπορίας των προϊόντων ένδυσης και υπόδησης οι οποίες με την σειρά τους έχουν δημιουργήσει νέα επαγγελματικά προφίλ, πολλά εκ των οποίων απαιτούν υψηλό βαθμό εξειδίκευσης, καθιστώντας τα ελκυστικά για νέους πτυχιούχους. Στο πλαίσιο αυτό, θα οργανωθούν επισκέψεις και ημέρες ανοικτών εκδηλώσεων σε σχολεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, εταιρείες και οργανισμούς των συγκεκριμένων κλάδων, κατά τις οποίες εκπρόσωποι του χώρου θα μοιραστούν εμπειρίες σχετικά με τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας και θα απαντήσουν σε ερωτήσεις των ενδιαφερομένων.

Τελικός στόχος είναι να παρακινηθούν νέοι άνθρωποι να αλλάξουν αντίληψη και να αναζητήσουν θέσεις εργασίας χωρίς προκαταλήψεις. Όπως σημειώνει εξάλλου ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος, οι ρίζες της μόδας ανήκουν στην Ευρώπη και αυτή είναι μια κληρονομιά που δεν πρέπει να χάσουμε.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

textiles-klostes-sevk
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πονοκέφαλος το νέο καθεστώς ΦΠΑ για εξαγωγικές εταιρείες ένδυσης

Ο ΣΕΠΕΕ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για δεκάδες εξαγωγικές επιχειρήσεις, οι οποίες εξαιρούνται από τη διαδικασία απαλλαγής από τον ΦΠΑ επί εισαγόμενων αγαθών, τα επανεξάγονται σε άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έτος σταθεροποίησης κι ανόδου του 2024 για την αλυσίδα Toi & Moi

Η αλυσίδα γυναικείων ενδυμάτων διαβλέπει προοπτικές επαναφοράς σε κερδοφορία φέτος, μετά από ένα έτος μείωσης πωλήσεων και ζημίων. Διατηρεί 20 σημεία πώλησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πέντε καταστήματα στο δίκτυο της JD Sports και σχέδια για νέα επέκταση

Ο βρετανικός όμιλος τροφοδοτεί την ανάπτυξη του μέσω του ανοίγματος νέων σημείων διεθνώς. Άνοιξε 83 νέα καταστήματα το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης, αυξάνοντας τα έσοδα του κατά 5% συγκριτικά με πέρσι.