Ξενοδοχειακές επενδύσεις που αγγίζουν το μισό δισ. ευρώ θα παραδοθούν μέσα στον επόμενο χρόνο, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο περιθώριο της παρουσίασης του ξενοδοχείου Avant Mar ο διευθύνων σύμβουλος της Grivalia Hospitality, Γιώργος Χρυσικός. Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία θα επικεντρωθεί στη ελληνική αγορά, αποεπενδύοντας από τον Παναμά, ενώ εξετάζει και την είσοδο των μετοχών της σε χρηματιστήριο, χωρίς όμως αυτό να αποτελεί προτεραιότητα ή ανάγκη για τη διοίκηση.
Σε επίπεδο επενδύσεων, η πρώτη που ολοκληρώνεται είναι αυτή του Avant Mar στην Πάρο. Πρόκειται για ένα ξενοδοχείο το οποίο μετασκευάστηκε και από 55 δωμάτια που διέθετε σήμερα έχει περιοριστεί σε 33 πολυτελή δωμάτια και σουίτες με πισίνα. Θα διαθέτει, μεταξύ των άλλων, ασιατικό εστιατόριο που θα φέρει την υπογραφή του διάσημου Ιάπωνα σεφ Matsuhisa, ελληνικό εστιατόριο (Thymes), ζαχαροπλαστείο, χώρους ευεξίας και επώνυμο κοσμηματοπωλείο. Σύμφωνα με τον κ. Χρυσικό, πρόκειται για επένδυση της τάξης των 30 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ανοίξει τις πόρτες του στο κοινό τον Ιούλιο μετά από μία «δοκιμαστική περίοδο» τον Ιούνιο.
Το μεγάλο στοίχημα για την Grivalia Hospitality είναι το One and Only Aesthisis στο χώρο όπου φιλοξενούνταν τα Αστέρια Γλυφάδας. Πρόκειται για μία κατασκευαστική επένδυση που ξεκίνησε αρχικά από τα 80 εκατ. ευρώ και πλέον σύμφωνα με τον κ. Χρυσικό ξεπερνάει τα 170 εκατ. ευρώ (μαζί με την επένδυση στο ακίνητο διαμορφώνεται στα επίπεδα των 300 εκατ. ευρώ), καθώς όπως ανέφερε στόχος της διοίκησης ήταν «να δημιουργήσει το καλύτερο αστικό ακίνητο στην Μεσόγειο, αν όχι στην Ευρώπη και τον κόσμο». Χαρακτηριστικά σημείωσε ότι το κόστος κατασκευής ανά κλειδί φτάνει στο συγκεκριμένο θέρετρο στα 1,5 εκατ. ευρώ και είναι η πλέον πολυτελής που έχει πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα.
Το One and Only Aesthisis θα είναι δυναμικότητας 120 δωματίων πλέον των βιλών και θα απασχολεί 400 άτομα. Με βάση το χρονοδιάγραμμα δοκιμαστικά θα αρχίσει τη λειτουργία του τον Αύγουστο και στόχος είναι το αργότερο στις αρχές Οκτωβρίου να ανοίξει τις πόρτες του στους επισκέπτες.
Η τρίτη επένδυση που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη του χρόνου και να παραδοθεί για εκμετάλλευση τον Φεβρουάριο του 2024 αφορά στο πολυτελές camping στην Βούλα το οποίο θα έχει την δυναμικότητα φιλοξενίας 70 – 80 ατόμων. Πρόκειται για μία επένδυση ύψους 50 εκατ. ευρώ και στόχος σύμφωνα με τον κ. Χρυσικό είναι να φέρει την κουλτούρα των club των βορείων προαστίων (Tatoi Club, Ekali Club) στα νότια προάστια.
Αποεπένδυση από Παναμά
Με την εταιρεία να επικεντρώνεται πλέον στις ευκαιρίες που δημιουργούνται στην ελληνική αγορά, η Grivalia Hospitality, όπως αποκάλυψε χθες ο κ. Χρυσικός, βρίσκεται σε φάση αποεπένδυσης από τον Παναμά. Η εταιρεία βρίσκεται σε επαφές με αμερικανικό ξενοδοχειακό όμιλο για την πώληση με σημαντική υπεραξία του Pearl Island. Ήδη φέρεται να έχουν μεταβιβαστεί τμήματα της υπάρχουσας επένδυσης, η οποία σε οικονομικό επίπεδο διαμορφώνεται σε 35 εκατ. ευρώ.
Στον «πάγο» το project Blue στη Μύκονο
Το νέο πολεοδομικό σχέδιο για τις Κυκλάδες αναμένει για να δει πώς θα προχωρήσει στη Μύκονο και συγκεκριμένα στο Καλό Λιβάδι, όπου απλώνεται το project Blue, η διοίκηση της Grivalia Hospitality. Σύμφωνα με τον κ. Χρυσικό, έχει υπάρξει πλήρης επανασχεδιασμός καθώς μετά την «κίτρινη κάρτα», όπως χαρακτήρισε ο ίδιος την παρέμβαση του ΣτΕ, περιορίστηκε σημαντικά η δυναμικότητα. Συγκεκριμένα, ο νέος σχεδιασμός, από 150 κλίνες που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός περιλαμβάνει πλέον 80 από τις οποίες οι 20 θα είναι σε βίλες.
Και σε αυτή την περίπτωση, ο επανασχεδιασμός σε συνδυασμό με την αύξηση του κατασκευαστικού κόστους ανεβάζει την επένδυση στα επίπεδα των 120 εκατ. ευρώ έναντι 80 που ήταν αρχικά. Σε ό,τι αφορά την ολοκλήρωση της, αναμένεται σε τρία χρόνια από τη στιγμή που θα λάβει την οικοδομική άδεια.
Εξετάζεται το χρηματιστήριο
«Η είσοδος σε χρηματιστήριο είναι κάτι που εξετάζουμε, δεν είναι όμως μία κίνηση ανάγκης ή προϋπόθεση. Έχουμε την μεγάλη ευτυχία και την μεγάλη χαρά να έχουμε έναν βασικό μέτοχο (σ.σ.: Fairfax) που από την πρώτη μέρα που μας έχει γνωρίσει μας στηρίζει κεφαλαιακά αλλά και συμβουλευτικά, ψυχολογικά και συναισθηματικά. Ο ίδιος διαθέτει πάρα πολλά κεφάλαια, μέρος των οποίων είναι διατεθειμένος να συνεχίσει να επενδύει στην Ελλάδα».
Με την παραπάνω τοποθέτηση ο κ. Χρυσικός δεν έκλεισε την πόρτα στην πιθανότητα να καταστεί η Grivalia Hospitality εισγημένη εταιρεία, έδειξε όμως ότι αν γίνει αυτό δεν θα είναι σύντομα.