Αποτελεί τη μεγαλύτερη και παλαιότερη εταιρεία αντιπροσώπευσης και διανομής αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα, καθώς ιδρύθηκε πριν από 106 χρόνια, το μακρινό 1917 και έκτοτε έχει αδιάλειπτη παρουσία, πλην μιας μικρής διακοπής στον πόλεμο του ‘40, ενώ δεν έχει δημοσιεύσει ζημιογόνα χρήση. Ο λόγος για την εταιρεία ΑΜΒΥΞ που ανήκει στην οικογένεια Ρεβάχ και κρατάει το νήμα της ιστορίας της από τη Θεσσαλονίκη, τη δεκαετία του πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου.
Πλέον, με κύκλο εργασιών 145 εκατ. ευρώ το 2022, «τρέχει» με διψήφια ανάπτυξη το 2023, διαθέτει 17 κατηγορίες αλκοολούχων, ενώ αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα 25 οίκους με πάνω από 70 brands από πέντε ηπείρους και πάνω από είκοσι χώρες.
Χθες, η εταιρεία ΑΜΒΥΞ ανακοίνωσε το δυναμικό περαιτέρω άνοιγμα στην αγορά του οίνου, δημιουργώντας και αναπτύσσοντας το ξεχωριστό τμήμα Oenothèque, με στόχο μέσα στην επόμενη πενταετία να γίνει μια από τις καλύτερες εταιρείες κρασιού στην Ελλάδα.
Όπως δήλωσε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο Γενικός Διευθυντής της Άμβυξ Γιάννης Αρτινός, «στόχος είναι η ΑΜΒΥΞ να γίνει η μεγαλύτερη εταιρεία κρασιού στον Ελλάδα και να πετύχουμε ό,τι πετύχαμε και στον κλάδο των οινοπνευματωδών». Για το λόγο αυτό η εταιρεία έχει συνάψει συνεργασίες με οινοποιία της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού, εστιάζοντας να έχει γεωγραφική αναφορά σε όλες τις διάσημες και αξιόλογες οινοποιητικές περιοχές της Ελλάδος.
Η εταιρεία έχει ήδη μακροχρόνια συνεργασία με τον διεθνούς κύρους Οίκο Οίνου & Οινοπνευματωδών ποτών της Moët Hennessy, αλλά και με το Κτήμα Άλφα που εδρεύει στο Αμύνταιο της Φλώρινας και πλέον διευρύνει το portfolio της με νέες συμφωνίες. Όπως τονίστηκε, πλέον καλύπτονται μερικές από τις πιο διάσημες οινοποιητικές περιοχές της χώρας, όπως είναι η Αττική (συνεργασία με το κτήμα Κοκοτός), Νεμέα (κτήμα Παλυβού), Αμύνταιο Φλώρινας (Κτήμα Alpha) και οι Κυκλάδες (Πάρος – κτήμα Μωραΐτη).
Η ΑΜΒΥΞ προσέλαβε ένα καταξιωμένο στέλεχος στο χώρο του οίνου, τον Στάθη Σάλτα, που έχει αναλάβει όλο το τμήμα της ανάπτυξης αυτού του κομματιού, ο οποίος δήλωσε πως ο τζίρος του κρασιού σήμερα στην εταιρεία φτάνει στα 16 εκατ. ευρώ χωρίς να συνυπολογίζονται τα αφρώδη, ενώ στόχος είναι το μερίδιο του κρασιού στην πενταετία να διπλασιαστεί. Για φέτος εκτιμά ότι θα φτάσει στα 20 εκατ. ευρώ.
Ιστορικό ρεκόρ μεγεθών
Η ΑΜΒΥΞ είναι μια οικογενειακή εταιρεία που όμως λειτουργεί ως πολυεθνική, με ξεχωριστά τμήματα και διευθύνσεις και καθετοποιημένη διάρθρωση. Η εταιρεία διαθέτει φυσική παρουσία, με μόνιμους πωλητές, σε 25 πόλεις της χώρας, γίνονται σε 36 πόλεις καθημερινές επισκέψεις, ενώ καλύπτει 59 νησιά, έχοντας συνεργασία με ένα δίκτυο 700 χονδρεμπόρων και περίπου 5.000 σημεία πώλησης.
Διαθέτει ιδιόκτητη αποθήκη επτά στρεμμάτων στο Μαρκόπουλο Αττικής, με δυναμικότητα 7.000 παλέτες, ενώ διανέμει 25 εκατ. φιάλες ετησίως. Το 2022 η εταιρεία πέτυχε ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων που έφτασαν στα 145 εκατ. ευρώ καθώς και κερδοφορίας, τόσο προ φόρων, όσο και μετά φόρων, ενώ έχει μηδενικό δανεισμό.
Όπως δήλωσε ο κ. Αρτινός, οι ρυθμοί ανάπτυξης φέτος είναι διψήφιοι και τα μεγέθη του ‘23 θα είναι εντυπωσιακά. Η εξαιρετική πορεία του τουρισμού έδωσε ώθηση στα έσοδα, ενώ ρόλο έπαιξε ασφαλώς το γεγονός ότι το μεγαλύτερο κομμάτι του 2022 ήταν απαλλαγμένο από lockdown. Θυμίζουμε πως οι πωλήσεις του 2021 ήταν στα 98,08 εκατ. ευρώ και του 2020 στα 87,38 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά με το μείγμα των πωλήσεων, το 45% προέρχεται από τα σκληρά ποτά, αλλά ένα ποσοστό 42% προέρχεται από οίνους- οι σαμπάνες και τα αφρώδη (26% και 16%). Το 2022, το 42% των αφρωδών οίνων, θα γίνει 47% με τις πιο συντηρητικές προβλέψεις, όπως τόνισε η διοίκηση της εταιρείας. Στην αγορά της μπύρας η εταιρεία διανέμει από το Νοέμβριο του 2019 τη Νήσος από την Τήνο καθώς και την estrellia, ενώ δεν ενδιαφέρεται για περαιτέρω άνοιγμα σε αυτό το χώρο. Το μερίδιο της μπύρας είναι 2% στο τζίρο της.
Ποια είναι η ΑΜΒΥΞ
Η ιστορία της ΑΜΒΥΞ ξεκίνησε το 1917, όταν ο Αλβέρτος Ρεβάχ, μαζί με δύο άλλους συνεταίρους, ιδρύουν μία μικρή εμπορική / εισαγωγική εταιρεία στη Θεσσαλονίκη, την τότε πρωτεύουσα του εμπορίου της Ελλάδος. Εισάγουν και εμπορεύονται διάφορα προϊόντα διατροφής, καθώς και ποτά και κρασιά από όλη την Ευρώπη.
Σύντομα, η εταιρεία ανοίγει το πρώτο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη και αναπτύσσεται γρήγορα, ενώ το 1925 συμμετέχει για πρώτη φορά στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης αντιπροσωπεύοντας στην Ελλάδα μερικά από τα πιο γνωστά προϊόντα, όπως το Campari, τη σαμπάνια Moët & Chandon, κ.α.
Ως τα τέλη της δεκαετίας του 1930, η εταιρεία έχει ήδη εδραιώσει τη θέση της ως μία από τις σημαντικότερες εταιρείες του κλάδου σε πανελλαδική εμβέλεια. Ωστόσο, ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος και η Γερμανική Κατοχή θα φέρουν το τέλος κάθε επαγγελματικής δραστηριότητας του Εβραϊκού, και όχι μόνο, πληθυσμού στη Θεσσαλονίκη και θα ανακόψουν την αναπτυξιακή πορεία της.
Το 1967 ο Αλβέρτος Ρεβάχ έφυγε από τη ζωή, οπότε ο γιος του Ισίδωρος Ρεβάχ, ανέλαβε την επιχείρηση σε ηλικία 21 ετών. Το 1976, η εταιρεία μπαίνει σε μία νέα φάση, καθώς μετονομάζεται σε AΜΒΥΞ και γίνεται Α.Ε., με τις δεκαετίες 1980, 1990 να φέρνουν ισχυρή ανάπτυξη, εν μέσω νέων συνεργασιών όπως το ανθρακούχο νερό Perrier (1984), η βότκα Absolut και η μπύρα Bud (1989). Σημειώνεται πως τα τελευταία 7-8 χρόνια, η ΑΜΒΥΞ έχει υπερδιπλασιάσει τα μεγέθη της. Ο κύριος Ισίδωρος Ρεβάχ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΜΒΥΞ Α.Ε. είναι επίσης Πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών ΕΝ.Ε.Α.Π.