Επανασυστήνεται στην ελληνική αγορά λιανικής η ιστορική αμερικανική εταιρεία Levi’s Strauss, σε συνέχεια αναδιάρθρωσης της μητρικής εταιρείας και με τη σύναψη νέων συνεργασιών για τη λειτουργία καταστημάτων που θα διαθέτουν τις πλήρεις συλλογές της. Η εταιρεία, αν και παραμένει δημοφιλής στην αμερικανική αγορά, στην Ευρώπη και στην Ασία βλέπει τα περιθώρια κερδοφορίας της να συμπιέζονται, καθώς ο ανταγωνισμός είναι δριμύς. Φέτος, ωστόσο, γιορτάζει τα 150 χρόνια από το λανσάρισμα του πιο εμβληματικού της ίσως ενδύματος, του παντελονιού jean 501, κι ατενίζει το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία.
Σε ό,τι αφορά την χώρα μας, η Levi’s προχώρησε πρόσφατα σε συνεργασία με τον όμιλο Φάις, για τη λειτουργία καταστημάτων με το σήμα της στην Αθήνα. Ήδη, το πρώτο σημείο Levi’s εγκαινιάστηκε μέσα στον Απρίλιο στην περιοχή της Κηφισιάς, σε έναν χώρο δύο επιπέδων, συνολικού εμβαδού 350 τμ, ενώ ένα δεύτερο σημείο πρόκειται να εγκαινιαστεί μέσα στον Μάιο στην Γλυφάδα, σε χώρο 270 τμ, επίσης δύο επιπέδων. Τα δύο νέα καταστήματα θα επεκτείνουν και θα συμπληρώσουν τα ήδη υπάρχοντα κανάλια διανομής των συλλογών της αμερικανικής φίρμας, η οποία είναι ήδη ενεργή στην χώρα μας με σημεία πώλησης outlet αλλά και μέσω συνεργατών χονδρικής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Levi Strauss Hellas AEΒΕ λειτουργεί στην χώρα μας συνολικά τρία καταστήματα, ένα στα Σπάτα, εντός του εμπορικού πάρκου McArthurGlen, και δύο σημεία στην Θεσσαλονίκη, στα εμπορικά κέντρα Mega Outlet και One Salonica Outlet Mall. Διατηρεί παράλληλα αρκετές συνεργασίες χονδρικής, για την διάθεση των συλλογών της σε πολυσυλλεκτικούς χώρους.
Ως προς τις οικονομικές της επιδόσεις, για την δωδεκάμηνη χρήση που έληξε στις 30 Νοεμβρίου 2021, η εταιρεία είχε αυξημένες πωλήσεις κατά 10%, στα 4,73 εκατ ευρώ και κέρδη προ φόρων ύψους 157.680 ευρώ. Σημαντική αύξηση κατά 32% κατέγραψαν επίσης τα μικτά αποτελέσματα της εταιρείας, ανερχόμενα σε 509.027 ευρώ, από 384.909 ευρώ την προηγούμενη χρήση, εξέλιξη που αποδίδεται αφενός στην βελτίωση των συνθηκών για το λιανεμπόριο με την βελτίωση της υγειονομικής κατάστασης λόγω της πανδημίας, αφετέρου στην αποδοτικότητα του μοντέλου λειτουργίας των θυγατρικών του ομίλου πανευρωπαϊκά.
Ειδικότερα, η Levi Strauss Hellas ΑΕΒΕ λειτουργεί ως διαχειριστής/αντιπρόσωπος των πωλήσεων της βελγικής εταιρείας Levi Strauss & Co. Europe-LSE, για το κανάλι των λιανικών πωλήσεων στην ελληνική αγορά, εισπράττοντας για τις λειτουργίες αυτές τις αντίστοιχες προμήθειες. Κατ’ αναλογία, στο κανάλι των χονδρικών πωλήσεων, η εταιρεία λειτουργεί ως διαχειριστής/αντιπρόσωπος της βελγικής εταιρείας, προμηθευόμενη τα εμπορεύματα της και λαμβάνοντας την αντίστοιχη προμήθεια. Η τελευταία δε υπολογίζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να καλύπτονται τα έξοδα της ελληνικής θυγατρικής, αφήνοντας πάντα κέρδος, σε εφαρμογή της πολιτικής transfer pricing της βελγικής εταιρείας. Με δεδομένη την περαιτέρω βελτίωση των συνθηκών στο λιανεμπόριο στην χώρα μας αλλά και την προσθήκη των νέων καταστημάτων, η ελληνική θυγατρική διαβλέπει με αισιοδοξία το μέλλον, προσδοκώντας σε αύξηση πωλήσεων και κερδών μέσα στο τρέχον έτος.
Διεθνώς, η Levi Strauss είχε αύξηση πωλήσεων κατά 6% το πρώτο τρίμηνο του έτους, αγγίζοντας τα 1,7 δισ δολάρια, ενώ εκτιμά ότι στο σύνολο του 2023 τα έσοδα της θα κυμανθούν μεταξύ 6,3 δισ και 6,4 δισ δολάρια, με θετική μεταβολή μεταξύ 1,5% έως 3% σε σχέση με το 2022. Θετικότερα κινήθηκαν οι πωλήσεις της εταιρείας μέσα από τα δικά της καταστήματα (Direct to consumer), αυξανόμενες κατά 12%, ενώ κατά 11% ενισχύθηκαν οι ηλεκτρονικές της πωλήσεις, με τα δύο κανάλια να συνεισφέρουν το 42% των συνολικών εσόδων της εταιρείας. Παράλληλα, οι πωλήσεις χονδρικής αυξήθηκαν κατά 2% το φετινό τρίμηνο συγκριτικά με πέρσι. Ωστόσο, τα περιθώρια μικτής κερδοφρρίας υποχώρησαν σε 55,8% από 59,3% πέρσι, τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 157 εκατ δολάρια φέτος από 234 εκατ δολάρια πέρσι, ενώ και τα καθαρά κέρδη της μειώθηκαν σε 135 εκατ από 189 εκατ δολάρια πέρσι.
Αχίλλειος πτέρνα φαίνεται να είναι η ευρωπαϊκή αγορά για την αμερικανική φίρμα, καθώς οι πωλήσεις της το φετινό τρίμηνο υποχώρησαν κατά 3%, έχοντας επιβαρυνθεί και με την απώλεια της ρωσικής αγοράς που άγγιξε το 4% Οιι πωλήσεις χονδρικής στην Ευρώπη υποχώρησαν κατα 8%, ωστόσο οι απευθείας πωλήσεις λιανικής αυξήθηκαν κατά 4%. Αντίστοιχα, στην ασιατική αγορά, η Levi’s είχε πτώση πωλήσεων κατά 12%, όμως οι απευθείας πωλήσεις λιανικής ενισχύθηκαν κατά 15%, χάριν στις θετικές επιδόσεις από σημεία outlets και το e-shop, ενώ 9% ενισχύθηκαν τα έσοδα της αμερικανικής φίρμας από πωλήσεις χονδρικής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος συμπληρώνονται 150 χρόνια από το λανσάρισμα του εμβληματικού παντελονιού Levi’s jean 501, για τον εορτασμό του οποίου η ιστορική αμερικανική φίρμα συνεργάστηκε με τον καλλιτέχνη Ian Berry, για την δημιουργία μίας πρωτότυπης τοιχογραφίας αποκλειστικά από ύφασμα denim. Το έργο, συνολικού μεγέθους 4 Χ 10 μέτρων, απεικονίζει επτά φιγούρες της ποπ κουλτούρας που συνδέθηκαν με το jean στην διάρκεια των δεκαετιών από το λανσάρισμά του, το 1880. Η τοιχογραφία αρχικά εκτέθηκε μέσα στον Μάρτιο στην ιστορική πλατεία Place de la République στο Παρίσι, για να βρεθεί στο Μιλάνο τον Απρίλιο και να καταλήξει στην Μαδρίτη μέσα στον Μάιο.