Ικανοποιημένοι με την αγοραστική κίνηση είναι οι έμποροι, καθώς τόσο η εορταστική περίοδος της εορτής του Πάσχα, όσο όμως και συνολικά το 2023 μέχρι στιγμής εξελίσσεται με θετικό τρόπο για το λιανεμπόριο. Ειδικά σε ό,τι αφορά τις δαπάνες που αφορούν στα παιδιά, εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου αναφέρουν στο BD ότι οι καταναλωτές ανταποκρίνονται στις καλές τιμές, επιστρέφοντας μαζικά στα καταστήματα, με την πρωτοβουλία για το «καλάθι του νονού» να λειτουργεί θετικά.
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, κ. Σταύρος Καφούνης, η αγορά κινείται με θετικούς ρυθμούς και σε γενικές γραμμές αναμένεται να υπερβεί ακόμη και τους τζίρους του 2019. «Οι έμποροι έχουν προσπαθήσει να κρατήσουν τις όποιες αυξήσεις σε λογικά πλαίσια, ενώ υπάρχουν και προσφορές σε αρκετά είδη, διευκολύνοντας τον καταναλωτή», υποστηρίζει ο ίδιος. Στην θετική εικόνα της αγοράς φαίνεται ότι συμβάλουν επίσης και οι τουρίστες που ήδη βρίσκονται στην χώρα μας και επισκέπτονται το κέντρο της Αθήνας για τις αγορές τους, επιβραβεύοντας κατά μία έννοια και την πρωτοβουλία του ΕΣΑ και του Δήμου Αθηναίων για την προώθηση του Athens Shopping.
Η αγορά λειτουργεί πολύ ικανοποιητικά, σημειώνει από την πλευρά του και ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ, κ. Αντώνης Μάκρης, επισημαίνοντας ότι συνολικά το λιανεμπόριο επιδεικνύει ανοδικές τάσεις, επιστρέφοντας σε πλήρη κανονικότητα, με καλές τιμές σε γενικές γραμμές, στον απόηχο της εκλογίκευσης και των μεταφορικών ναύλων.
Με θετικό πρόσημο εξελίχθηκε η αγοραστική κίνηση και στην Θεσσαλονίκη, κυρίως την Κυριακή 9 Απριλίου, όπως σημειώνει από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της συμπρωτεύουσας, κ. Παντελής Φιλιππίδης, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι απαιτείται ακόμη δρόμος προκειμένου να καλυφθούν οι απώλειες στους τζίρους, στον απόηχο των περιορισμών της πανδημίας.
Πολύ ευχαριστημένος με την αγοραστική κίνηση δηλώνει ο κ. Νίκος Μουστάκας, διευθύνων σύμβουλος της ομώνυμης αλυσίδας παιχνιδιών, σημειώνοντας ότι η ζήτηση είναι εξαιρετική τόσο για τα εποχιακά είδη, όπως οι λαμπάδες, τα παιχνίδια και τα πασχαλινά αυγά, όσο όμως και για είδη εξωτερικού χώρου, καθώς ο κόσμος προετοιμάζεται σταδιακά για τον ερχομό της άνοιξης και του καλοκαιριού.
«Οι τιμές σε αρκετές περιπτώσεις είναι μειωμένες, καθώς έχουν λυθεί σημαντικά ζητήματα που άπτονται της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ η ζήτηση είναι αυξημένη τόσο για τα επώνυμα όσο και τα ανώνυμα παιχνίδια», υποστηρίζει ο κ. Μουστάκας. Η εταιρεία έκλεισε το 2022 με αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με το 2021 ενώ ατενίζει με αισιοδοξία το 2023, στον απόηχο του πρόσφατου ανοίγματος ενός νέου καταστήματος Lego στο εκπτωτικό χωριό McArthurGlen αλλά και στην βάση της δρομολόγησης περαιτέρω επέκτασης της παρουσίας της ομώνυμης αλυσίδας στην ελληνική αγορά.
Για έναν πολύ θεαματικό Μάρτιο και για εξαιρετικές επιδόσεις μέχρι στιγμής και τον Απρίλιο κάνουν λόγο επίσης κύκλοι της διοίκησης της αλυσίδας Jumbo. Σύμφωνα με πληροφορίες του BD, η αγοραστική κίνηση στην δημοφιλή αλυσίδα έχει ξεπεράσει το αναμενόμενο για τα πασχαλινά, εποχιακά είδη, σε συνέχεια ενός μήνα κατά τον οποίο ο τζίρος ενισχύθηκε κατά 20%, συγκριτικά με πέρσι.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι σε γενικές γραμμές οι προοπτικές για το ελληνικό εμπόριο είναι πολύ ενθαρρυντικές, δεδομένης και της υλοποίησης σχετικής καμπάνιας διαφημιστικής προβολής των αγορών στην χώρα μας συνολικά το τρέχον διάστημα και στην διάρκεια της τουριστικής περιόδου. Πρόκειται για την πρωτοβουλία “Shopping in Greece”, που υλοποιείται από τον ΕΟΤ, στην βάση της συνεργασίας της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου και του υπουργείου Τουρισμού.
Η σχετική καμπάνια αποτελεί πάγιο και στρατηγικής σημασίας αίτημα του εμπορικού κόσμου, το οποίο αφενός θα εμπλουτίσει το ελληνικό τουριστικό προϊόν, συμβάλλοντας στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αφετέρου θα ενισχύσει σημαντικά τον τζίρο και τα κέρδη χιλιάδων μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων σε όλη τη χώρα. Ιδιαίτερα ευνοημένες αναμένεται να είναι επιχειρήσεις από τους κλάδους ένδυσης, υπόδησης, σουβενίρ αλλά και αργυροχρυσοχοΐας.