Σε θετική τροχιά παρέμεινε στο σύνολο της χρήσης του 2022 ο ισπανικός όμιλος Inditex, ηγέτη στην διεθνή αγορά ένδυσης, καθώς κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση κερδών και εσόδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Μόνο οι αλυσίδες Zara και Zara Home αύξησαν τα κέρδη τους κατά 38% κατά την περσινή χρήση, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού μοντέλου του ομίλου σε μια κρίσιμη χρονιά με πολλές προκλήσεις για το λιανεμπόριο.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις της Inditex ενισχύθηκαν κατά 17,5% συγκριτικά με το 2021, αγγίζοντας τα 32,6 δισ ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 27%, ανερχόμενα σε 4,1 δισ ευρώ. Ενισχυμένα κατά 20% ήταν και τα κέρδη EBITDA την χρήση του 2022, διαμορφούμενα σε 8,6 δισ ευρώ, ενώ αύξηση της τάξης του 28% κατέγραψαν τα κέρδη προ φόρων, αγγίζοντας τα 5,4 δισ ευρώ.
Αύξηση κατά 4% παρουσίασαν και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του ομίλου, φθάνοντας τα 7,8 δισ ευρώ κατά την δωδεκάμηνη χρήση μεταξύ Φεβρουαρίου 2022 και Ιανουαρίου 2023, ενώ το θετικό μομέντουμ παραμένει και στη νέα χρήση, καθώς τα έσοδα του ομίλου στο διάστημα από την 1η Φεβρουαρίου μέχρι και τις 13 Μαρτίου 2023 είναι ενισχυμένα κατά 13,5% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Εξαιρουμένων δε των δραστηριοτήτων σε Ρωσία και Ουκρανία, η θετική μεταβολή αγγίζει το 17,5%. Να σημειωθεί ότι η Inditex έκλεισε 514 καταστήματα στην Ρωσία και 82 σημεία στην Ουκρανία, διακόπτοντας και την λειτουργία των αντίστοιχων ηλεκτρονικών καταστημάτων στις 5 Μαρτίου και τις 24 Φεβρουαρίου του 2022 αντίστοιχα.
Ταυτόχρονα, κατά την χρήση του 2022 ο ισπανικός όμιλος άνοιξε νέα καταστήματα σε 33 αγορές, ενώ προχώρησε και το πρόγραμμα ανακαινίσεων παλαιότερων καταστημάτων των αλυσίδων του, με το συνολικό εμβαδόν τους να ενισχύεται κατά 4,5% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση. Συνολικά, στο τέλος της χρήσης του 2022 η Inditex ήλεγχε 5.815 καταστήματα διεθνώς.
Ως προς την εξέλιξη του τζίρου, την πιο εντυπωσιακή άνοδο κατέγραψαν το 2022 οι αλυσίδες Zara και Zara Home, με θετική ετήσια μεταβολή της τάξης του 21%, ενώ ακολουθεί η αλυσίδα Pull & Bear, με αύξηση 15%, η Stradivarius με 13%, η Bershka με 10%, και οι αλυσίδες Massimo Dutti και Oysho με αύξηση πωλήσεων 4% συγκριτικά με το 2021. Να σημειωθεί επίσης η εντυπωσιακή αύξηση των κερδών προ φόρων για τις αλυσίδες Zara και Zara Home, τα οποία εκτινάχθηκαν σε 4 δισ ευρώ το 2022, από 2,8 δισ το 2021, την στιγμή που για τις υπόλοιπες αλυσίδες η αύξηση ήταν πολύ πιο μετριασμένη.
Η ευρωπαϊκή ήπειρος -εξαιρουμένης της Ισπανίας- παρουσίασε επίσης την πιο εντυπωσιακή ανάπτυξη στα έσοδα του ισπανικού ομίλου, με αύξηση 47,% το 2022 συγκριτικά με το 2021, ενώ ακολουθεί η αμερικανική ήπειρος με 20%, η Ασία με 18,1% και η Ισπανία με 14,4%.
Η επιτυχημένη εφαρμογή του επιχειρηματικού μοντέλου της Inditex καθώς και η ενσωμάτωση τεχνολογικών αναβαθμίσεων σε καταστήματα αλλά και υπηρεσίες logistics εκτιμάται ότι συνέβαλαν στα εντυπωσιακά αποτελέσματα του ομίλου, αποδίδοντας μάλιστα και σε επίπεδο λειτουργικών δαπανών, οι οποίες αυξήθηκαν με ρυθμό χαμηλότερο της αύξησης των πωλήσεων (περί το 15%). Με βάση τα θετικά αποτελέσματα, θα προταθεί στους μετόχους η διανομή μερίσματος 1,20 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένο κατά 29%, το οποίο θα κατατεθεί τον Μάιο και τον Νοέμβριο.