ΓΔ: 2012.51 -2.09% Τζίρος: 251.31 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φώτο: Shutterstock

Αβεβαιότητα και μείωση πωλήσεων για τη βιομηχανία μόδας το 2020

Έως και 4% η προβλεπόμενη μείωση πωλήσεων της βιομηχανίας μόδας το 2020, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της McKinsey, «State of Fashion 2020». Αυξημένες δαπάνες μάρκετινγκ για τη νέα γενιά καταναλωτών.

Αβεβαιότητα και ανησυχία είναι οι δύο λέξεις που αναμένεται να κυριαρχήσουν το 2020 στην βιομηχανία της μόδας, οδηγώντας σε απώλεια εσόδων για τον κλάδο παγκοσμίως περί το 3-4%, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της McKinsey, «State of Fashion 2020».

Αν και οι προβλέψεις αυτές χαρακτηρίζονται πρώιμες και απαισιόδοξες, αναλυτές του κλάδου σημειώνουν ότι παράγοντες όπως η μακροοικονομική αβεβαιότητα, οι εντεινόμενες διακρατικές εμπορικές προστριβές αλλά και η μείωση των πωλήσεων στις περιοχές της Ασίας και του Ειρηνικού συνδυάζονται με τον οικονομικό πεσσιμισμό που δείχνει να κυριαρχεί στην ευρωπαϊκή ήπειρο δημιουργώντας ένα μάλλον δυσάρεστο κοκτέιλ. 

Οι μεσαίου και μικρού μεγέθους επιχειρήσεις της βιομηχανίας μόδας αναμένεται να συναντήσουν τις μεγαλύτερες δυσκολίες, σύμφωνα με τους αναλυτές της McKinsey, καθώς οι εντεινόμενες τάσεις της ψηφιοποίησης αλλά και η πίεση των καταναλωτών ως προς το θέμα της βιωσιμότητας θα απαιτήσουν σημαντικά επενδυτικά κεφάλαια κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας της βιομηχανίας.

Περαιτέρω, στις σημαντικότερες προκλήσεις συγκαταλέγονται πιθανές προστριβές μεταξύ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων χωρών, στοιχείο που σε συνδυασμό με μία πιθανή ύφεση μπορεί να οδηγήσει σε γεωπολιτική αστάθεια ολόκληρες περιοχές, καθώς και η ανάγκη καλύτερης κατανόησης των αναγκών κι απαιτήσεων της κινεζικής αγοράς. 

Το τελευταίο στοιχείο σε συνδυασμό με την στόχευση ολόκληρης της βιομηχανίας στη νέα γενιά καταναλωτών, μέσα από τα ίδια κανάλια, θα καταστήσει αναγκαία αλλά και δυσκολότερη την δημιουργία αυθεντικού περιεχομένου σε ό,τι αφορά το μάρκετινγκ, που θα απαντάει στις επιθυμίες της νέας αυτής γενιάς με τρόπο δημιουργικό, καινοτόμο και οικονομικά αποδοτικό. 

Στα ενδιαφέροντα συμπεράσματα της έρευνας της McKinsey συγκαταλέγεται επίσης η στροφή αρκετών επιχειρήσεων στα φυσικά καταστήματα μικρότερου μεγέθους. Παρά την επικράτηση του Διαδικτύου, η αμεσότητα της προσωπικής επαφής παραμένει ανώτερη από οποιαδήποτε μορφή τεχνητής νοημοσύνης προσφέρει το online κατάστημα τουλάχιστον στην παρούσα φάση, υποχρεώνοντας τις επιχειρήσεις να φέρουν τα προϊόντα τους πιο κοντά στον καταναλωτή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της εν λόγω τάσης είναι η απόφαση του σουηδικού κολοσσού της ΙΚΕΑ να προχωρήσει στο άνοιγμα μικρότερων καταστημάτων μέσα στον αστικό ιστό. 

Όπως είναι αναμενόμενο, οι έννοιες της βιωσιμότητας και της αντιπροσωπευτικότητας αναμένεται να κυριαρχήσουν και στη νέα χρονιά, αλλάζοντας τα δεδομένα ακόμη και σε ότι αφορά τις κλαδικές εκθέσεις μόδας, αρκετές εκ των οποίων έχουν εξαφανιστεί τα τελευταία χρόνια. Οι αναλυτές της McKinsey επισημαίνουν πάντως ότι δεν είναι όλα τα νέα δυσοίωνα, αναδεικνύοντας την προβλεπόμενη σταθερότητα του ρυθμού ανάπτυξης στις αναδυόμενες χώρες της ευρωπαϊκής ηπείρου, της Λατινικής Αμερικής, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, σε όλη την διάρκεια του 2020. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Συμφωνία Κίνας Γερμανίας
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Έκκληση σε Βερολίνο για ενίσχυση σχέσεων με ΕΕ και δίκαιο εμπόριο

Ο αντιπρόεδρος της Κίνας, Χε Λιφένγκ, ζήτησε από τη Γερμανία να βοηθήσει στη βελτίωση των σχέσεων Κίνας-ΕΕ, καλωσορίζοντας γερμανικές επενδύσεις. Ο Γερμανός ΥΠΟΙΚ τόνισε τη σημασία δίκαιου εμπορίου και διαλόγου.
Ηλεκτρονικό εμπόριο Ελλάδα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπρατάκος: «Δασμοί σε μικροδέματα διασφαλίζουν δίκαιο ανταγωνισμό»

Η κατάργηση του αφορολόγητου ορίου των 150 ευρώ και η άμεση επιβολή δασμών σε μικροδέματα από τρίτες χώρες διασφαλίζουν δίκαιο ανταγωνισμό για τις ελληνικές επιχειρήσεις, δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Γιάννης Μπρατάκος.
Γιουν Σοκ Γεόλ ομιλία
ΔΙΕΘΝΗ

Νότια Κορέα-ΗΠΑ: Συμφωνία για ναυπήγηση πυρηνικών υποβρυχίων

Η Σεούλ και η Ουάσινγκτον κατέληξαν σε συμφωνία για κατασκευή υποβρυχίων πυρηνικής πρόωσης, βελτιώνοντας την ασφάλεια και το εμπόριο. Αδιευκρίνιστο παραμένει το πού θα ναυπηγηθεί το υποβρύχιο που είχε υποσχεθεί ο Τραμπ.