ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Brown Hotel

Το 2024 ανοίγουν τις πύλες τους δυο ξενοδοχεία της Brown στη Θεσσαλονίκη

Τα δύο ξενοδοχεία, πέντε και τεσσάρων αστέρων αντίστοιχα, θα είναι δυναμικότητας 82 δωματίων το πρώτο και 138 δωματίων και 50 διαμερισμάτων το δεύτερο.

To 2024 αναμένεται να τεθούν τελικά σε λειτουργία τα δύο ξενοδοχεία της «Brown Hotels» στη Θεσσαλονίκη, με τον ισραηλινό όμιλο να εγκαινιάζει την επενδυτική του παρουσία στην πόλη, δίνοντας νέα ζωή σε τρία ιστορικά κτήρια: το διατηρητέο πρώην ξενοδοχείο «Βιέννη», στην οδό Εγνατία 2-4, χτισμένο κατά τη διάρκεια του Μεσοπολέμου, και τα δύο κτήρια της καπναποθήκης «Σακκά-Μιχαηλίδη», μάρτυρες της κάποτε κραταιάς παρουσίας της Θεσσαλονίκης στην ευρωπαϊκή αγορά καπνού, ως μιας από τις τρεις μεγαλύτερες αγορές του κλάδου στη «Γηραιά Ήπειρο».

Τα δύο ξενοδοχεία, πέντε και τεσσάρων αστέρων αντίστοιχα, θα είναι δυναμικότητας 82 δωματίων το πρώτο και 138 δωματίων και 50 διαμερισμάτων το δεύτερο, όπως σημειώνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Λεόν Αβιγκάντ (Leon Avigad), ιδρυτής του ομίλου Brown Hotels, με έδρα το Τελ Αβίβ.

Το ενδιαφέρον του ισραηλινού ομίλου να επενδύσει στη Θεσσαλονίκη άρχισε να λαμβάνει πιο πρακτική υπόσταση μετά το 2018-2019, για το κτήριο του «Βιέννη», που όταν είναι έτοιμο να φιλοξενήσει τους πρώτους επισκέπτες του θα φέρει στην όψη του την επιγραφή «Brown Salonica». Στα «χέρια» του ομίλου πέρασαν και τα κτήρια της καπναποθήκης, στη συμβολή των οδών Δωδεκανήσου και Ναυμαχίας Λήμνου, τα οποία θα ενωθούν λειτουργικά και θα μετατραπούν σε μικτό συγκρότημα ξενοδοχείου και κατοικιών τύπου «condo hotel», υπό το brand «Lighthouse» (σ.σ. τα «condo hotels» προσφέρουν διαμερίσματα με κοινόχρηστους χώρους και ρεσεψιόν).

Στο ερώτημα ποιοι ήταν οι βασικοί λόγοι για τους οποίους ο όμιλος αποφάσισε να επενδύσει στη Θεσσαλονίκη και αν οι λόγοι αυτοί παραμένουν εξίσου ισχυροί σήμερα, όσο ήταν το 2019, ο κ. Avigad απαντά: «Σε σύγκριση με την Αθήνα, η Θεσσαλονίκη στερείται τουριστικών επενδύσεων. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια πηγαινοέρχομαι μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης και αναρωτιέμαι πώς κατευθύνονται τόσο πολλές ξένες επενδύσεις στην Αθήνα, σε σύγκριση με τις λίγες που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη. Η πόλη της Θεσσαλονίκης έχει προοπτική στον τουρισμό και σίγουρα μπορεί να γίνει σημαντικός ταξιδιωτικός προορισμός, με σοβαρές επενδύσεις και φιλοξενία υψηλού επιπέδου».

Ποια ήταν τα κυριότερα προβλήματα και προκλήσεις που αντιμετώπισε ο όμιλος μετά την απόφαση να επενδύσει στη Θεσσαλονίκη, τόσο γενικά όσο και σε σύγκριση με την Αθήνα; «Αγαπάμε τη Θεσσαλονίκη, με τον μοναδικό παλμό της και τις περιφερειακές επιρροές της. Ωστόσο, πρέπει να ειπωθεί ότι η ταχύτητα των διαδικαστικών διαδικασιών δεν συμπίπτει με τις τρέχουσες εταιρικές προδιαγραφές στον χώρο της φιλοξενίας. Αυτό προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις, που έχουν ως αποτέλεσμα χαμηλότερη επιχειρηματική σκοπιμότητα στα πρότζεκτ που εκτελούμε στην πόλη», εξηγεί.

Ως προς τις εκτιμήσεις του συνολικά για την εξέλιξη της ελληνικής ξενοδοχειακής αγοράς στα επόμενα χρόνια, ο κ. Αvigad δηλώνει πολύ αισιόδοξος και προσθέτει ότι ο όμιλος θα διατηρήσει την ανάπτυξή του στην Ελλάδα, επισημαίνοντας ότι παρά τις μακροοικονομικές εξελίξεις και την ανησυχία στις αγορές, η δύναμη της ελληνικής οικονομίας είναι τέτοια, που η όποια διόρθωση δεν θα γίνει σημαντικά αισθητή στον τομέα της φιλοξενίας το 2023: «Εμείς στην Brown Hotels είμαστε πολύ αισιόδοξοι για τα επόμενα χρόνια και είμαστε στην ευχάριστη θέση να διατηρήσουμε την ανάπτυξή μας σε όλη την Ελλάδα. Φυσικά, παρακολουθούμε στενά τους μακροοικονομικούς παράγοντες και την ανησυχία που επικρατεί στις αγορές. Ωστόσο, δεδομένης της δύναμης της ελληνικής οικονομίας και των σημαντικών βημάτων που κάνει η ελληνική κυβέρνηση για την ανάπτυξη, εκτιμούμε ότι αυτή η διόρθωση δεν θα γίνει σημαντικά αισθητή στη βιομηχανία της φιλοξενίας του 2023 -αν γίνει αισθητή».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Goldman Sachs εξαγόρασε τα ξενοχεία Casa Cook και Cook's Club

Η αλυσίδα Casa Cook διαθέτει πέντε ακίνητα, τρία στην Ελλάδα (Μύκονος, Σάμος και Ρόδος) με την επένδυση από την GS να στοχεύει την επιτάχυνση των brands σε ευρωπαϊκούς προορισμούς, παραμένοντας πιστά στην αρχική φιλοσοφία πάνω στην οποία δημιουργήθηκαν.
Accor
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση εσόδων 12% στα 1,434 εκατ. για την Accor το γ' τρίμηνο του 2024

Οι επιδράσεις από την επιχειρησιακή δραστηριότητα (scope effects) που συνδέονται κυρίως με την εξαγορά της Potel & Chabot (τον Οκτώβριο του 2023) στην κατηγορία Luxury & Lifestyle (Hotel Assets & Other segment), συνέβαλαν με 56 εκατ. ευρώ.
ΔΙΕΘΝΗ

Η Wyndham Hotels & Resorts ανοίγει νέο τουριστικό θέρετρο στη Βαρκελώνη

Το Dolce by Wyndham Barcelona Resort βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση τόσο από το αεροδρόμιο όσο και το κέντρο της καταλανικής πρωτεύουσα και ακολουθεί παρόμοια ανοίγματα του brand σε άλλες χώρες όπως Τουρκία και Γαλλία.
Melia-Hotels-Sol-Cosmopolitan-Rodos
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση των κρατήσεων στην Ελλάδα για τα Meliá Hotels International

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η Ρόδος καταγράφει μια σημαντική αύξηση των κρατήσεών της με ποσοστό +177,61% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ισχυρές ανοδικές τάσεις για αρκετές χώρες δείχνουν και οι προκρατήσεις.