Ένας από τους μεγαλύτερους επενδυτές στο χώρο του τουρισμού στην Ελλάδα καθίσταται πλέον η Grivalia Hospitality η οποία ιδρύθηκε μόλις το 2015 και έχει ήδη ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο πολυτελών μονάδων εν λειτουργία ή υπό ανάπτυξη, ενώ στο μετοχικό της κεφάλαιο συμμετέχουν ισχυροί μέτοχοι, όπως η Fairfax, η Eurolife, η Eurοbank και η Grivalia Management.
Η εταιρεία επενδύει στον κλάδο του υπερπολυτελούς τουρισμού, καθώς εκεί βλέπει σημαντικότατα περιθώρια ανάπτυξης στην Ελλάδα. Μέσα σε μόλις εφτά χρόνια παρουσίας, η Grivalia Hospitality διαθέτει ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο με εφτά premium hospitality projects υπό ανάπτυξη ή λειτουργία, τα οποία ξεπερνούν σε αξία τα 600 εκατ. ευρώ και θα ξεπεράσουν το 1,5 δισ. ευρώ μετά την ολοκλήρωση των υπό ανάπτυξη έργων.
Το management της Grivalia Hospitality πιστεύει στις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού αλλά και της ελληνικής οικονομίας, κάτι που «σφράγισε» τον περασμένο Οκτώβριο, όταν με στρατηγική επιλογή μετέφερε την έδρα της από το Λουξεμβούργο στη χώρα μας. Μάλιστα, αποτέλεσε την πρώτη μεταφορά έδρας που ολοκληρώνεται από το εξωτερικό προς την Ελλάδα, με όλες τις απαραίτητες διαδικασίες να υλοποιούνται με επιτυχία εντός του χρονοδιαγράμματος που είχε τεθεί.
Πρόκειται για μία απόφαση απόλυτα σύμφωνη με τη συνολική στρατηγική της εταιρείας για στόχευση αποκλειστικά στην ανάπτυξη της αγοράς πολυτελών ξενοδοχείων και resorts στην Ελλάδα.
Σχολιάζοντας την κίνηση μεταφοράς της έδρας, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Grivalia Hospitality, Γιώργος Χρυσικός είχε επισημάνει πως «ήταν μία στρατηγική απόφαση την οποία προετοιμάζαμε μεθοδικά δύο χρόνια, καθώς αναγνωρίζουμε τις σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης που παρουσιάζει η χώρα μας σε όλους τους τομείς και ιδίως στον κλάδο του υπερπολυτελούς τουρισμού. Ως Grivalia Hospitality θέλουμε να αποτελούμε παράγοντα ανάπτυξης για την Ελλάδα, στηρίζοντας έμπρακτα την οικονομία και την τοπική κοινωνία μέσα από τα επενδυτικά μας έργα».
H εμβληματική επένδυση στους Πεταλιούς
Η εταιρεία ανακοίνωσε νέα μεγάλη επένδυση ύψους 280 εκατ. ευρώ, με την ανάπτυξη ενός εμβληματικού έργου πολυτελούς φιλοξενίας, αναψυχής και ευεξίας που θα προάγει την αειφόρο ανάπτυξη, την πράσινη ενέργεια και τις αρχές του βιώσιμου τουρισμού. Η επένδυση θα γίνει στη Μεγαλόνησο, το μεγαλύτερο νησί του συμπλέγματος των Πεταλιών στη Ν. Εύβοια, σε ένα ονειρικό σημείο που έχει χαρακτηριστεί σαν Καραϊβική της Ελλάδας, όπου θα δημιουργηθεί ένα υπερπολυτελές θέρετρο πολύ υψηλών προδιαγραφών.
Για τη διαχείριση του υπερπολυτελούς θέρετρου, η εταιρεία βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με ξενοδόχο διεθνούς φήμης, ο οποίος δεν έχει ως τώρα παρουσία στην Ελλάδα.
Το οικολογικό θέρετρο θα περιλαμβάνει πολυτελή ξενοδοχειακή εγκατάσταση, εστιατόρια, χώρους ευεξίας και εκγύμνασης, καθώς και beach club, προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας σε Έλληνες και διεθνείς επισκέπτες. Προβλέπεται, επιπλέον, η ανάπτυξη πολυτελών branded κατοικιών, οι ιδιοκτήτες των οποίων θα έχουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν ιδιωτικότητα και πολυτέλεια, σε συνδυασμό με μια ολοκληρωμένη σειρά ξενοδοχειακών υπηρεσιών υψηλού επιπέδου.
Όλες οι κατασκευές θα υλοποιηθούν με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον, με βιώσιμα υλικά και με σεβασμό στα τοπικά οικοσυστήματα και τη βιοποικιλότητα, ακολουθώντας ένα μοντέλο ήπιας ανάπτυξης, που σε επίπεδο δόμησης θα αντιστοιχεί σε λιγότερο από 8% της συνολικής έκτασης.
Στόχος της Grivalia Hospitality είναι το υπερπολυτελές θέρετρο να αποτελέσει την πρώτη ξενοδοχειακή μονάδα στην Ελλάδα και από τις πρώτες παγκοσμίως που θα είναι πλήρως αυτόνομη ενεργειακά. Για το σκοπό αυτό προβλέπεται η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων για την κάλυψη του συνόλου των ενεργειακών αναγκών της τουριστικής μονάδας, είτε άμεσα είτε μέσω εφαρμογής συστήματος συμψηφισμού (net metering).
Επίσης, σύμφωνα με τα περιβαλλοντικά πρότυπα για οργανωμένες τουριστικές αναπτύξεις, προβλέπεται η δημιουργία όλων των απαραίτητων υποδομών, όπως μονάδα αφαλάτωσης, σύστημα ύδρευσης και άρδευσης, δίκτυο πυρόσβεσης, συστήματα φωτισμού, οδικό δίκτυο, αγκυροβόλιο σκαφών κ.ά.
Σύμφωνα με το πλάνο, το έργο αυτό αναμένεται να δημιουργήσει προστιθέμενη αξία για τον ελληνικό τουριστικό κλάδο και για την οικονομία της χώρας, καθώς η συνεισφορά του στο ΑΕΠ της χώρας εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ. Παράλληλα, η εμβληματική αυτή ανάπτυξη θα συμβάλλει στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και στην τόνωση της απασχόλησης, καθώς στο στάδιο της κατασκευής θα δημιουργηθούν περί τις 800 θέσεις απασχόλησης, ενώ κατά τη φάση λειτουργίας θα δημιουργηθούν 400 νέες μόνιμες θέσεις εργασίας από ένα ευρύ φάσμα ειδικοτήτων.
Γ. Χρυσικός: Το τουριστικό προϊόν στην Ελλάδα δεν έχει «ταβάνι»
Στην προ μηνών παρουσίαση της λειτουργίας ως boutique hotel πέντε αστέρων του ON Residence στη Θεσσαλονίκη, ο Γιώργος Χρυσικός είχε προαναγγείλει τη μεγάλη επένδυση που ανακοινώθηκε χθες, χωρίς βεβαίως να δώσει τότε άλλες λεπτομέρειες για την τοποθεσία. Όμως, είχε γνωστοποιήσει ότι θα είναι αξίας 250 εκατ. ευρώ (τελικά θα φτάσει τα 280 εκατ. ευρώ), ενώ είχε τονίσει ότι θα έχει μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα. «Γενικώς έχουμε στόχο το μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα. Το οφείλουμε στο περιβάλλον και στους εαυτούς μας, όμως είναι και θέμα κόστους», είχε τονίσει ο κ. Χρυσικός τότε.
Όπως είχε πει τότε ο κ. Χρυσικός, η ανάπτυξη του νέου project θα γίνει κατά 100% από την ίδια τη Grivalia Hospitality σε συνεργασία με το μεγάλο διεθνές ξενοδοχειακό brand, αντίστοιχο με αυτά που συνεργαζόμαστε μέχρι σήμερα».
Παράλληλα, στην ίδια εκδήλωση είχε κάνει και δηλώσεις για τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού που είχαν προκαλέσει αίσθηση. Είχε τονίσει πως «η Ελλάδα είναι ίσως ο κορυφαίος τουριστικός προορισμός στον κόσμο! Βρίσκεται σε στρατηγικό σημείο ως γέφυρα τριών ηπείρων, διαθέτει το καλύτερο κλίμα και απίστευτη φιλοξενία. Όμως, παρ’ όλα αυτά, στην Ελλάδα δεν έχουμε, κατά την άποψή μας, το υψηλό επίπεδο τουριστικών υποδομών και τους μεγάλους διεθνείς tour operators».
Η άποψη του κ. Χρυσικού είναι ότι το τουριστικό «ταβάνι» της Ελλάδας δεν είναι τα 18,2 δισ. ευρώ εισπράξεις του 2019 και οι 32 εκατ. αφίξεις, καθώς, όπως τονίζει, «η Ελλάδα μπορεί να φιλοξενήσει 35-40 ακόμη και 50 εκατ. τουρίστες. Το μείγμα υψηλής ποιότητας τουριστών αυξάνει και αυτούς θέλουμε να έχουμε ώστε να μεγάλωσε η πίτα του τουρισμού στην οικονομία και προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε».
Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία αποφάσισε να επενδύσει και σε αστικά ξενοδοχεία, με γνώμονα το καλύτερο σημείο και τον καλύτερο συνεργάτη, όπως έγινε στην περίπτωση του ON Residence με την Tor Hotel Group είχε αναφέρει ο επικεφαλής της Grivalia Hospitality συμπληρώνοντας: «Αυτές είναι τελείως διαφορετικές επενδύσεις για μας. Για να δημιουργήσουμε αυτό το προϊόν δεν μπορούμε να το αγοράσουμε, αλλά να το αναπτύξουμε από την αρχή. Απαιτητική και δύσκολη δουλειά, επιχειρηματικά ρίσκα, αδειοδοτήσεις, διάρκειας κατασκευής, λεπτομέρειες στην κατασκευή».
Το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας
Η εταιρεία που ξεκίνησε ως ο ξενοδοχειακός βραχίονας της πρώην Grivalia Properties ΑΕΕΑΠ (η τελευταία συγχωνεύθηκε προ τριετίας με την Eurobank με τα έσοδα πλέον του τραπεζικού ομίλου από τα ακίνητα να φτάνουν τα 100 εκατ. ευρώ), ενώ πλέον αποτελεί ανεξάρτητο βραχίονα στον τουρισμό, όπου βεβαίως έχει ισχυρούς μετόχους, ένας εκ των οποίων η Eurobank.
Στο χαρτοφυλάκιο της Grivalia Hospitality περιλαμβάνονται επενδυτικά έργα υπερπολυτελούς φιλοξενίας. Πρόκειται για το Amanzoe στο Πόρτο Χέλι, το ON Residence στην παραλιακή της Θεσσαλονίκης, το Meli Palace στην Κρήτη, το One&Only Aesthesis στα Αστέρια Γλυφάδας που αναμένεται να λειτουργήσει το 2023 ως ένα από τα πιο πολυτελή και εμβληματικά city resorts στον κόσμο, το Avantmar στην Πάρο (project πολυτελών καταλυμάτων), το ξενοδοχείο Piperi επίσης στην Πάρο, το Voula Project και το Project Blue στη Μύκονο.
Η εταιρεία συνεργάζεται με πολύ γνωστά διεθνή ονόματα του τουρισμού πολυτελείας και συγκεκριμένα με την One & Only για την αναβίωση των Αστεριών Γλυφάδας, την Aman για το πολύ γνωστό Amanzoe στην Πελοπόννησο και την Mandarin Oriental με την οποία έχει κλείσει συμφωνία για το Project Blue της Μυκόνου.