ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

Οι άνδρες στρέφονται στα καλλυντικά και έφεραν «έκρηξη» πωλήσεων 44%

Έξι στους δέκα ερωτηθέντες σε έρευνα της Nielsen ανέφεραν ότι αγοράζουν εξειδικευμένα προϊόντα περιποίησης, κυρίως για τη φροντίδα του προσώπου. Τρεις στις δέκα αγορές γίνονται αυθόρμητα, βασικό κριτήριο επιλογής η τιμή.

Δυναμική παρουσία στην αγορά των καλλυντικών αποκτά και στην χώρα μας το ανδρικό κοινό, με την περιποίηση του δέρματος να βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων ολοένα και περισσότερων ανδρών, από όλες τις ηλικιακές ομάδες. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Nielsen, η οποία εκπονήθηκε στην Ελλάδα, η κατηγορία της ανδρικής περιποίησης προσώπου παρουσίασε ετήσια αύξηση πωλήσεων κατά 44,3% το 2021, προϊδεάζοντας για περαιτέρω ανάπτυξη στο μέλλον και ξεπερνώντας σαρωτικά κάθε άλλη κατηγορία που αφορά στην προσωπική περιποίηση.

Περαιτέρω, από τα στοιχεία της Nielsen προκύπτει ότι τα εξειδικευμένα προϊόντα καθημερινής φροντίδας κερδίζουν τις προτιμήσεις του ανδρικού κοινού, αποσπώντας σημαντικά μερίδια ακόμη και στις πιο ώριμες κατηγορίες προϊόντων. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των αποσμητικών και των αφρόλουτρων, τα οποία στο σύνολο τους παρουσιάζουν οριακή ανάπτυξη περί του 6% ή και στασιμότητα, όμως στις υποκατηγορίες των σχετικών προϊόντων που απευθύνονται αποκλειστικά στο ανδρικό κοινό η μέση ετήσια ανάπτυξη ανέρχεται σε 6,9% και 9% αντίστοιχα, αποδεικνύοντας ότι οι άνδρες επιλέγουν ολοένα και περισσότερο τα προϊόντα που τους αφορούν, κι όχι τα unisex.

Η ίδια έρευνα της Nielsen αναδεικνύει επίσης τον συχνά αυθόρμητο χαρακτήρα αυτών των αγορών, καθώς όπως προκύπτει, 3 στις 10 αγορές προϊόντων ανδρικής περιποίησης γίνονται εκτός προγραμματισμού, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στις επιχειρήσεις να μεγεθύνουν τα μερίδια αγοράς τους μέσα από στοχευμένες προωθητικές ενέργειες. Συνολικά, 6 στους 10 ερωτηθέντες ανέφεραν ότι φροντίζουν το πρόσωπο τους χρησιμοποιώντας εξειδικευμένα προϊόντα και ενυδατικές κρέμες, ενώ το 79% ανέφερε ότι ενδιαφέρεται για την εμφάνιση του συνολικά. Η τιμή αποτελεί βασικό κριτήριο επιλογής των προϊόντων περιποίησης και για το ανδρικό κοινό ωστόσο, η φήμη της εταιρείας καθώς και οι αρχές βιωσιμότητας που ακολουθεί αποτελούν επίσης σημαντικά κριτήρια επιλογής. Το 62% των ερωτηθέντων δείχνει ενδιαφέρον για προϊόντα που περιέχουν φυσικά συστατικά, ενώ το 64% επιλέγει εταιρείες που λειτουργούν με γνώμονα την βιώσιμη ανάπτυξη.

Ως προς τα κανάλια μέσω των οποίων οι άνδρες προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους, τα καταστήματα καλλυντικών διατηρούν σημαντική δυναμική για τα προϊόντα περιποίησης προσώπου και τις εξειδικευμένες αντιρυτιδικές κρέμες, αποτελώντας την επιλογή σχεδόν ενός στους τρεις, ενώ το 28% επιλέγει το φαρμακείο ειδικά για προϊόντα καθαρισμού προσώπου. Συνολικά ωστόσο, τα σούπερ μάρκετ αποτελούν το κύριο κανάλι επιλογής για το ανδρικό κοινό, καθώς περιλαμβάνουν το σύνολο των προϊόντων που αφορούν στην περιποίηση προσώπου και σώματος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Sephora Greece... απογειώθηκε: Πώς έφτασε σε αύξηση τζίρου 47%

Η αλυσίδα ενισχύει τις πωλήσεις της κατά 27% στο εξάμηνο φέτος, σε συνέχεια ενός έτους επιδόσεων - ρεκόρ, που αποδίδονται στην αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης, αλλά και στην υψηλή ζήτηση από τουρίστες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες εξαγορές στο ραντάρ της Σαράντης, στόχος για EBITDA 80 εκατ. το '24

Η εισηγμένη δίνει προτεραιότητα σε εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες, διαθέτοντας κονδύλια ύψους 54 εκατ. ευρώ για αυτόν τον σκοπό. Παράλληλα, επεκτείνει τις σειρές Carroten και Clinea σε νέες αγορές.
Καλλυντικά, Αγορά, Εμπόριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ορόσημο για τα καλλυντικά το 2023 με επιστροφή σε τζίρο προ πανδημίας

Βραδύτεροι ρυθμοί αύξησης πωλήσεων 4% - 7% αναμένονται φέτος. Ο κλάδος στρέφεται στο εξωτερικό, όπου διακρίνονται σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Ενισχύεται ο ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου.